RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Care sunt cele mai sustenabile companii in 2014

Care sunt cele mai sustenabile companii in 2014

Aflati care sunt companiile vazute de stakeholderi ca cele mai performante in domeniul CSR si cum au reusit sa se claseze pe primele locuri.

(25 aug 2014)

SustainAbility, think tank international din domeniul sustenabilitatii, si compania de consultanta in business sustenabil GlobeScan au publicat cea de-a 20-a editie a unei raport despre companiile vazute de catre stakeholderi ca lideri in sustenabilitate in anul 2014.

Pentru realizarea lui, autorii au chestionat 887 de stakeholderi, printre care reprezentanti ai unor companii, guverne, ONG-uri si institutii de cercetare, din 87 de tari. Aproximativ 70% dintre respondenti au peste 10 ani de experienta in domeniul sustenabilitatii.

Iata cele mai importante concluzii ale cercetarii:

Sectorul non-profit - cel mai important actor in domeniul sustenabilitatii


Expertii chestionati considera ca cea mai mare contributie la dezvoltarea sustenabilitatii o au intreprinderile sociale, ONG-urile si cercetatorii stiintifici, pe cand liderii guvernamentali se arata cel mai putin interesati de astfel de chestiuni.

Opinia stakeholderilor despre performanta in sustenabilitate, in functie de tipul organizatiei
Opinia stakeholderilor despre performanta in sustenabilitate, in functie de tipul organizatiei

Daca in editiile anterioare ale studiului existau diferente regionale in ceea ce priveste opiniile stakeholderilor despre care sunt cele mai sustenabile companii, anul acesta parerile tind spre unanimitate. Se pare ca stakeholderii i-au mentionat indeosebi pe marii jucatori de la nivel global.

Liderii din domeniul sustenabilitatii


Conform stakeholderilor, companiile din sectorul bunurilor de larg consum (FMCG) au cele mai bune performante cand vine vorba de sustenabilitate.

Pentru al 4-lea an consecutiv, Unilever a fost compania mentionata de cei mai multi stakeholderi ca fiind cel mai important lider in sustenabilitate la nivel global. Aceasta a fost urmata de: Patagonia, Interface, Marks&Spencer, Nestle, Natura, Nike, GE, Walmart, Puma, IKEA si Coca-Cola.
Companiile considerate lideri in sustenabilitate in anul 2014, de catre stakeholderi
Companiile considerate lideri in sustenabilitate in anul 2014, de catre stakeholderi

Caracteristicile unui lider in sustenabilitate


Integrarea sustenabilitatii in organizatie, atat la nivel de viziune, cat si la nivel de obiective si performante, este, conform stakeholderilor chestionati, unul dintre cele mai importante aspecte pe care un lider in sustenabilitate trebuie sa il ia in calcul.

Apoi, dezvoltarea unor produse sau servicii sustenabile are si ea un rol definitoriu in incadrarea unei companii in categoria de lider in sustenabilitate. Aflati si alte aspecte importante din graficul de mai jos:

Activitati sau domenii in care liderii in sustenabilitate ar trebui sa exceleze
Activitati sau domenii in care liderii in sustenabilitate ar trebui sa exceleze

Puteti afla mai multe detalii despre performantele liderilor in sustenabilitate in 2014 din raportul de pe site-ul www.sustainability.com.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


2343

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Cercetari CSR | Tendinte CSR

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro