RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Care vor fi trendurile in domeniul CSR in 2015

Care vor fi trendurile in domeniul CSR in 2015

Aflati de la expertii internationali in sustenabilitate care vor fi evolutiile din domeniu, in anul care a inceput.

(05 ian 2015)

The Guardian, Forbes si SustainAbility au publicat recent o serie de articole in care au cerut unor specialisti in domeniul sustenabilitatii din diferite companii si organizatii sa faca previziuni referitoare la evolutia domeniului CSR in 2015.

Va prezentam in continuare cele mai interesante concluzii.

Trenduri CSR 2015, in viziunea specialistilor contactati de The Guardian

  • Intr-un articol publicat in The Guardian, Paul Simpson, Chief Executive Officer al organizatiei Carbon Disclosure Project, a evidentiat rolul decisiv pe care trebuie sa il joace guvernele si companiile pentru limitarea schimbarilor climatice. Acesta a remarcat faptul ca, anul trecut, state precum China si SUA, dar si companii ca L’Oréal, Sodexo si Unilever au anuntat ca isi vor diminua emisiile, initiative care, spune el, vor pune presiune si pe alte companii si state.
  • Intr-un alt articol, Jonah Sachs, CEO al agentiei de branding Free Range Studios, a prezis declinul brandurilor sustenabile si ascensiunea celor active din punct de vedere social. Iata cum explica autorul diferenta dintre cele 2: o companie sustenabila ar fi cea care incearca sa isi reduca impactul negativ, ca apoi sa-si prezinte realizarile in fata consumatorilor, pe cand o companie activa social identifica intai o problema sociala majora si incearca sa o rezolve, invitandu-si si consumatorii sa i se alature.
  • In alt articol, Tensie Whelan, presedinta Rainforest Alliance, a evidentiat rolul tehnologiei in progresul societatii. Ea a cerut guvernelor si companiilor sa reglementeze folosirea informatiilor obtinute cu ajutorul unor tehnologii noi (dronele), pentru a dezvolta domenii precum agricultura.

Trenduri CSR 2015, in viziunea specialistilor contactati de Forbes


  • Gabi Zedlmayer, Chief Progress Officer la HP Worldwide, considera ca noile tehnologii de comunicare vor ajuta companiile sa rezolve probleme sociale si de mediu la nivel global, datorita faptului ca permit accesul facil la informatii.
  • Alice Korngold, consultant CSR si autor al cartii “A Better World, Inc.”, a declarat ca “cele mai eficiente companii din secolul XXI vor fi acelea conduse de directori veniti din medii diferite, cu perspective diferite si cu arii de expertiza diferite, capabili sa gaseasca solutii pentru cele mai complexe provocari sociale, de mediu si economice, la nivel global.”
  • Christine Bader, autoarea cartii “The Evolution of a Corporate Idealist: When Girl Meets Oil”, a remarcat faptul ca, in 2014, protectia drepturilor omului a fost un subiect important pe agenda mediului de afaceri. SUA a anuntat ca va dezvolta un plan national de actiune pe aceasta tema, iar Consiliul Drepturilor Omului din cadrul ONU a inceput un studiu de fezabilitate pentru semnarea unui tratat care sa reglementeze responsabilitatile corporative in domeniu. Specialista a recomandat tuturor companiilor sa se implice in activitati de protectie a drepturilor omului.
  • Suzanne Fallender, manager al initiativei Intel “Global Girls and Women”, a declarat ca una dintre tendintele anului 2014 a fost colaborarea dintre companii si stakeholderi, pentru a asigura accesul femeilor la tehnologie, educatie si oportunitati de munca. Conform specialistei, astfel de parteneriate sunt asteptate si in viitor.
  • Meg Garlinghouse, Head of Social Impact la LinkedIn, a remarcat cererea crescuta pentru actiuni de voluntariat in randurile utilizatorilor retelei. Pana acum, peste 3,5 milioane de persoane si-au anuntat public intentia de a-si folosi competentele, pentru a face bine societatii.

Trenduri CSR in 2015, in viziunea SustainAbility


Conform autorilor articolului publicat in SustainAbility, in 2015:
  • Vom avea parte de actiuni importante pentru limitarea schimbarilor climatice, din partea companiilor si guvernelor. Ca urmare a angajamentelor SUA si China de reducere a emisiilor, expertii se asteapta ca la viitoarea conferinta ONU pe tema schimbarilor climatice de la Paris sa se ia masuri si mai drastice.
  • In conditiile in care seceta si lipsa accesului la apa afecteaza din ce in ce mai multe comunitati din zone defavorizate, sectoarele public si privat vor fi fortate sa gaseasca impreuna solutii pentru aceste probleme.
  • Companiile, in special cele din sectorul auto, utilitati si retail, vor fi nevoite sa isi adapteze modelele de business astfel incat sa tina pasul cu dezvoltarea tehnologica, cu preferintele mai sustenabile ale consumatorilor si cu ascensiunea antreprenoriatului social.
  • Companiile energetice vor fi nevoite sa se reorienteze spre folosirea resurselor regenerabile. Agentia Internationala pentru Energie a estimat ca, pana in 2050, energia solara va fi principalul tip de energie produsa la nivel global. In 2014, au fost inregistrate profituri record pentru sectorul energiei din surse regenerabile, iar E-on a anuntat ca isi va imparti operatiunile in 2, pentru a putea face trecerea spre producerea de astfel de energii.
  • Companiile vor lua masuri pentru garantarea drepturilor omului si pentru asigurarea unui mediu de lucru favorabil unor categorii diverse de oameni: femei, batrani, tineri, minoritati etnice si sexuale. Aceasta in conditiile in care, in 2014, companii din sectorul tehnologiei (precum Yahoo, Google, Facebook, Twitter sau Amazon) au publicat pentru prima data informatii despre diversitatea la locul de munca.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

4476

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Tendinte CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro