RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Deloitte: studiu despre rolul social al companiilor

Deloitte: studiu despre rolul social al companiilor

Valoarea unei companii ar trebui evaluata atat dupa profitabilitate, cat si dupa impactul pe care il are asupra societatii, arata studiul.

(31 ian 2012)

Economist Intelligence Unit (EIU) si Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL) au publicat recent un studiu care analizeaza atitudinea liderilor din mediul de afaceri fata de rolul si impactul pe care ar trebui sa-l aiba acesta asupra societatii.

Studiul realizat de Economist Intelligence Unit (EIU) si Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL) Cercetarea a fost realizata in octombrie 2011, pe un esantion de 390 de directori executivi, din Europa (33%), America de Nord (31%), regiunea Asia Pacific (24%) si alte regiuni (12%- America Latina, Orientul Mijlociu si Africa).

Astfel, peste trei sferturi dintre respondenti (76%) considera ca valoarea unei companii trebuie masurata atat in functie de profit, cat si de impactul sau asupra societatii.

Totodata, 73% dintre liderii chestionati considera ca activitatea de baza a companiei pe care o conduc are o contributie pozitiva asupra societatii.
Parerea liderilor chestionati despre contributia adusa societatii de catre activitatea desfasurata de companie


Declararea "obiectivului societal"


Conform studiului, obiectivul societal ("societal purpose") presupune definirea activitatilor de baza ale unei companii in legatura cu impactul lor asupra societatii. In ceea ce priveste comunicarea acestui obiectiv, 82% dintre liderii de business spun ca organizatia lor publica o declaratie formala privind obiectivul societal, iar 52% considera ca aceasta declaratie este esentiala in procesul de atragere a noii generatii de clienti si angajati.

Insa doar 25% dintre respondenti cred ca acest obiectiv este suficient de bine cunoscut de catre clienti, astfel ca mediul de afaceri ar trebui sa depuna mai mult efort de comunicarea lui.

Barry Salzberg, CEO DTTL Global, spune ca "Reteaua de firme membre Deloitte considera ca exista oportunitatea ca asa-numitul obiectiv societal sa fie integrat in activitatea de baza, deciziile si identitatea unei companii. Prin acest scop intrinsec, compania poate inspira schimbarea pozitiva la nivel economic, social si de mediu".

Viziunea noii generatii


In paralel cu studiul EIU, DTTL a analizat si opinia a peste 1.000 de reprezentanti ai "Generatiei Y" (Millenials) din cadrul firmelor membre Deloitte (angajati nascuti dupa anul 1981). Peste jumatate dintre ei (52%) considera ca, pe viitor, mediul de afaceri va avea cel mai mare impact asupra provocarilor cu care se confrunta societatea. In plus, 92% dintre respondenti cred ca succesul unei afaceri nu ar trebui masurat doar in functie de profit.

Astfel, conform studiului, pentru viitorii lideri de afaceri, "obiectivul societal" al unei companii va fi principala prioritate.

Parerea respondentilor celor doua cercetari despre masurarea succesului unei companii

Ambele cercetari pot fi descarcate, in format Pdf, de pe site-ul Deloitte.


Material realizat de Andreea Giuclea, Redactor ResponsabilitateSociala.ro.

15214

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Cercetari CSR

Iti recomandam si articolul:

Raiffeisen Bank: finantari de 100.000 euro pentru proiecte comunitare

Banca va finanta 10 proiecte din domeniul educatiei non-formale. Deadline: 31 iulie 2017


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro