RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Campanii sociale impresionante premiate la Cannes Lions 2014

Campanii sociale impresionante premiate la Cannes Lions 2014

Descoperiti 4 campanii spectaculoase despre protectia copiilor, relatii familiale, alimentatie sanatoasa sau protectia mediului.

(02 iul 2014)

In perioada 15-21 iunie 2014 a avut loc cea de-a 61-a editie a Festivalului International de Creativitate Cannes Lions, cel mai mare eveniment global adresat profesionistilor in comunicare.

Anul acesta au fost inscrise peste 37.000 de campanii din 97 de tari. Printre campaniile premiate, s-au numarat si unele cu un puternic mesaj social, inscrise in diverse categorii, precum: Media Lions, Mobile Lions sau Design de Produs.

Va prezentam mai jos cateva astfel de exemple de campanii premiate.

Campanie impotriva abuzului sexual al copiilor


La categoria “Grand Prix for Good”, marele premiu a fost castigat de campania “Sweetie”, creata de organizatia olandeza Terre des Hommes si agentia Lemz Amsterdam. Problema de la care au plecat organizatorii a fost faptul ca abuzul sexual asupra minorilor prin intermediul internetului a devenit un fenomen din ce in ce mai raspandit, odata cu expansiunea unor mijloace precum video chat-ul. In ciuda acestui fapt, foarte putini pedofili ajung sa fie condamnati pentru faptele lor.

Campania a urmarit sa-i identifice si sa-i descurajeze pe criminalii sexuali, care isi cauta victime in randurile copiilor din tari sarace. Acesti copii sunt constransi sa faca video chat, pentru a asigura familiilor din care provin un venit minim, care sa le permita sa supravietuiasca.

Pentru a lupta impotriva acestui fenomen, a fost creata cu ajutorul unui program de calculator o identitata virtuala a unei fetite de 10 ani, din Filipine, cu numele “Sweetie”. Programul functioneaza ca o “capcana” pentru criminalii sexuali, care, odata ce incearca sa intre in contact cu Sweetie prin mijloace online, sunt identificati rapid, iar datele lor sunt predate autoritatilor competente.

Rezultatele campaniei nu au intarziat sa apara. Cu ajutorului lui Sweetie, au fost identificati pana acum peste 1.000 de pedofili, iar stirea lansarii aplicatiei a fost preluata de televiziuni precum CNN, ABC News si Aljazeera.



Mai multe detalii despre campanie puteti gasi pe pagina de Youtube a acesteia.

Campanie pentru parintii care vor sa-si convinga copiii sa vina sa-i viziteze  


Compania feroviara australiana V/Line a castigat premiul la categoria “Creative Effectiveness Lions”, pentru campania “Guilt Trips”. McCANN Melbourne, agentia care a creat-o, a apelat la sentimentul de vinovatie al tinerilor care pleaca din zonele rurale ale Australiei inspre marile orase, si care apoi nu mai au timp sa-si viziteze suficient de des parintii si prietenii ramasi in urma. Este vorba de un fenomen destul de des intalnit in societatea australiana.  

Compania feroviara a folosit acest sentiment de vinovatie si a lansat o oferta speciala, denumita chiar “Guilt Trips”. Parintii puteau cumpara in avans bilete de tren, pe care le trimiteau copiilor, ajutati fiind sa-i sensibilizeze cu ajutorul unor “kit-uri de comunicare” si al sfaturilor oferite de organizatorii campaniei.

Puteti urmari povestea amuzanta a acestor “santaje emotionale” in filmul urmator:



Rezultatele campaniei au fost spectaculoase: o crestere cu 12% a biletelor de tren vandute in afara perioadelor de varf si o crestere a cifrei de afaceri cu 4 milioane de dolari.

Campanie de promovare a folosirii alimentelor neprocesate in restaurante


Una din cele mai premiate campanii ale acestei editii a fost The Scarecrow (Sperietoarea de ciori). Aceasta campanie a castigat doua premii, la categoriile "Cyber Lions" si "PR Lions".

Campania a fost realizata de catre agentia Creative Artists Agency Los Angeles, pentru Chipotle Mexican Grill, un lant de restaurante cunoscut in Statele Unite pentru angajamentul sau de a oferi clientilor mancare din surse sustenabile, gatita prin metode traditionale si servita rapid.

Pentru inceput, organizatorii au creat un scurt film de animatie cu un puternic impact emotional. Acesta prezinta povestea unei sperietori de ciori care, ingrijorata de modul in care sunt produse alimentele in fabrici, isi propune sa ofere o alternativa sanatoasa consumatorilor.

Aflati deznodamantul acestui act de curaj din partea personajului principal:



Animatia a avut 5 milioane de vizualizari doar in prima saptamana de la publicarea sa pe Youtube.

Ulterior, organizatorii au creat si un joc pentru dispozitive mobile. Personajul principal este tot sperietoarea de ciori, pe care utilizatorii trebuie sa o ajute intai sa salveze animalele maltratate in fabricile de alimente procesate si apoi sa-si creeze propria afacere cu mancare, pe principii sustenabile. La finalul jocului, utilizatorii primesc un voucher cu un produs gratuit pe care il pot obtine din unul dintre restaurantele Chipotle.

Scarecrow a devenit cel mai descarcat joc de aventura de pe App Store, cu peste 650.000 de descarcari pana in prezent.

In prima luna de la lansare, campania a generat 18,4 milioane de conversatii despre alimentatia sanatoasa pe 17 platforme sociale si a aparut in publicatii si pe televiziuni importante, precum The New York Times, Forbes, The Huffington Post, Esquire, ABC News, CBS News, USA Today etc..

Campanie de promovare a colectiei de blugi din materiale plastice, creata de Pharrell Williams


La categoria "Product Design", campania castigatoare a fost "Raw for the Oceans". Aceasta a fost realizata de BBDO Amsterdam, pentru G-Star.

G-Star este un brand de blugi al companiei BionicYarn, producator de haine confectionate din materiale reciclate. Bionic Yarn a devenit cunoscuta si datorita implicarii directorului sau de creatie, cantaretul Pharrell Williams, in promovarea cauzei.

In cazul colectiei G-Star Raw, materia prima principala folosita este plasticul recuperat din oceane, care este transformat intai in fibre sintetice si apoi introdus in compozitia materialului din care sunt realizati blugii.

Pentru a promova colectia, organizatorii campaniei au creat un personaj, caracatita Otto, pe care l-au integrat in designul produselor. Otto a devenit si personajul principal al unei animatii in care Pharrell Williams atrage atentia asupra pericolului poluarii oceanelor cu plastic. O puteti urmari mai jos:



Campania a fost lansata in timpul Saptamanii de Moda de la New York, ceea ce a asigurat prezenta presei internationale. Doar in prima luna, a avut o acoperire media care ar fi valorat 4,5 milioane de euro daca ar fi fost platita.

Puteti gasi mai multe detalii despre campaniile premiate la Cannes Lions pe site-ul oficial.


Material realizat de Alina Liciu, colaborator ResponsabilitateSociala.ro, Managing Partner The Azores

3655

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Campanii sociale | Protectia mediului | Competitii CSR | Sanatate | Reciclare | Marketing social | Drepturile omului

Iti recomandam si articolul:

Fondul pentru Democratie: 70.000 RON pentru proiecte civice

Pana pe 31 iulie, ONG-urile sau grupurile de initiativa pot depune idei de proiecte care contribuie la consolidarea democratiei.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro