RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Fundatia Orange a anuntat castigatorii competitiei "Lumea prin culoare si sunet"

Fundatia Orange a anuntat castigatorii competitiei "Lumea prin culoare si sunet"

Aflati care sunt proiectele adresate persoanelor cu deficiente de vaz sau auz, finantate de Fundatie cu suma totala de peste 350.000 Euro.

(07 mai 2014)

Fundatia Orange Romania a anuntat recent castigatorii unui program de finantare a unor proiecte inovatoare destinate persoanelor cu deficiente de auz sau de vaz, cu o valoare totala de 357.724 de euro. Este vorba despre programul “Lumea prin culoare si sunet”, aflat deja la cea de-a doua editie.

Castigatorii editiei din 2014

  • Organizatia Salvati Copiii, cu „E-sight”, un proiect prin care se doreste facilitarea integrarii copiilor cu deficiente de vedere in societate, prin intermediul tehnologiei. Initiatorii, alaturi de profesori, ii vor invata pe 1.000 de copii din scoli speciale sa foloseasca programe si servicii online care sa ii ajute sa comunice si sa se exprime mai usor (223.400 de lei).
  • Fundatia pentru Educatie si Dezvoltare MediaPro, care va dezvolta o aplicatie mobila capabila sa redea prin voce sintetica o serie de stiri de pe site-urile Gandul, Prosport, Webcultura si National Geographic. Aplicatia, „Touch Listen Know”, le va permite persoanelor nevazatoare sa aiba mai multa independenta in procesul de informare (224.970 de lei).
  • Muzeul National de Arta al Romaniei, care a castigat un grant cu ajutorul „ART Mobile”, un proiect de accesibilizare a continutului de pe website-ul muzeului pentru persoane cu deficiente de vaz sau auz. Initiatorii vor crea un tur online al colectiilor muzeului, cu materiale audio-video si mimico-gestuale despre 40 de capodopere, dar si o serie de diagrame tactile ale capodoperelor, care vor putea fi vizionate si descarcate direct de pe site (224.550 lei).
  • Asociatia Junior Achievement Romania, care a propus un proiect prin care va introduce cursuri de orientare profesionala in 7 licee speciale pentru tineri cu deficiente de auz. Cursurile vor fi predate de profesori, alaturi de antreprenori de succes si de consultanti voluntari din partea Orange Romania. In plus, va fi creat un catalog de meserii si afaceri locale in care pot activa si tineri cu deficiente de auz si vor se vor stabili parteneriate cu companii locale unde se pot face stagii de practica (133.000 lei).
  • Screening neonatalAsociatia Audiosofia, care va infiinta 5 cabinete de screening auditiv neonatal in 5 spitale din Romania, in Constanta, Galati, Alexandria si 2 in Bucuresti. In aceste cabinete, se poate testa auzul noului-nascut si se pot depista deficiente inca din primele luni de viata. Trebuie precizat ca este extrem de important ca diagnosticul sa se faca pana la varsta de 6 luni, intrucat dezvoltarea limbajului este legata de auz. Daca se intervine cu operatie sau tratament inca de la aceasta varsta, copilul are sanse sa se dezvolte perfect normal si sa se poata integra in scoli normale (189.840 de lei).
  • Fundatia Sense International, cu un proiect de integrare in campul muncii a tinerilor cu surdocecitate (combinatie de deficiente de vaz si auz) si deficiente senzoriale multiple. Fundatia va infiinta doua centre vocationale in Arad si Timisoara, pe langa cele 3 pe care le are deja. Aici, acesti tineri vor primi consilierea profesionala de care au nevoie pentru a deveni independenti. In plus, vor crea si 3 mini-tipografii, o sera si un laborator pentru modelarea martipanului, unde 50 de tineri vor putea invata o meserie (226.296 lei).

    Tineri cu deficiente de vaz si auz, lucrand in sera
    Tineri cu deficiente de vaz si auz, lucrand in sera
  • Liceul Special Moldova Targu Frumos, care va amenaja o camera de stimulare multisenzoriala pentru elevii cu deficiente de vaz sau deficiente asociate. In aceasta camera, pacientii vor fi expusi la diverse sunete sau miscari, care ii vor ajuta sa suporte mai usor disconfortul din timpul exercitiilor terapeurice (95.519 lei ).
  • Asociatia Young Goldfish, care si-a propus integrarea in societate a persoanelor cu deficiente de vedere, cu ajutorul unor persoane fara deficiente. Vor forma grupuri de cate doua persoane, vazator-nevazator, care vor intreprinde diverse activitati educationale: vor inregistra piese de teatru radiofonic, carti audio sau articole, vor invata sa ia interviuri sau sa realizeze mini-documentare audio si vor pleca in 4 expeditii prin Romania, pentru a cunoaste si alti adolescenti cu deficiente de vedere (225.000 lei).
  • Asociatia pentru Dezvoltare Urbana, care a castigat cu proiectul „Pas de elefant”. Acesta presupune dotarea unei scoli speciale pentru nevazatori cu 10 tablete si un soft capabil sa transforme scheme, grafice si formule din fizica sau chimie in documente audio (67.185 lei).
Proiectele vor fi implementate in perioada mai 2014 – iulie 2015. O parte dintre acestea sunt continuari ale unor proiecte dezvoltate de cateva organizatii sau institutii la editia de anul trecut.
Dana Deac, Presedinte al Fundatiei Orange Romania, a declarat in acest sens:Dana Deac, Presedinte al Fundatiei Orange Romania

Sunt mai mult decat fericita ca anul acesta am reusit sa continuam proiecte cu fundatii care au castigat si anul trecut. Asta inseamna ca au fost depistate niste nevoi, lucrurile au mers foarte bine si anul acesta au obtinut un alt grant de la noi. Acest lucru ne permite sa fim consecventi cu crezul nostru, si anume acela ca aplicatiile digitale creeaza solidaritate, ajuta la depistarea precoce a unor probleme si chiar la prevenirea unor nevoi, ceea ce conduce la solutii mai putin costisitoare si mai eficiente.

Procesul de evaluare si experienta juriului

Proiectele castigatoare au fost desemnate de membrii consiliului director al Fundatiei Orange, format din specialisti de renume: Dana Deac, Presedinte Fundatia Orange; Cristiana Stoica, Partener Fondator al societatii de avocati STOICA & Asociatii; Mary Lisa Durban, International Development Manager al Fundatiei Orange a Grupului France Telecom; Gerard de Maupeou, profesor de strategie in diverse programe de management; Ionut Sibian, Director Executiv al FDSC (Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile); Mirela Bosoi, Head of Brand and Communication Orange Romania; Veronica Dogaru, Corporate Communiations Manager Orange Romania.

Acestia au avut de analizat 36 de proiecte, pe baza unor criterii precum: caracterul inovator, importanta componentei digitale in cadrul proiectului, relevanta, coerenta si sustenabilitatea proiectului, impactul pe care il va avea, dar si contributia si experienta anterioara a aplicantului.

Cristiana Stoica, membru in Consiliul Director al Fundatiei Orange Romania, ne-a marturisit motivatia sa pentru implicarea voluntara in procesul de evaluare al aplicatiilor:
Cristiana Stoica, Partener Fondator al societatii de avocati STOICA & Asociatii
Mai intai ca persoana am fost preocupata sa gasesc niste canale de comunicare cu ceea ce se intampla in afara entitatii profesionale in care activez in viata de zi cu zi, in afara vietii mele personale propriu-zise. Fundatia Orange a fost o ocazie extraordinar de buna pentru mine in aceasta privinta, pentru ca am reusit sa gasesc oameni cu care sa comunic, oameni cu care sa construiesc niste proiecte, oameni de la care sa invat cum se construiesc asemenea proiecte de sprijinire a celor aflati in nevoie.

Amalia Fodor, Director Executiv al Fundatiei Orange Romania, ne-a explicat ce este diferit in experienta de coordonare a procesului de selectie intr-o fundatie corporativa, fata de cea dintr-un departament de CSR intern.
Amalia Fodor, Director Executiv al Fundatiei Orange Romania
In primul rand, o fundatie corporativa iti permite sa fii foarte focusat, sa fii independent si obiectiv, caci ai un board care are pregatirea si experienta necesare sa selecteze proiectele pe care le finantezi.

Apoi, fata de un departament de CSR intern, ai avantajele de comunicare. In momentul in care esti o companie, este mai greu, pentru ca lumea crede ca vrei sa-ti vinzi produsele si serviciile. Asa, fiind o fundatie, suntem non-profit, nu vindem nimic, vrem doar sa facem lucruri bune pentru oamenii cu deficiente de auz si de vaz, pentru moment. Dar poate ca in viitor vom extinde acest segment.



Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


2841

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Orange Romania | Finantari si sponsorizari | Proiecte ONG | Inovatie sociala | Incluziune si diversitate

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro