RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Cum folosesc investitorii informatiile despre performantele de sustenabilitate publicate de companii

Cum folosesc investitorii informatiile despre performantele de sustenabilitate publicate de companii

Aflati dintr-un studiu realizat de Erste&Young care sunt informatiile non-financiare pe care investitorii le cauta si cum le evalueaza ei.

(28 apr 2014)

Ernst&Young, una dintre cele mai importante companii de audit din lume, a publicat recent un studiu despre valoarea informatiilor non-financiare pentru investitori. Este vorba despre “Tomorrow’s investment rules: global survey of institutional investors on non-financial performance”.

Studiul identifica cele mai importante tendinte si practici in evaluarea informatiilor despre performantele companiilor in domeniile mediului, social si al guvernantei corporative.

Acesta are la baza un sondaj realizat la nivel global, pe 163 de investitori, analisti si manageri de proiecte, dar si o serie de interviuri. Sondarea a fost realizata in septembrie 2013.

In continuare, va prezentam cele mai importante concluzii ale studiului.

De ce au nevoie investitorii de informatii non-financiare si ce fel de informatii cauta


Majoritatea investitorilor chestionati folosesc informatiile non-financiare ale companiilor atunci cand evalueaza rentabilitatea activelor. Unul dintre cele mai importante motive pentru care o fac este acela ca informatiile non-financiare le permit sa anticipeze si sa reduca riscurile asociate investitiilor.

Motivatia investitorilor pentru evaluarea informatiilor non-financiare:
Motivatia investitorilor pentru evaluarea informatiilor non-financiare:

Totusi, conform raportului, investitorii sunt constienti de faptul ca majoritatea companiilor care raporteaza date de CSR o fac pentru a-si construi o reputatie mai buna si pentru a obtine avantaje competitive.

Printre aspectele la care investitorii sunt foarte atenti se numara guvernanta corporativa, strategia prin care compania isi propune sa creeze valoare pe termen lung, dar mai ales datele relevante pentru domeniul in care aceasta activeaza (“material data”).

Tipul de informatii non-financiare pe care investitorii le cauta:
Tipul de informatii non-financiare pe care investitorii le cauta:

De unde isi iau investitorii informatiile


De obicei, investitorii chestionati se uita la informatiile provenite direct de la companiile in care investesc si nu de la agentii de rating sau alte terte parti.

Primele surse de informare in legatura cu performantele de mediu, sociale si corporative ale companiilor le reprezinta raportul anual si informatiile publicate pe site-urile acestora.

Un rol important il joaca si raportarea integrata (raportarea care tine cont de informatiile disponibile in cadrul mai multor departamente si care incearca sa ofere o imagine completa asupra performantelor companiei). 61% dintre respondenti considera ca disponibilitatea unui raport integrat este esentiala in procesul de luare al deciziilor.

In sfarsit, 40% dintre respondenti declara ca verifica si informatiile furnizate de terte parti, cum ar fi Bloomberg, dar si informatiile din mass-media.

Sursele de informatii non-financiare:
Sursele de informatii non-financiare:

Cum evalueaza investitorii informatiile


Conform raportului, faptul ca investitorii se bazeaza indeosebi pe informatiile publicate de companii le ingreuneaza evaluarea. Acest lucru se intampla pentru ca nu exista o uniformitate in raportarea de CSR, iar, in aceste conditii, datele devin greu de comparat.

O treime dintre respondenti au declarat ca se bazeaza doar pe opiniile personale despre informatiile non-financiare pe care le gasesc, in timp ce doua treimi folosesc diverse tehnici pentru evaluarea informatiilor non-financiare. Insa doar jumatate dintre cei din urma folosesc ghiduri de evaluare sau procese structurate in analiza lor.

Evaluarea informatiilor non-financiare:
Evaluarea informatiilor non-financiare

Totusi, majoritatea au considerat ca ar fi nevoie de un “framework” comun de raportare a informatiilor non-financiare, care sa le permita analiza si compararea datelor.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

22975

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Cercetari CSR | Tendinte CSR | Rapoarte CSR

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro

Afla cat de responsabile sunt companiile din jurul tau!

Saptamanal, ne citesc peste 8.000 de lideri de opinie din companii, din societatea civila sau din institutii publice.

Asigura-te ca afli cele mai noi informatii, evenimente, sau analize din domeniul CSR, atat din Romania, cat si din strainatate.