RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Castigatorii Green Business Index 2013

Castigatorii Green Business Index 2013

Ursus Breweries si Sonae Sierra au ocupat primele locuri in topul celor mai responsabile companii fata de mediu din Romania.

(08 ian 2014)

La sfarsitul anului trecut a avut loc gala de premiere a celei de-a patra editii a competitiei Green Business Index, organizata de Asociatia Green Revolution. Competitia premiaza companiile din Romania cu cele mai bune performante in ceea ce priveste responsabilitatea fata de mediu.

Conform organizatorilor, aceste performante au fost evaluate in functie de o serie de indicatori inspirati din standarde recunoscute la nivel international, precum GRI sau ISO 14001.

Raluca Fiser, presedinta Asociatiei Green Revolution, ne-a explicat ce inseamna recunoasterea oferita de Green Business Index:
Raluca Fiser, presedinta Asociatiei Green Revolution"Noi nu premiem companiile care indeplinesc legislatia si obligatiile legale, ci pe cele care dovedesc ca fac ceva suplimentar si ca au inteles care e beneficiul de business. Vorbim aici de management reputational, factori de concurenta sau eficientizarea productiei. GBI 2013 arata companiile care au dovedit si in 2012, si in 2011 ca sunt sustenabile si ca merg in aceasta directie, continua sa comunice rezultatele pe care le au si sa completeze GBI-ul. Pe de alta parte, incep sa li se alature o multime de companii care, spre bucuria mea, nu sunt numai companii multinationale, care vin cu aceasta filosofie de afara si cu aceasta obligativitate. "
La editia din 2013, s-au inscris 350 de companii. Reprezentantii acestora au completat un formular online, care a cuprins intrebari despre indicatori de mediu din 7 domenii:
  • dezvoltarea sustenabila

    Reprezentantii companiilor URSUS Breweries si Sonae Sierra, castigatorii Green Business Index 2013

  • impactul asupra mediului
  • transportul sustenabil
  • utilizarea resurselor
  • starea cladirilor
  • achizitiile verzi
  • managementul deseurilor

Companiile castigatoare

 
In functie de datele furnizate de companii, organizatorii au realizat un clasament general si clasamente separate pentru fiecare dintre cele 7 domenii mentionate anterior. Marii castigatori din clasamentul general au fost URSUS Breweries (din sectorul industrie/productie) si Sonae Sierra (din sectorul servicii/comert).


Castigatorii Green Business Index 2013

Diana Klusch, Corporate Affairs Director in cadrul Ursus Breweries, ne-a dezvaluit cateva din atuurile care i-au ajutat sa se claseze pe primul loc:
Diana Klusch, Corporate Affairs Director, Ursus Breweries"La nivel de grup avem stabilite 10 prioritati de dezvoltare durabila, din care 3 sunt focus pentru Romania. Avem o matrice de evaluare a activitatilor de dezvoltare durabila, setata pe cele 10 prioritati si construita plecand de la modelul oferit de GRI. Instrumentul acesta intern de raportare si auditare a performantei de dezvoltare durabila permite o masurare uniforma cand ne auto-evaluam fata de tintele propuse si in cadrul grupului, dar ajuta si in situatia unui audit extern, cum este cazul premiilor GBI."
Celalalt castigator, compania Sonae Sierra, dezvolta centre comerciale ecologice, cu un design al cladirilor care pune in centru responsabilitatea fata de mediu. Ingo Nissen, Managing Director, ne-a impartasit viziunea companiei despre ce inseamna un "centru comercial ecologic":
Ingo Nissen, Managing Director, Sonae Sierra"Este vorba despre un ansamblu de optimizari: de la design pana la maniera de gestionare a consumului de energie. Designul integreaza diverse teme, cum ar fi pesterile sau gradinile verzi, care ii face pe vizitatori sa nu-si dea seama cand au iesit din parc si au intrat in mall. In ceea ce priveste managementul energiei, se ajunge la un compromis intre ceea ce se poate face si ceea ce iti poti permite. Oricum, scopul nu este acela de a genera profit din fiecare optimizare, ci acela de a construi un mall atat de atractiv in ansamblul sau, incat clientii sa fie aceia care il fac profitabil."
In cadrul clasamentelor pe cele 7 domenii, au fost desemnati cate trei castigatori, dintre care ii prezentam mai jos pe cei care au ocupat primele locuri.


Dezvoltare sustenabila

Locul I "Industrie/Productie":                             

Ursus Breweries
Locul I "Comert/Servicii":                                           

DHL International Romania

Impactul asupra mediului

Locul I "Industrie/Productie":

Automobile Dacia
Locul I "Comert/Servicii":

Grup Servicii Petroliere

Transport sustenabil

Locul I "Industrie/Productie":

Hochland Romania
Locul I "Comert/Servicii":

Procredit Bank

Utilizarea resurselor

Locul I "Industrie/Productie":

Ursus Breweries
Locul I "Comert/Servicii":

DHL International Romania

Starea cladirilor

Locul I "Industrie/Productie":

Ursus Breweries
Locul I "Comert/Servicii":

Sonae Sierra

Achizitii verzi

Locul I "Industrie/Productie":

Matplast
Locul I "Comert/Servicii":

Sonae Sierra

Managementul deseurilor

Locul I "Industrie/Productie":

Ursus Breweries
Locul I "Comert/Servicii":

Grup Servicii Petroliere


Raportul Green Business Index 2013


Pe baza informatiilor furnizate de companii, organizatorii au publicat si un raport de cercetare. Acesta contine concluzii generale despre performantele de mediu ale companiilor, dar si profilurile castigatorilor din clasamentul general.

Puteti afla mai multe detalii despre informatiile furnizate de companii din raportul Green Business Index 2013, care poate fi descarcat de pe site-ul competitiei.

ResponsabilitateSociala.ro a fost partener media al evenimentului.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

2636

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Dacia Groupe Renault | Protectia mediului | Competitii CSR | Investitii sustenabile

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro