RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Coca-Cola HBC Romania si-a publicat primul raport de sustenabilitate

Coca-Cola HBC Romania si-a publicat primul raport de sustenabilitate

Acesta este primul raport local realizat de o companie din industria FMCG, in conformitate cu standardul GRI.

(12 oct 2012)

Coca-Cola HBC Romania si-a publicat primul Raport de Sustenabilitate , corespunzator anului 2011. Compania este prima din industria FMCG care a realizat un raport local in conformitate cu standardul international de raportare Global Report Initiative , GRI-G3.1.
Raport de Sustenabilitate 2011
Raportul are un nivel de conformitate B si a fost realizat cu sprijinul companiei de consultanta pe probleme de mediu, Denkstatt. Documentul prezinta performantele companiei la nivel local, in cele 7 arii strategice de actiune: gestionarea durabila a resurselor de apa, energie si schimbari climatice, ambalaje si reciclare, sanatatea consumatorilor, dezvoltarea angajatilor, colaborarea cu furnizorii si implicarea in comunitate.

Indicatorii de performanta (consum de apa, emisii de CO2 etc) sunt prezentati atat in raport cu unitatea de bautura produsa, cat si ca valori absolute.

Iata cateva dintre rezultatele Raportului de Sustenabilitate 2011:

Gestionarea durabila a resurselor de apa

  • Datele prezentate arata ca, in 2011, compania si-a redus consumul specific de apa de la 1,91litri apa/litru bautura in 2009 la 1,86 litri apa/litru bautura.  Aceste rezultate se datoreaza modificarilor la nivel tehnologic. De exemplu, aflam ca, in toate fabricile Coca-Cola, solutiile pe baza de apa folosite la clatirea sticlelor au fost inlocuite cu sisteme moderne, bazate pe aer ionizat.

    Gestionarea resurselor de apa

  • Un aspect important mentionat in document, este faptul ca niciuna dintre fabrici nu utilizeaza apa din reteaua comuna de alimentare. Consumul de apa este asigurat din surse proprii, prin 12 foraje realizate in locatiile fiecarei fabrici.
  • Conform rezultatelor prezentate, apele uzate provenite de la toate fabricile sunt tratate in proportie de 100%. Tratarea se realizeaza in statiile de epurare, pana la nivelul in care apa poate sustine viata acvatica, dupa care este returnata in mediul natural.

Energie si schimbari climatice

  • Centrala de cogenerare de la Ploiesti Compania raporteaza o reducere a consumului total de energie, de la 403 milioane de MJ in 2010, la 378 milioane de MJ in 2011. Una dintre cele mai importante realizari in Romania pentru imbunatatirea eficientei energetice a fost, conform raportului, centrala de cogenerare de la Ploiesti inaugurata in 2009, in urma unei investitii de 15 milioane de euro. Aceasta furnizeaza electricitate, apa calda si caldura pentru intregul proces de imbuteliere, consumand cu 60% mai putina energie decat o centrala obisnuita.
  • Un alt rezultat este reducerea cu 20.000 de tone a emisiilor de CO2 in 2011, fata de 2010.

Ambalaje si reciclare

  • Recipiente de colectare selectiva in institutii publice Compania si-a redus cantitatea de deseuri de la 6,63 g/litru de bautura in 2010 la 5,29 g/litru in 2011, prin introducerea pe piata a ambalajelor mai usoare.
  • Aflam, de asemenea, ca deseurile de ambalaje au fost reciclate in proportie de 57,6% in 2011, mai mult decat anul precedent (cand procentul a fost de  48,4%). Tot anul trecut, Coca-Cola Hellenic a lansat sticla PET PlantBottle care are 30% din plastic obtinut din deseuri vegetale regenerabile.
  • Implicarea companiei in schimbarea politicilor publice referitoare la reciclare a avut rezultate semnificative, conform datelor prezentate in raport. Astfel, incepand cu 2009, Coca-Cola HBC,si Asociatia Green Revolution, au initiat un proiect de advocacy pentru implementarii obligativitatii colectarii selective in institutiile publice. Acesta a avut ca rezultat promulgarea Legii 132/2010 – Institutiile publice colecteaza selectiv. In urma campaniei de implementare a acestei legi, in 2011, 1.060 de institutii au colectat selectiv si peste 2 milioane de functionari publici au fost informati despre importanta colectarii selective.

Sanatatea consumatorilor

Eveniment sportiv desfasurat de Coca Cola Pentru a promova un stil de viata activ, compania a derulat o serie de evenimente si activitati sportive. In total, peste 9.000 de oameni au participat anul trecut aceste programe sportive.

Dezvoltarea angajatilor

  •  In 2011, angajatii au beneficiat de 45.706 ore de training profesional, ceea ce inseamna, in medie, 26,87 de ore pentru fiecare angajat, conform datelor din raport.
  • In ceea ce priveste egalitatea de gen, aflam ca, in 2011, un procent de 29,3% dintre managerii din companie Voluntari din companie erau femei. Raportul mentioneaza ca, desi sunt subreprezentate, femeile castiga aproximativ acelasi salariu ca si barbatii, pentru acelasi post.

Colaborarea cu furnizorii

  • Pentru a gestiona impactul indirect al companiei, in cadrul lantului de aprovizionare, compania impune contractual furnizorilor principii referitoare la responsabilitatea sociala.
  • Raportul mentioneaza ca, in 2011, numarul furnizorilor locali ai companiei a fost de 1.243, iar al celor externi a fost de 168.

Implicarea in comunitate

  • Proiectul Padurea Pedagogica In 2011, compania a investit 580.000 de euro in proiecte comunitare.  Astfel, in parteneriat cu asociatiile Tasuleasa Social, Salvati Dunarea si Delta si Mai Mult Verde, desfasoara, inca din 2007, proiectul de educatie ecologica si voluntariat "Verde 003". Pana in prezent, peste 500 de liceeni au beneficiat de peste 5.000 de ore de pregatire.   
  • Incepand cu anul trecut, Coca-Cola HBC a implementat proiectul “Ziua de Voluntariat” prin care ofera angajatilor o zi libera pe an, in afara concediului, pentru activitati de voluntariat.
Raportul integral poate fi descarcat de pe platforma de responsabilitate sociala a Coca-Cola HBC Romania.


Material realizat de Monica Marincas, Redactor ResponsabilitateSociala.ro.

5607

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Coca-Cola HBC Romania | Rapoarte CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro