RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Dezbatere pe tema sustenabilitatii, organizata de Unilever

Dezbatere pe tema sustenabilitatii, organizata de Unilever

Aflati ce cred romanii despre sustenabilitate si cum poate fi integrata aceasta in companii, in mediul academic si in mediul ONG.

(01 iun 2015)

Unilever a organizat ieri, 26 mai 2015, o dezbatere pe tema sustenabilitatii. La aceasta au participat specialisti in domeniu si reprezentanti ai unor business-uri romanesti sustenabile.

Evenimentul a avut loc cu ocazia anuntarii performantelor de sustenabilitate inregistrate de companie la nivel global, in anul 2014. Mai multe despre progresul raportat puteti afla din acest articol. Iata cum a decurs:

In prima parte a evenimentului, reprezentantii Unilever au prezentat progresele inregistrate la nivel global, au vorbit despre initiativele desfasurate pe plan local si apoi au prezentat rezultatele unui sondaj pe tema sustenabilitatii, realizat la noi in tara.

Prezentarea rezultatelor de catre Jarek Malinowski, General Manager al Unliver South Central Europe
Prezentarea rezultatelor de catre Jarek Malinowski, General Manager al Unliver South Central Europe

Sustenabilitatea companiei la nivel global


Un aspect interesant mentionat de Jarek Malinowski, General Manager al Unliver South Central Europe, a fost acela ca 70% din impactul negativ pe care il au produsele Unilever corespunde etapei de consum, iar nu celei de productie. Prin urmare, am incercat sa aflam ce poate face o companie pentru a reduce acest impact la un nivel la care nu mai detine controlul. Iata ce ne-a raspuns Jarek Malinowski:

Jarek Malinowski, General Manager al Unliver South Central Europe
Va voi da un exemplu. Pentru ca un sapun antibacterial sa aiba efect, consumatorul trebuie sa se spele cu el timp de cateva minute. Acest lucru nu este intotdeauna posibil, fie pentru ca oamenii nu au timpul necesar, fie pentru ca au acces limitat la apa. De aceea, am creat un sapun care isi face efectul dupa doar 10 secunde. Asadar, este vorba de inovare la nivel de produs. La nivel de consumator, se poate incerca o educare, dar este mai greu, pentru ca intervin si interesele de business.

Mai multe despre performantele de sustenabilitate ale companiei Unilever la nivel global puteti afla din acest articol.

Sustenabilitatea companiei la nivel local


Pe plan local, exista 2 directii in care Unilever incearca sa isi imbunatateasca performantele de sustenabilitate: inovand la nivel de produs si implicandu-se in comunitate.

Compania a introdus si pe piata romaneasca sortimente de inghetata pentru copii. Acestea contin mai putin de 110 kcal/portie, ceea ce poate contribui la asigurarea unei diete mai sanatoase. In aceeasi directie, Unilever desfasoara impreuna cu Romalimenta un program de educare, prin care incearca sa previna obezitatea in randurile copiilor. Este vorba despre programul „Si eu traiesc sanatos”, ajuns in 2014 la a patra editie. Pana acum, informatiile au fost transmise catre 67.000 de copii, din 250 de scoli, din 4 orase.

Din spusele reprezentantilor Unilever, preocuparea pentru reducerea numarului de calorii este valabila si pentru produsele adresate altor categorii de consumatori. De exemplu, la nivel global, compania s-a angajat ca, pana in 2018, sa reduca la maximum 300 de kcal/portie valoarea calorica a tuturor sortimentelor de inghetata.

In Romania, compania va lansa in curand o gama de produse Delikat cu o cantitate de sare redusa cu 10%. Astfel, va respecta angajamentul global de a se conforma recomandarilor OMS in domeniu.

De asemenea, Unilever desfasoara pe plan local mai multe campanii de marketing social si de cause-related marketing. Este vorba despre:
  • o campanie de informare cu privire la importanta sanatatii inimii, asociata brandului Becel; in cadrul acesteia, compania pune gratuit la dispozitia consumatorilor teste de colesterol;
  • o campanie de curatenie in orase, asociata brandului Cif; compania a curatat peretii cladirilor de mesaje vulgare, agresive sau discriminatorii; In 2015, intentioneaza sa continue campania, dar de data aceasta - in scarile de bloc;
  • o campanie pentru imbunatatirea igienei in zone defavorizate, asociata brandului Domestos; Compania doneaza catre UNICEF 5% din veniturile obtinute in urma vanzarii produselor Domestos dintr-o anumita perioada. Cu acesti bani, organizatia pune la dispozitia locuitorilor din comunitati rurale sarace toalete.
Conform reprezentantilor Unilever, brandurile carora le este asociata o cauza sociala sau care sunt sustenabile sunt preferate de consumatori. Acestea s-au dezvoltat de 2 ori mai rapid decat alte branduri si au inregistrat cresteri de 2 cifre in vanzari, in ultimii 3 ani.

Ce inteleg romanii prin "sustenabilitate"


Pentru a evalua perceptia romanilor asupra sustenabilitatii si a produselor sustenabile, Unilever a efectuat un sondaj pe iVox, la care au raspuns aproape 3.000 de consumatori. Iata cele mai importante concluzii:
  • 92% dintre respondenti considera ca sustenabilitatea este un aspect important pentru societate;
  • 35% dintre respondenti asociaza sustenabilitatea cu toate cele 3 dimensiuni ale sale: cea economica, cea sociala si cea de protejare a mediului inconjurator; 23% o asociaza doar cu protejarea mediului inconjurator, 33% - cu dimensiunea economica si doar 9% cu implicarea in comunitate.
  • 79% dintre respondenti considera ca in ultimii 4 ani si-au schimbat comportamentul cu privire la economia de apa si energie si la generarea de deseuri.
  • 70% dintre respondenti au declarat ca este foarte important si important sa gaseasca branduri sustenabile in magazine.

Participantii la dezbatere


In a doua parte a evenimentului, organizatorii au invitat specialisti in sustenabilitate si practicieni in domeniu sa dezbata pe tema sustenabilitatii. Au participat:
  • Raluca Popescu, doctor in Sociologie, Facultatea de Sociologie a Universitatii Bucuresti;
  • Dragos Jaliu, consultant pe fonduri structurale;
  • Cristian Ioja, Prof. univ. dr. Facultatea de Geografie;
  • Magor Csibi, Director de Program WWF Romania;
  • Irina Breniuc, fondator PIMP the GARBAGE, un atelier de productie de piese de mobilier, accesorii si decoratiuni din anvelope uzate si alte deseuri;
  • Cosmina Paul, cercetator SNSPA Bucuresti si initiatoarea programului „O masa calda”, prin care ofera saptamanal 50 de portii de mancare persoanelor defavorizate, cu un buget de 100 de lei;
  • Doris Stoicescu, managerul unitatii protejate Atelierul de panza, unde se confectioneaza produse din bumbac 100% netratat, neinalbit, nevopsit.

Participantii la dezbatere
Participantii la dezbatere

Acestia au discutat despre cum este integrata sustenabilitatea in mediul academic, in mediul de afaceri si in mediul ONG, dar si despre cum se pot obtine finantari pentru astfel de proiecte.

In ceea ce priveste preocuparea mediului academic pentru sustenabilitate, Raluca Popescu a mentionat faptul ca Facultatea de Sociologie a introdus in urma cu 3 ani un curs de „Consum sustenabil”, in cadrul masteratului de „Consum”. In plus, aceasta a precizat ca exista o literatura de specialitate consistenta.

Cristian Ioja a remarcat faptul ca initiativele de sustenabilitate sunt inca niste "actiuni izolate”, iar pentru dezvoltarea lor este nevoie de o "maturizare a societatii”.

Intrebati care sunt metodele de finantare pentru proiecte lor, reprezentantii celor 3 business-uri sustenabile au mentionat ca se finanteaza din vanzarea produselor, din voluntariat si din sponsorizari sau colaborari cu companiile.

Tot legat de finantare, Dragos Jaliu a apreciat ca, in procesul de obtinere a finantarilor europene pe 2014-2020, proiectele sustenabile vor primi punctaje mai mari.

Evenimentul s-a incheiat cu 2 workshop-uri organizate de PIMP the GARBAGE si de Atelierul de panza. Participantii au personalizat sacose de bumbac si au confectionat penare din PET-uri.

Imagini din timpul celor 2 ateliere
Imagini din timpul celor 2 ateliere


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResposabilitateSociala.ro

1739

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Unilever Romania | Evenimente CSR

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro