RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Consumatorii pot afla cat de sustenabile sunt produsele cumparate, direct de pe mobil

Consumatorii pot afla cat de sustenabile sunt produsele cumparate, direct de pe mobil

Dupa scanarea codului de bare, o aplicatie afiseaza informatii despre compania producatoare si despre performantele sale sociale si de mediu

(26 feb 2015)

Un grup de investitori care detin si functii de management in companiile Amazon, Google si Facebook vor finanta o aplicatie care va permite cumparatorilor sa obtina informatii despre sustenabilitatea produselor din supermarketuri, prin simpla scanare a codului de bare cu telefonul mobil.

Aplicatia se numeste OpenLabel si este disponibila deocamdata doar pentru utilizatorii de iPhone. Dupa crearea unui cont, acestia pot avea acces imediat la informatii despre cum si din ce au fost fabricate mai mult de 26 de milioane de produse si peste 14.000 de branduri.

In plus, vor putea afla parerea altor consumatori despre aceste produse si vor putea adauga propriile comentarii, etichete sau ratinguri.

Astfel, dezvoltatorii spera sa poata pune la dispozitia consumatorilor o baza de date bogata, cu detalii precum:
  • tara de provenienta a produselor;
  • informatii despre compania producatoare;
  • politica pe care o adopta compania fata de propriii angajati;
  • daca produsele au obtinut certificari internationale in domeniul sustenabilitatii (precum FSC sau MSC);
  • impactul asupra mediului al produselor;
  • politica referitoare la testarea pe animale;
  • practicile companiei producatoare referitoare la sustinerea politica a anumitor candidate etc.
Urmariti mai jos o prezentare a aplicatiei:



Printre beneficiile aplicatiei, dezvoltatorii mentioneaza:
  • pentru consumatori: posibilitatea de a fi informati de catre prieteni, organizatii sau oameni in care au incredere despre cat de responsabile sunt alegerile pe care le fac la cumparaturi, precum si posibilitatea de a-si exprima propriile pareri, argumentate, despre produse;
  • pentru ONG-uri: posibilitatea de a impartasi cu diversi consumatori interesati informatii despre sustenabilitatea unor produse sau a unor companii;
  • pentru branduri: posibilitatea de a afla ce cred consumatorii despre produsele lor si sansa de a le imbunatati;
  • pentru retaileri: posibilitatea de a-si selecta clientii si in functie de performantele lor de sustenabilitate, care pot influenta preferintele consumatorilor;
  • pentru investitori: posibilitatea de a afla ce companii sunt preferate de consumatori, pentru a investi in acestea;
  • pentru formatori de opinie: posibilitatea de a verifica sustenabilitatea produselor sau companiilor atunci cand relateaza despre performantele lor;
  • beneficiile pentru planeta si societate.
Aflati mai multe detalii despre aplicatie si descarcati-o, de pe site-ul OpenLabel.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

1429

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Produse responsabile

Iti recomandam si articolul:

Fondul pentru Democratie: 70.000 RON pentru proiecte civice

Pana pe 31 iulie, ONG-urile sau grupurile de initiativa pot depune idei de proiecte care contribuie la consolidarea democratiei.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro