RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Campanii sociale premiate la Golden Drum 2014

Campanii sociale premiate la Golden Drum 2014

Descoperiti castigatorii la categoria responsabilitate sociala, printre care s-a numarat si o campanie din Romania.

(24 oct 2014)

Festivalul International de Advertising Golden Drum si-a desemnat recent castigatorii editiei 2014. Printre acestia, se numara si 3 organizatii care au inscris campanii sociale la categoriile “Social Responsibility” si “Good Cause”, dintre care una - din Romania.

Va prezentam in continuare campaniile castigatoare:

Campanie de stimulare a donarii de sange, pe Antena 1


Cu doar 14 donatori de sange la mia de locuitori, Romania este tara din Europa cu cea mai mare nevoie de sange pentru transfuzii. Din acest motiv, Antena 1 a desfasurat o campanie TV prin care a atras atentia asupra problemei si i-a incurajat pe romani sa doneze sange.

Campania a constat in difuzarea imaginilor din principalul jurnal de stiri al Antenei 1, Observator, fara nuante de rosu, ca metafora a lipsei de sange. Telespectatorii au fost anuntati ca nu e nimic in neregula cu ecranele televizoarelor lor si au fost incurajati sa doneze.

Imagini din timpul campaniei de pe Antena 1

Rezultatele au fost spectaculoase: aparitiile neplatite din media au ajuns la o valoare de 1,2 milioane de euro, mesajul campaniei a ajuns la 14 milioane de romani in doar 4 saptamani, iar numarul donatiilor de sange a crescut cu 80% in 6 saptamani. In plus, guvernul a suplimentat bugetul pentru donatii de sange cu 300%.

Aflati mai multe detalii din materialul video de mai jos:




Campanie de educare pentru depistarea timpurie a Alzheimer-ului


Pacientii cu Alzheimer uita evenimente recente, dar si le amintesc in detaliu pe cele din trecut. Pornind de la aceasta manifestare, Institutul Neurologic din Macedonia a creat o campanie prin care a incercat sa atraga atentia asupra simptomelor bolii si a importantei tratarii ei timpurii.

Ceea ce au facut a fost sa-i intrebe pe cativa pacienti cu Alzheimer care erau cele mai recente stiri pe care si le aminteau si sa le prezinte ca noutati. De ziua internationala a maladiei Alzheimer, cele mai citite 3 ziare din Macedonia si principalele televiziuni au publicat si difuzat stiri precum tragedia 9/11 sau moartea printesei Diana.

Ca rezultate, 68% din populatia Macedoniei a aflat de campanie, iar numarul consultatiilor pentru prevenirea sau tratarea timpurie a bolii a crescut cu 215%.

Iata o prezentare a campaniei:




Campanie de fundraising pentru hranirea copiilor saraci


Crucea Rosie din Polonia avea nevoie de fonduri pentru a hrani copii subnutriti. Cu toate acestea, metodele traditionale de fundraising, precum donatiile prin SMS sau trasfer bancar, nu dadeau rezultate suficient de bune.

De aceea organizatia a venit cu o idee inovatoare: sa stranga bani atunci cand posibilii donatori iau masa la restaurant, prin simpla adaugare a donatiei pe bonul de consumatie.

Modalitatea prin care consumatorii au fost incurajati sa doneze a fost cea care a asigurat succesul. Pe mesele clientilor au fost puse servetele de hartie care explicau mecanismul campaniei: cei care erau de acord sa doneze 1,5 euro erau invitati sa aseze tacamurile in forma de cruce (respectiv simbolului Crucii Rosii):

Servetelele din cadrul campaniei organizatiei Crucea Rosie Polonia

In urma campaniei, donatiile au crescut cu 65%, iar mesajul campaniei a ajuns la peste 15 milioane de oameni. Valoarea aparitiilor neplatite in mass-media a fost de 800.000 de euro.

Urmariti in materialul de mai jos cum a prezentat media locala campania:




Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

3224

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Campanii sociale | Competitii CSR

Iti recomandam si articolul:

Fondul pentru Democratie: 70.000 RON pentru proiecte civice

Pana pe 31 iulie, ONG-urile sau grupurile de initiativa pot depune idei de proiecte care contribuie la consolidarea democratiei.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro