RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Combaterea discriminarii de gen: solutii premiate de Google

Combaterea discriminarii de gen: solutii premiate de Google

Violenta domestica, asistarea mamelor sau analiza modului in care este portretizata femeia in media sunt doar cateva dintre ideile premiate.

(12 aug 2014)

Conform statisticilor globale, discriminarea de gen este inca pregnanta in secolul XXI. Se pare ca, in unele tari, violenta domestica provoaca mai multe decese decat cancerul sau accidentele rutiere, iar accesul femeilor la educatie sau la dezvoltare profesionala este limitat.

La nivel global, exista cu 10 milioane mai multe fete care nu merg la scoala decat baieti, iar dezvoltarea femeilor in unele domenii este mai putin frecventa (doar 17% dintre parlamentari sunt femei, de exemplu).

Toate aceste statistici determina organizatiile care militeaza pentru drepturile femeilor sa creeze proiecte prin care sa le sprijine si sa le dezvolte. Trei dintre acestea au fost finantate de Google, in cadrul unei competitii prin care gigantul IT incurajeaza ONG-urile sa foloseasca tehnologia pentru a imbunatati viata comunitatilor. Vi le prezentam in continuare.

Aplicatie de alertare in cazuri de violenta domestica


Doar in ultimii 10 ani, in Brazilia au fost omorate peste 40.000 de femei. Majoritatea - in urma actelor de violenta domestica.

Geledes, un institut care lupta pentru protectia femeilor de culoare, va dezvolta o aplicatie de alertare in caz de pericol. Aplicatia va avea un buton de panica, prin apasarea caruia femeia agresata va putea cere ajutorul administratorilor unor retele sociale sau furnizorilor de servicii medicale specializate. De multe ori, acestia intervin mai repede decat autoritatile abilitate.

In plus, aplicatia va oferi acces la o intreaga retea de asistenti specializati in probleme de violenta domestica si la informatii legale de care femeile au nevoie pentru a pune capat violentelor. Geledes isi propune sa acorde asistenta unui numar de 1 milion de femei.

Femei din cadrul institutului 'Geledes Instituto da Mulher Negra'
Femei din cadrul institutului ‘Geledes Instituto da Mulher Negra’


Program de asistare a mamelor, prin SMS


Desi mortalitatea copiilor cu varste mai mici de 5 ani este in scadere, numarul deceselor este inca unul ingrijorator: in 2011, au murit zilnic 19.000 de copii (conform Unicef). In special in tarile slab dezvoltate, multe dintre aceste decese ar putea fi evitate, fiind cauzate de o ingrijire necorespunzatoare, ignoranta sau lipsa de informatii.

Institutul “Zero a Seis” intentioneaza sa dezvolte o solutie pentru aceasta problema. Solutia consta intr-un program de informare si consiliere a femeilor insarcinate, mamelor si asistentilor medicali, pe tema diverselor probleme de sanatate care pot aparea in timpul sarcinii si in primii ani de viata ai copilului.

Ceea ce aduce nou acest program este faptul ca femeile care au nevoie de informatii le pot solicita si primi prin SMS, de la asistenti specializati. De aici si numele proiectului, respectiv SMS Bebe. Urmariti in continuare un material de prezentare al proiectului, in limba portugheza:




Software pentru analiza imaginii femeii in media


“Geena Davis Institute on Gender in Media” este un institut care identifica si analizeaza inegalitatile de gen din media. Pana acum, a comandat peste 12 studii si a adunat o cantitate impresionanta de informatii despre prevalenta femeii in materialele de divertisment destinate consumului in familie, produse pe parcursul a peste 20 de ani.

Cu finantarea de la Google, institutul va dezvolta un software capabil sa analizeze modul in care este portretizata femeia in filme si show-uri TV. Astfel, o mare parte din procesul de analiza va deveni automatizat (precum determinarea numarului femeilor sau a naturii rolurilor pe care le joaca), permitandu-le cercetatorilor sa dedice mai mult timp analizei propriu-zise.

Un studiu al institutului, care a luat in considerare aproape 12.000 de personaje din 130 de filme, arata ca doar 28% dintre personaje sunt femei, iar 18% dintre aceste femei apar in ipostaze sexi, chiar si in emisiunile pentru copii. Acelasi studiu puncteaza diferente mari intre numarul barbatilor si cel al femeilor care au un loc de munca in filme, iar numarul femeilor care activau in domenii stiintifice sau tehnologice era chiar mai mic decat media din realitate.

Statistica dintr-un studiu al 'Geena Davis Institute on Gender in Media'
Statistica dintr-un studiu al ‘Geena Davis Institute on Gender in Media’


Puteti afla mai multe despre proiectele prezentate sau despre alte idei care au ca scop reducerea inegalitatilor dintre barbati si femei de pe site-ul Google Impact Awards.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


2854

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Educatie | Sanatate | Incluziune si diversitate | Asistenta sociala | Drepturile omului

Iti recomandam si articolul:

Fondul pentru Democratie: 70.000 RON pentru proiecte civice

Pana pe 31 iulie, ONG-urile sau grupurile de initiativa pot depune idei de proiecte care contribuie la consolidarea democratiei.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro