RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Greenpeace a publicat un raport despre cat de verde este energia folosita de companiile IT

Greenpeace a publicat un raport despre cat de verde este energia folosita de companiile IT

Aflati care sunt companiile care s-au angajat sa foloseasca doar energie provenita din surse regenerabile si cine ramane netransparent.

(06 mai 2014)

In prezent, 2.5 milioane de oameni au acces la Internet. Pana in 2017, se estimeaza ca numarul lor va creste pana la 3,6 milioane. Iar, odata cu acesta, va creste si consumul de electricitate.

Internetul se afla deja printre cei mai mari 6 consumatori de energie electrica, dupa tari precum China, Statele Unite, Japonia, India si Rusia. Pana in 2020, analistii se asteapta ca cererea de energie electrica din acest sector sa creasca cu 60%.

Comparatie consum de energie intre tari si cloud computing:
Comparatie consum de energie intre tari si cloud computing:

Toate aceste date apartin unui raport realizat de Greenpeace, in incercarea de a identifica acele companii de IT care s-au angajat sa foloseasca energii regenerabile in activitatile pe care le desfasoara, cat si pe acelea care fie inca se bazeaza pe resurse traditionale, fie nu comunica transparent sursele de provenienta a energiei.

Raportul se numeste  “Clicking Clean: How Companies are Creating the Green Internet” si se bazeaza pe analiza informatiilor despre alimentarea cu energie electrica a 19 companii care activeaza in domeniul IT. Printre acestea, se numara: Amazon, Apple, e-bay, Facebook, Google, HP, Microsoft, Oracle, Twitter si Yahoo.

Va prezentam in continuare cele mai importante concluzii ale raportului.

Branduri care s-au angajat sa consume doar energie din surse regenerabile


O serie de branduri care isi desfasoara activitatea in cloud s-au angajat sa foloseasca in viitor doar energie provenita din surse regenerabile. Este vorba despre Apple, Box, Facebook, Google, Rackspace si Salesforce.

Google ramane lider incontestabil in achizitia de energii regenerabile, prin investitiile sale in parcuri fotovoltaice, iar Facebook va da in folosinta pe parcursul anului 2014 un nou centru de date care va fi alimentat doar cu energie eoliana.

In acelasi timp, Apple a devenit, conform raportului, cel mai vehement brand in lupta pentru a folosi doar energii regenerabile in activitatea sa. Urmariti mai jos un material video inspirational, in care compania isi anunta angajamentul fata de acest tip de energie:



Pe langa achizitiile de energie regenerabila, Apple, Facebook si Google au facut presiuni asupra furnizorilor de energie pentru ca acestia sa-si diversifice oferta si sa le permita sa cumpere energie regenerabila. Ca urmare, Duke Energy, cea mai mare companie utilitara din Statele Unite, a scos pe piata un pachet de energie verde pentru marii consumatori.

Branduri care comunica transparent tipurile de energii folosite


Conform raportului, Apple si Facebook se numara printre companiile care au ales sa publice mai multe informatii despre sursele de alimentare cu energie decat in trecut.

Intr-o editie anterioara a aceluiasi raport, cele doua companii nu erau la fel de transparente, invocand pentru aceasta preocuparille privind competitivitatea.
 

Branduri care nu comunica aspecte legate de sustenabilitatea energiei consumate


Raportul Greenpeace indica faptul ca Amazon Web Services, furnizor al infrastructurii pentru o mare parte din serviciile bazate pe Internet, este una dintre cele mai necurate si putin transparente companii cand vine vorba despre comunicarea catre stakeholderi a tipurilor de energie folosite.

O alta companie aflata in aceeasi situatie este Twitter.

Urmariti in graficul de mai jos punctajele obtinute de toate brandurile analizate:

Punctajele obtinute de branduri

Pentru mai multe detalii, puteti descarca raportul complet de pe site-ul Greenpeace.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


2151

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Cercetari CSR | Tendinte CSR | Protectia mediului | Investitii sustenabile | Achizitii responsabile

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro