RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Cat de important este sa stim de unde vin alimentele pe care le consumam

Cat de important este sa stim de unde vin alimentele pe care le consumam

Iata tema unei campanii internationale create de ONG-ul de mediu "1% For the Planet", in contextul unei risipe alimentare fara precedent.

(11 mar 2015)

1% For the Planet, unul dintre cele mai cunoscute ONG-uri de mediu la nivel global, a lansat recent o campanie de educare a consumatorilor pe tema provenientei alimentelor.

Campania se numeste “Know your source” si are sustinerea unor companii alimentare sustenabile, precum King Arthur Flour, Good Culture, Farm Aid si reteaua All At Once.

Elementele campaniei


Organizatia ii incurajeaza pe consumatori sa semneze o petitie prin care sa ceara brandurilor sa comunice transparent sursa alimentelor si ingredientelor folosite in procesele de productie. Petitia se gaseste si poate fi semnata pe site-ul organizatiei.

In plus, prin intermediul unui spot video si a unor postere, campania prezinta si promoveaza modele sustenabile de afaceri din sectorul productiei alimentare.

Posterul campaniei: 
Posterul campaniei


Spotul de promovare din cadrul campaniei:



Iata si cateva dintre modele de afaceri promovate:
  • All At Once, platforma prin intermediul careia cantaretul american Jack Johnson promoveaza initiative sustenabile precum productia de alimente pe plan local, actiuni de ecologizare voluntara a unor zone din orase, angajamentele de a renunta la folosirea plasticului, amenajarea de gradini de legume si fructe in curtile caselor, scolilor sau in spatiile comune din cadrul comunitatilor etc.
    All At Once, platforma prin intermediul careia cantaretul american Jack Johnson promoveaza initiative sustenabile
  • The Luch Box este o firma care ofera scolilor din Statele Unite servicii de consultanta in domeniul culinar, astfel incat acestea sa poata oferi elevilor lor gustari sanatoase, pregatite din ingrediente produse local sau regional.
  • Patagonia Provisions, parte a brandului Patagonia, este un magazin online de produse alimentare organice, produse in mod sustenabil.
    Patagonia Provisions, parte a brandului Patagonia
Aflati si despre alte initiative promovate in campanie, de pe site-ul 1% For the Planet.

Contextul crearii campaniei


Campania “Know your source” atrage atentia asupra pericolelor la care expunem mediul inconjurator prin modelul de consum alimentar actual. Transportul unor alimente pe distante lungi si risipa alimentara sunt doar doua dintre problemele cu care ne confruntam.

Conform UNEP, risipim anual 1,3 miliarde de tone de alimente, adica o treime din mancarea produsa. Doar Uniunea Europeana a aruncat anul trecut 100 de milioane de tone de mancare.

In ceea ce priveste transportul alimentelor, majoritatea calatoresc in jur de 2.500 de kilometri inainte sa fie consumate.

Conform organizatiei 1% For the Planet, toate aceste probleme ar putea fi evitate daca am cunoaste sursa alimentelor si am alege sa consumam local si sanatos.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

1690

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Campanii sociale | Protectia mediului | Produse responsabile

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro