RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Consultari la nivel european pentru evaluarea strategiei de CSR 2011-2014

Consultari la nivel european pentru evaluarea strategiei de CSR 2011-2014

Companiile pot oferi feedback vis-a-vis de impactul vechii strategii si sugestii pentru definirea celei noi pana pe 15 august 2014.

(09 mai 2014)

Comisia Europeana solicita parerea tuturor stakeholderilor referitor la impactul pe care l-a avut strategia de CSR din intervalul 2011-2014 si cere sugestii pentru definirea rolului pe care ar trebui sa il aiba o viitoare strategie.

Mai specific, companiile sunt invitate sa evalueze pana pe 15 august 2014, prin intermediul unui chestionar online, daca si in ce masura s-a reusit implementarea masurilor prevazute in strategia actuala de CSR.

Va reamintim in continuare principalele obiective ale strategiei si exemple de actiuni prin care Comisia a incercat sa le atinga:
  • promovarea practicilor de CSR

    In 2013, Comisia a organizat prima editie a European CSR Awards.

    De asemenea, a initiat proiecte prin care a urmarit sa creeze platforme multi-stakeholderi in diverse sectoare ale ecnonomiei. Pana acum, au fost create 3 astfel de platforme, in domeniul bauturilor racoritoare din fructe, in domeniul utilajelor si in domeniul locuintelor sociale.
  • monitorizarea gradului de incredere din sectorul de afaceri si cresterea acestei increderi

    In 2013, Comisia Europeana a publicat un sondaj online pe tema increderii publicului in companii, “Cum pot influenta companiile dezvoltarea societatii: viziunea cetatenilor”.
  • dezvoltarea auto- sau co-reglementarii

    Comisia a initiat, prin intermediul unei platforme online, un dialog cu sectorul de afaceri si cu alte organizatii, pentru dezvoltarea unui cod de bune practici in domeniu.
  • stimularea companiilor sa publice informatii non-financiare (despre performantele lor sociale si de mediu)

    Pe 16 aprilie 2014, Comisia Europeana a inaintat o propunere legislativa referitoare la obligatia companiilor cu peste 500 de angajati de a publica periodic informatii despre impactul social lor si de mediu. Parlamentul European a adoptat o varianta mai putin drastica a acestei directive pe 15 aprilie 2014, dupa negocieri intense.
  • integrarea practicilor de CSR in educatie, formare si cercetare

    De exemplu, comisia a sponsorizat un proiect de cercetare in domeniul masurarii impactului si analiza performantelor de CSR.
  • promovarea importantei dezvoltarii unor politici de CSR la nivel national si sub-national

    Pentru aceasta, Comisia a cerut statelor membre sa realizeze rapoarte despre stadiul CSR-ului in fiecare dintre acestea. 
  • alinierea politicilor globale si europene de CSR

    In acest sens, Comisia Europeana a initiat mai multe actiuni: a publicat un raport de monitorizare a angajamentelor pe care si le-au luat marile companii de a adopta ghiduri si principii de CSR recunoscute international; a publicat ghiduri despre principii de business si respectarea drepturilor omului, special pentru intreprinderile mici si mijlocii; a promovat dezbaterile pe teme CSR-ului in statele din lumea a treia etc.
Mai multe detalii despre procesul de consultare puteti gasi pe site-ul Comisiei.



Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

1917

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Tendinte CSR | Stakeholder engagement

Iti recomandam si articolul:

Fondul pentru Democratie: 70.000 RON pentru proiecte civice

Pana pe 31 iulie, ONG-urile sau grupurile de initiativa pot depune idei de proiecte care contribuie la consolidarea democratiei.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro