RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Carte despre CSR in era digitala, editata de specialisti romani si britanici

Carte despre CSR in era digitala, editata de specialisti romani si britanici

Printre materialele incluse in carte se numara si o analiza a articolelor publicate pe ResponsabilitateSociala.ro. Aflati detalii!

(26 apr 2015)

Un grup de specialisti romani si britanici au editat si publicat o carte despre cum este influentata responsabilitatea sociala corporativa de practicile digitale. Cartea se numeste “Corporate Social Responsibility in the Digital Age (Developments in Corporate Governance and Responsibility)” si a fost editata de liderul social David Crowther, de Ana Adi si de Georgiana Grigore.

Conform editorilor, articolele din interiorul volumului “re-examineaza practicile de CSR dintr-o perspectiva digitala” si incearca sa determine “daca si cum functioneaza CSR-ul in mediul online”. De asemenea, analizeaza impactul pe care il au mediile sociale asupra responsabilitatii sociale corporative si asupra felului in care sunt implementate, masurate si raportate initiativele de CSR.

Coperta cartii'Corporate Social Responsibility in the Digital Age'
Coperta cartii ‘Corporate Social Responsibility in the Digital Age’

Printre materialele din carte se numara si o analiza a articolelor publicate pe platforma online ResponsabilitateSociala.ro in perioada 2006-2012. Autoarele acesteia sunt Camelia Crisan si Alexandra Zbuchea, cadre didactice la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice din cadrul Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative (SNSPA).

Acestea au incercat sa determine daca “platformele online ar putea deveni instrumente de reglementare a modului si frecventei cu care companiile comunica despre initiativele lor de CSR”.

Dupa ce au analizat peste 1.100 de articole, autoarele au ajuns la urmatoarele concluzii:
  • existenta platformelor online de responsabilitate sociala corporativa determina tot mai multe companii sa comunice despre initiativele lor de CSR.

    Frecventa cu care au aparut materiale despre initiativele de CSR ale unor companii pe site-ul ResponsabilitateSociala.ro a variat. Despre unele companii nu s-a scris in mod constant. Insa, in fiecare an, au aparut articole despre actiunile unor companii care inainte nu comunicasera.
  • nu se poate spune daca exista o legatura intre publicarea unui material despre o actiune de CSR a unei companii si decizia companiei de a comunica si despre alte actiuni de CSR.

    Au existat doar 12 companii despre care ResponsabilitateSociala.ro a scris in cel putin 6 din cei 7 ani analizati. De asemenea, numarul companiilor si articolelor per companie a variat semnificativ.
  • platformele online de CSR pot fi sursa de inspiratie pentru specialistii in CSR si alti stakeholderi.

    Conform autoarelor, platformele de CSR le ofera acestora posibilitatea de a “prezenta, vizualiza, prelua si dezvolta” exemple de succes.

Puteti gasi mai multe detalii despre studiu pe site-ul researchgate.net. De asemenea, puteti comanda cartea “Corporate Social Responsibility in the Digital Age (Developments in Corporate Governance and Responsibility)” de pe Amazon (pret: 115 dolari).


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


2036

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Cercetari CSR | Tendinte CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro