RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Enel si Greenpeace: discutii despre strategia industriala a producatorului de energie

Enel si Greenpeace: discutii despre strategia industriala a producatorului de energie

Aflati ce obiective si-a asumat compania pentru a-si reduce impactul asupra mediului si ce investitii va face in energii regenerabile.

(02 apr 2015)

Reprezentantii grupului Enel si cei ai organizatiei Greenpeace s-au intalnit pe 17 martie 2015 la Roma, pentru a discuta despre planurile companiei referitoare la trecerea de la tehnologii de productie a energiei bazate pe arderea combustibililor fosili la investitii in energii regenerabile.

La 2 zile dupa intalnire, compania si-a publicat strategia de business pentru urmatorii 5 ani. In cadrul documentului, noul management si-a anuntat intentia de a creste cantitatea de energie regenerabila produsa cu 50% fata de planul anterior, pana la o capacitate de 7.1 GW.

Cum au decurs discutiile


La intalnire au fost prezenti Francesco Starace - CEO Enel, Kumi Naidoo - Director Executiv Greenpeace International si Andrea Purgatori, membru al boardului Greenpeace Italia.

Acestia au discutat despre noua strategie industriala a grupului, care urma sa anunte, printre altele, investitii in:
  • surse regenerabile de productie a energiei;
  • eficientizare energetica;
  • retele inteligente si sisteme eficiente de stocare a energiei;

Kumi Naidoo, Director Executiv Greenpeace International, a incurajat initiativa Enel: Kumi Naidoo, Director Executiv Greenpeace International
Tranzitia spre energii regenerabile nu este buna doar pentru mediu, istoria va arata ca este buna si pentru sustenabilitatea pe termen lung a companiilor energetice, pentru profitabilitatea lor si pentru muncitorii din industrie. Greenpeace spera ca si alte companii vor proceda precum Enel.

In cadrul intalnirii, au existat si cateva puncte de vedere diferite. Reprezentantii Greenpeace au cerut grupului Enel sa ia in considerare renuntarea la productia de energie electrica obtinuta prin arderea combustibililor fosili in Italia. De asemenea, au sugerat stabilirea unor obiective mai ambitioase referitoare la productia de energie din surse regenerabile in Europa.

Reprezentantii Enel nu si-au asumat obiectivele propuse de Greenpeace, insa au precizat ca grupul va incerca sa renunte treptat la investitii viitoare in energii obtinute din surse conventionale.

Organizatia de mediu a desfasurat timp de 10 ani o campanie publica impotriva grupului Enel, unul dintre cei mai mari 7 actori de pe piata energiei la nivel global.

Campania Greenpeace impotriva Enel


In trecut, Greenpeace Italia a criticat dur modelul de business practicat de Enel, bazat pe utilizarea carbunelui in productia de energie electrica. De asemenea, organizatia s-a opus intentiilor companiei de a-si extinde operatiunile de productie de energie din surse non-regenerabile in Italia.

In 2011, in Italia a avut loc un referendum national pe tema oportunitatii folosirii energiei nucleare. Atunci, Enel s-a pozitionat de partea celor care doresc productia si utilizarea acesteia, ceea ce a atras din nou critici din partea Greenpeace.

Puteti consulta pe site-ul Greenpeace materialele realizate de organizatie in campania impotriva Enel si puteti urmariti in continuare un spot video din cadrul acesteia:




Eforturile Enel pentru diminuarea impactului asupra mediului


Conform declaratiilor Greenpeace, Enel a reusit in ultimii ani sa isi diminueze semnificativ impactul asupra mediului. Din 1990 si pana in prezent, si-a redus cu 36% emisiile de CO2.

Cele mai spectaculoase rezultate au fost obtinute in perioada 2007-2013, cand grupul si-a redus emisiile cu 15%, atingand obiectivul stabilit pentru 2020, cel de a genera maximum 395g/Kwh.

Din comunicatul publicat de grup in urma intalnirii cu Greenpeace, reiese faptul ca Enel si-a asumat alte 2 obiective referitoare la diminuarea impactului sau asupra mediului, si anume:
  • sa contribuie la atingerea angajamentul international de a limita cresterea temperaturii medii globale la maximum 2°C;
  • sa isi neutralizeze amprenta de carbon inaintea termenului asumat, respectiv 2050, prin investitii in energii regenerabile si in tehnologii care sa asigure eficientizarea energetica.

Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


1316

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Protectia mediului | Investitii sustenabile

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro