RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Cele mai bune rapoarte CSR la nivel global din 2012-2013, conform CorporateRegister

Cele mai bune rapoarte CSR la nivel global din 2012-2013, conform CorporateRegister

Aflati care au fost calitatile care le-au adus unor companii aprecierea stakeholderilor vis-a-vis de rapoartele lor de sustenabilitate.

(21 mai 2014)

CorporateRegister, cel mai important agregator de rapoarte de CSR la nivel mondial, a anuntat recent castigatorii celei de-a saptea editii a “CR Reporting Awards”. Aceasta competitie desemneaza cele mai bune rapoarte de CSR ale companiilor din intreaga lume.

In luna septembrie 2013, reprezentantii CorporateRegister au invitat companiile care publicasera pe portal rapoarte de CSR pentru perioada 2012-2013 sa le inscrie in concurs.

Rapoartele puteau fi incadrate in 9 categorii: cel mai bun raport, cea mai buna prima raportare, cel mai bun raport integrat, cea mai buna comunicare a amprentei de carbon, creativitate in comunicare, inovare in raportare, relevanta, transparenta si onestitate, respectiv credibilitate data de verificarea unei terte parti.

In total, 88 de companii au raspuns apelului, inscriind 178 de aplicatii. Cele mai multe au fost trimise de companii in Europa, dupa cum se poate observa din graficul urmator:

Distributia rapoartelor de CSR inscrise la 'CR Reporting Awards', pe zone geografice
Distributia rapoartelor de CSR inscrise la ‘CR Reporting Awards’, pe zone geografice

Incepand cu 25 noiembrie 2013 si pana la sfarsitul lunii ianuarie, rapoartele inscrise au fost supuse unui vot online din partea unor stakeholderi, care au desemnat companiile castigatoare.

Vi le prezentam in continuare, impreuna cu motivele pentru care au fost apreciate rapoartele lor (care pot fi consultate dupa crearea unui cont pe site-ul CorporateRegister).

Cel mai bun raport: Coca-Cola Enterprises Inc


Raportul Coca-Cola a fost apreciat pentru claritate (informatii usor de gasit), obiectivitate (prezenta atat a unor date pozitive, cat si negative despre impactul companiei) si relevanta (in stabilirea obiectivelor si in selectarea domeniilor de raportare).

Cea mai buna prima raportare: Ernst & Young Americas


Conform stakeholderilor care l-au votat, raportul Ernst & Young Americas este coerent, simplu, direct si reflecta competenta lor in raportare.

Cel mai bun raport integrat: Novo Nordisk A/S


Motivul pentru care cel mai bun raport integrat a fost declarat cel al companiei Novo Nordisk, companie farmaceutica din Danemarca, este acela ca informatiile non-financiare au fost “integrate in totalitate in fluxul datelor despre performantele financiare”.

Se pare ca aceasta companie a folosit o serie de indicatori de performanta in sustenabilitate, pe care i-a raportat constant la veniturile obtinute.

In plus, a explicat clar cum preocuparea pentru sanatate se coreleaza cu activitatea lor.

Cea mai buna comunicare a amprentei de carbon: Hewlett Packard Company


Din spusele stakeholderilor care au analizat raportul HP, calcularea amprentei de carbon s-a facut la un nivel foarte detaliat, tinand cont de regiunile geografice si intregul lant valoric al produselor.

In plus, HP a oferit consumatorilor sai un sistem unic de masurare a emisiilor de carbon ale produselor.

Creativitate in comunicare: Coca-Cola Enterprises Inc


Se pare ca designul raportului a fost elementul care a mai adus un premiu companiei Coca-Cola. Stakeholderii au apreciat atat formatul inovator si ilustratiile reprezentative, cat si limbajul direct.

Inovare in raportare: Bloomberg LP


Navigabilitatea ridicata a raportului, mai ales in cazul versiunii online, dar si o structura a informatiei care faciliteaza citirea au fost principalele elemente apreciate de evaluatori.

Relevanta: Co-operative Group Limited


Co-operative Group, cea mai mare cooperativa de afaceri din diverse domenii din Marea Britanie, a impresionat in raportul sau de CSR prin efortul din spatele identificarii aspectelor de sustenabilitate relevante pentru stakeholderii afacerilor componente.

Pe langa identificarea lor, se pare ca aceste aspecte au fost folosite in planificare si in stabilirea obiectivelor de CSR.

Transparenta si onestitate: Smithfield Foods Inc


Raportul de CSR al Smithfield Foods, cel mai mare producator si procesator de carne de porc din Statele Unite, a fost apreciat pentru dezvaluirea unor date clare despre cum sunt procesate alimentele.

De exemplu, compania comunica despre cantitatea de antibiotice folosite, ceea ce, conform unui evaluator, nu se intalneste in rapoartele unor companii concurente.

Credibilitate data de verificarea unei terte parti: Novo Nordisk A/S


Verificarea informatiilor de catre mai multe terte parti, cat si respectarea unor standarde internationale (AA1000AS si ISAE3000) i-au adus companiei Novo Nordisk aprecierea stakeholderilor in ceea ce priveste certificarea.


Pe langa aceste aspecte punctuale, trebuie mentionat ca toate companiile castigatoare, cat si cele care au ocupat locurile al doilea si al treilea au folosit standardul GRI in raportarea de CSR. In plus, majoritatea au respectat principiile si criteriile indexului Global Compact.

Pentru mai multe detalii despre elementele care au adus aprecierea stakeholderilor referitor la calitatea rapoartelor de CSR, puteti consulta raportul competitiei, de pe site-ul CorporateRegister.



Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

2046

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Cercetari CSR | Tendinte CSR | Rapoarte CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro