RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Campanii sociale premiate la Gala Effie Romania 2014

Campanii sociale premiate la Gala Effie Romania 2014

Aflati ce campanii au castigat la categoriile CSR si non-profit si care au fost rezultatele care le-au adus aceste premii.

(24 iun 2014)

In data de 16 iunie 2014, la Ateneul Roman, a avut loc cea de-a XI-a editie a Romanian Effie Awards . In cadrul galei, au fost premiate cele mai eficiente campanii de comunicare din Romania.

Organizatorii au decernat in total 40 de premii, si anume: marele premiu Grand EFFIE, 11 trofee de aur, 15 de argint si 13 de bronz. Printre acestea s-au numarat si 3 premii pentru campanii de CSR (la categoria ”GoodWorks EFFIE – Brands”) si unul pentru campanii ONG (la categoria ”GoodWorks EFFIE - Non-Profit”).

Castigatorii categoriei "GoodWorks EFFIE - Brands"


Trofeul de bronz din categoria de CSR a fost acordat pentru campania “Grija pentru copii”. Aceasta a fost creata de agentia McCann Erickson, pentru brandul Dorna al companiei Coca-Cola.

A fost vorba despre o campanie de cause-related marketing (marketing legat de o cauza), prin care compania si-a propus sa contribuie la prevenirea nasterilor premature si la imbunatatirea ingrijirii nou-nascutilor prematur, prin dotarea unor maternitati din Romania cu echipamente performante.

Mai exact, Coca-Cola s-a angajat sa doneze catre Salvati Copiii Romania cate un ban pentru fiecare sticla de Dorna si Dorna Izvorul Alb vandute in perioada 15 septembrie – 31 decembrie. In total, asociatia a primit 660.000 RON, cu care a dotat 15 maternitati cu 92 de echipamente pentru ingrijirea copiilor nascuti prematur.


Posterul campaniei
Posterul campaniei 'Grija pentru copii'

Trofeul de argint a fost castigat de agentia Graffiti BBDO, pentru campania “Fabricat in tara lui Andrei”, realizata pentru OMV Petrom. Prin aceasta, Petrom si-a propus sa sprijine antreprenoriatul social din Romania, oferind finantari nerambursabile in valoare totala de 350.000 de euro.

Au fost selectate 10 proiecte castigatoare, din domenii precum: agricultura, industria textila, prelucrarea lemnului, fabricarea materialelor de constructie si a mobilei, panificatie si plante medicinale.

Poster al campaniei Fabricat in tara lui Andrei
Poster al campaniei 'Fabricat in tara lui Andrei'

Trofeul de aur la categoria CSR a revenit campaniei “Why don’t you come over?”. Aceasta a fost creata de GMP Advertising&Webstyler, pentru site-ul de stiri Gandul.

Campania a fost o reactie la sloganul “Nu veniti in Anglia”, promovat de publicatia The Guardian din Marea Britanie. Cotidianul britanic a mediatizat intens acest slogan pentru a descuraja romanii si bulgarii sa mearga sa munceasca in Marea Britanie, o data ce restrictiile de pe piata muncii au fost eliminate incepand cu 1 Ianuarie 2014.

Ca reactie, Gandul a lansat o provocare cititorilor sai, pe care i-a invitat sa trimita zilnic ideile lor despre ce are special Romania in comparatie cu Marea Britanie. Ideile i-au inspirat pe organizatori sa realizeze, printre altele, o serie de postere , printre care si cele de mai jos:


Mesaje de promovare a campaniei 'Why don't you come over'
Mesaje de promovare a campaniei 'Why don't you come over'

Conform Mediafax, campania a avut peste 100 de aparitii in presa internationala, care ar fi valorat 2 milioane de euro daca ar fi fost platite.

Mai multe detalii despre aceasta puteti afla chair de pe site-ul whydontyoucomeover.gandul.info.

Categoria "GoodWorks EFFIE - Non-Profit"


La categoria non-profit, a existat o singura nominalizare, care a si obtinut trofeul de aur. Este vorba despre campania din 2013 a programului “O sansa pentru viata”, un amplu program de donare de sange, desfasurat de Asociatia React la nivel national.

Campania de anul trecut a fost realizata de agentia Graffitti BBDO. Prin intermediul ei, organizatorii si-au propus sa convinga populatia ca un simplu ”like” sau ”share” nu este de ajuns si ca este nevoie ca ei sa mearga sa doneze sange benevol, neremunerat.

Mesajul a fost transmis prin intermediul unui spot TV, care poate fi urmarit mai jos:



Ulterior difuzarii spotului, organizatorii au pus la dispozitia publicului caravane mobile in care au putut dona sange benevol, neremunerat. Caravanele, adica niste autobuze dotate cu aparatura necesara, au trecut prin 18 orase din Romania, in cadrul a 100 de sesiuni organizate de-a lungul anului 2013.

Pentru a facilita procesul, organizatorii au dat posibilitatea donatorilor sa se inscrie in prealabil pe site-ul programului, pentru a fi anuntati in momentul in care o caravana ajungea in orasul lor.

Despre Romanian Effie Awards


Juriul Romanian Effie Awards a fost format din 55 de reprezentanti seniori din industria de marketing si comunicare din Romania. Presedintele juriului a fost Bianca Bourbon, Franchise Operations Director Central Europe, Coca-Cola Central and Southern Europe.

EFFIE Awards este un festival international desfasurat sub licenta Effie Worldwide. In Romania, gala de decernare a premiilor Effie este organizata de International Advertising Association Romania, in parteneriat cu Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania si The Institute.

Puteti afla detalii si despre alti castigatori de pe site-ul Effie Awards Romania .


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

6544

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Coca-Cola HBC Romania | Petrom | Campanii sociale | Competitii CSR | Sanatate | Marketing social | Drepturile omului | Marketing legat de o cauza

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro