RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Campanii sociale impresionante, premiate cu aur la Cannes Lions 2015

Campanii sociale impresionante, premiate cu aur la Cannes Lions 2015

Descoperiti 5 campanii spectaculoase pe temele: ALS, HIV/SIDA, acces la apa, folosirea armelor si libertate de exprimare.

(04 aug 2015)

In perioada 21-27 iunie 2015, a avut loc cea de-a 62-a editie a celebrului festival international de creativitate in publicitate Cannes Lions.

Printre campaniile castigatoare, s-au regasit si campanii cu un puternic mesaj social, pe teme extrem de diverse: de la sanatate si asistenta sociala pana la protejarea drepturilor omului.

Va prezentam in continuare 5 dintre campaniile sociale premiate cu aur la categoria “Branded Content and Entertainment”. 8 din cele 16 medalii de aur de la aceasta categorie promoveaza o cauza sociala.

The Ice Bucket Challenge


Cu deja bine-cunoscuta campanie “The Ice Bucket Challenge”, The ALS Association a castigat doua medalii de aur la subcategoriile: “Original Branded Digital or Social Media” si “Original User-generated content”.

Organizatia a incercat sa atraga atentia asupra sclerozei laterale amiotrofice, o boala care afecteaza capacitatea persoanelor de a se misca. In unele cazuri, creierul nu este afectat.

Ideea de a-i provoca pe altii sa-si toarne o galeata cu apa rece ca gheata in cap a apartinut unor bolnavi de scleroza. Este vorba despre Anthony Senerchia, Peter Frates si Pat Quinn. Impreuna, au reusit sa initieze ceea ce avea sa devina un fenomen in social media.

Aflati din materialul de mai jos povestea lor:



Asadar, The Ice Bucket Challenge a generat 17 milioane de filme, pe care le-au urmarit 440 de milioane de oameni din 159 de tari, de 10 miliarde de ori. Comparativ, s-a atins audienta pe care Super Bowl si Oscarurile au reusit sa o stranga impreuna.

Campania a generat a doua cea mai ampla conversatie pe Facebook si a fost declarata cea mai ampla campanie de fundraising pentru o cauza medicala din istorie. In final, s-au strans peste 220 de milioane de dolari pentru pacientii cu ALS.

The HIV+ Issue


La subcategoria “Original Printerd Content”, a castigat Vangardist Magazine, publicatie austriaca pentru barbati, alaturi de agentia Saatchi & Saatchi Switzerland.

Dorind sa atraga atentia asupra cresterii ratei de imbolnaviri cu virusul HIV/SIDA si a stigmatizarii persoanelor seropozitive, cei de la Vangardist au recoltat sange de la persoane cu HIV/SIDA pentru printarea revistei.

Au introdus sangele in cerneala, au printat un numar de revista si au distribuit exemplarele ambalate in folie de plastic, cu urmatorul avertisment: “Aceasta revista a fost printata cu sangele unor persoane seropozitive”.

Ideea transmisa astfel a fost aceea ca, prin gestul simbolic de a rupe ambalajul, se renunta si la stigmatizare, intrucat atingerea paginilor e la fel de inofensiva ca strangerea mainii unei persoane cu HIV/SIDA.

Subiectul a fost preluat de mass-media si a generat astfel peste 7 milioane de share-uri si comentarii, ajungand in total la 42 de milioane de oameni. Valoarea aparitiilor media a fost de 2,2 milioane de dolari.

Urmariti in materialul video de mai jos o prezentare a intregii campanii:



The gun shop


Organizatia non-guvernamentala “States United To Prevent Gun Violence” a castigat aurul la subcategoria “Non-Fiction: Online”, cu o campanie inedita, menita sa descurajeze cumpararea de arme.

Ceea ce au facut a fost sa deschida in New York un magazin pentru cei care nu detineau inca o arma. Insa, pe langa informatiile tehnice despre arme, pe care le-ar fi avut la dispozitie intr-un magazin clasic, cumparatorii au putut afla aici si povestile armelor. Au aflat cu groaza despre un pistol cu care un copil de 5 ani si-a omorat fratele in varsta de doar 9 luni, despre o mitraliera cu care o fata si-a omorat accidental instructorul sau despre arme cu care s-au comis atentate.

Campania a strans 12 milioane de vizualizari doar in prima saptamana. A atras atentia mass-mediei, dar si a grupurilor care incurajeaza folosirea armelor. Acestea au cerut o ancheta.

Urmariti in continuare o prezentare a campaniei castigatoare:



The Marathon Walker


Organizatia Water for Africa, impreuna cu Ogilvy Paris, a castigat aurul la subcategoria “Brand or product integration into an existing programme or platform”, cu o metoda inedita de fundraising.

Au folosit Maratonul International din Paris pentru a atrage atentia asupra unei situatii tragice: in numeroase comunitati din Africa, femeile sunt nevoite sa parcurga pe jos distante de zeci de km pentru a aduce apa potabila familiilor lor.

Siabatou Sanneh, o femeie din Gambia, a parcurs maratonul din Paris cu un bidon de 20 de litri de apa pe cap. De asemenea, a purtat pancarte cu mesajul: “In Africa, femeile parcurg in fiecare zi aceasta distanta pentru apa potabila. Ajutati-ne sa reducem distantele!”

Subiectul a fost relatat de importante canale mass-media, printre care: Tele 1, La Tribune, Getty Images, UN Woman, CBS News, Euronews, Liberation, International Business Time, Le Figaro, The Huffington Post, M6 etc.

Acoperirea media a atras numeroase donatii pentru oraganizatie. Cu ajutorul banilor, Water for Africa a construit un put in satul din care provine Siabatou, dar si in alte 4 comunitati.

Aflati mai multe despre aceasta actiune si despre misiunea ONG-ului din materialul urmator:



Hologram For Freedom


Organizatia “No Somos Delito” (Nu Suntem un Delict), alaturi de DDB Spania, au obtinut aurul la subcategoria “Branded Live experience”, pentru protestul unic impotriva unei decizii legislative.

In martie 2015, Parlamentul spaniol a interzis organizarea sau participarea la proteste sau adunari publice fara aprobari anterioare. Organizatia si agentia au venit atunci cu o idee total inovatoare: sa organizeze primul protest virtual din istorie.

Oricine putea sa participe la protest, incarcandu-si poza pe un website, alaturi de sloganuri si pancarte. Informatiile au fost convertite in holograme si proiectate in fata Palatului Congresului din Madrid. Astfel, legea a fost respectata, iar protestatarii, neexistand fizic, nu au putut fi arestati.

The Independent, BBC, Le Monde, The NewYorker, BBC, CNN, Al Jazeera, Bloomberg si Euronews sunt doar cateva dintre publicatiile si posturile TV care au relatat despre protest.

800 de milioane de oameni au auzit despre acesta. In mediul online, a generat 400 de milioane de vizualizati, iar 330.000 de oameni au semnat o petitie online pentru abrogarea legii.

Urmariti mai jos o prezentare a acestei actiuni cu ecouri globale:




Puteti descoperi mai multe astfel de campanii pe site-ul Cannes Lions. Vom reveni si noi cu alte exemple.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

4355

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Campanii sociale | Social Media CSR

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro