RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Crowdsourcing-ul, solutia din spatele unor initiative sociale premiate de Google

Crowdsourcing-ul, solutia din spatele unor initiative sociale premiate de Google

Aflati cum vor folosi 3 ONG-uri crowdsourcing-ul, pentru a rezolva probleme sociale din domenii precum agricultura, sanatate sau economie.

(17 dec 2014)

Crowdsourcing-ul este un proces prin care se obtin informatii, idei sau alt tip de continut, in urma solicitarii lor de la grupuri mari de oameni, in mare parte voluntari.

Aceasta a fost solutia propusa de 3 ONG-uri din Marea Britanie pentru rezolvarea unor probleme sociale grave, precum lipsa de informare a micilor agricultori, raspandirea malariei sau reintegrarea in societate a persoanelor fara adapost.

Proiectele celor 3 organizatii au fost desemnate castigatoare in cadrul unei competitii de antreprenoriat social pe care Google o organizeaza anual, in diverse tari ale lumii. Descoperiti in continuare ideile castigatoare la Google Impact Challenge UK.

O aplicatie de crowdsourcing pentru informarea micilor fermieri


Cafedirect este o fundatie din Marea Britanie care dezvolta programe pentru aproximativ 280.000 de mici producatori de ceai, cafea si cacao, din peste 12 tari ale Africii, Americii Latine si Asiei. Una dintre problemele cu care se confrunta consultantii fundatiei e aceea ca foarte putini fermieri au acces la internet si nu pot obtine informatiile puse la dispozitie.

Prin urmare, au venit cu ideea de a crea WeFarm, un serviciu de crowdsourcing, prin care micii fermieri sa poata, cu ajutorul telefonului mobil, sa-si impartaseasca experientele, sa ofere solutii la problemele pe care le-au intampinat sau sa puna intrebari altor fermieri din intreaga lume.

Mecanismul din spatele serviciului este unul simplu: fermierii trimit intrebarile prin SMS, acestea ajung la un grup de operatori voluntari care le traduc in mai multe limbi si le trimit tot prin SMS altor fermieri. Raspunsurile sunt la randul lor traduse si transmise celor care au solicitat ajutorul. Urmariti in continuare cum functioneaza WeFarm:



Unul dintre primii beneficiari ai acestui serviciu a fost un fermier din Peru, care nu isi mai putea permite sa cumpere fertilizator. Un fermier kenyan i-a dat reteta pentru producerea unui fertilizator alternativ, organic.

Dispozitiv de crowdsourcing pentru prevenirea raspandirii malariei


Se pare ca tantarii raspandesc multe dintre bolile cu cele mai mari rate de mortalitate. Una dintre acestea este malaria, care omoara anual peste 600.000 de persoane. In conditiile in care 60% din populatia globului este expusa la tantari transmitatori de malarie, intelegerea comportamentului acestora si a factorilor de mediu care influenteaza raspandirea bolilor este esentiala pentru prevenirea si gestionarea epidemiilor.

Specialistii de la un Institut Botanic din Londra, impreuna cu cei de la Universitatea Oxford, vor dezvolta un dispozitiv care va folosi date furnizate de locuitorii Indoneziei, pentru a identifica solutii care pot limita transmiterea bolilor.

Prototipul dispozitivului pentru prevenirea raspandirii malariei
Prototipul dispozitivului pentru prevenirea raspandirii malariei

Dispozitivul va fi compus din senzori mici, capabili sa detecteze bataile de aripi ale tanzarilor. Datele obtinute le vor permite cercetatorilor sa identifice specia din care provin si teritoriile unde se regasesc tantarii purtatori de boli letale. Folosind si informatii despre vegetatie si clima, cercetatorii vor putea intelege interactiunile dintre speciile de tantari si plantele din habitatul lor.

Senzorii vor fi atasati unor dispozitive portabile, precum bratari pentru oameni si crotalii pentru bovine. In plus, vor avea si un echivalent digital - o aplicatie pentru smartphone, care va putea fi descarcata de pe internet. Toate aceste dispositive ii vor avertiza pe cei care le poata daca in zona se gasesc specii de tantari care pot fi purtatoare de boli grave.

Instrument de cercetare bazat pe crowdsourcing, in sprijinul persoanelor fara adapost


Centrepoint este o organizatie care incearca sa ofere sprijin celor aproximativ 80.000 de tineri fara adapost din Marea Britanie. In prezent, lucreaza cu peste 6.000 dintre acestia.

Pentru a mari impactul activitatii lor, specialistii Centrepoint trebuie sa cunoasca insa adevarata dimensiune a fenomenului. Prin urmare, si-au propus sa colecteze date de la diverse centre de adapost si de la fostii lor beneficiari, cu ajutorul tehnologiilor mobile.

Cu finantarea Google, vor dezvolta un instrument de cercetare care ii va ajuta sa inteleaga cum au ajuns acei oameni sa doarma pe strada si modul in care au reusit sa se reintegreze in societate. Specialistii spera ca informatiile vor fi de folos pentru cei aflati in aceeasi situatie.

Urmariti in reportajul video de mai jos povestea unei tinere fara adapost care a ajuns, cu ajutorul organizatiei Centrepoint, campioana mondiala la ridicat greutati.




Aflati si despre castigatorii Google Impact Challenge din alte tari, de pe site-ul competitiei.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


3287

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Antreprenoriat social | Inovatie sociala | Sanatate | Dezvoltare comunitara | Incluziune si diversitate | Asistenta sociala

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro