RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Campanii sociale emotionante despre "protectia copiilor", premiate la Epica Awards

Campanii sociale emotionante despre "protectia copiilor", premiate la Epica Awards

Aflati cum lupta ONG-urile impotriva rapirilor, agresarii copiilor sau prostitutiei adolescentelor, cu ajutorul unor campanii de comunicare.

(17 ian 2014)

La sfarsitul anului trecut, festivalul Epica Awards, jurizat de cei mai importanti jurnalisti din domeniul media si marketing din lume, si-a desemnat castigatorii.

Intr-un articol anterior, v-am prezentat cateva campanii sociale pe tema sigurantei la volan. Revenim acum cu alte campanii castigatoare, care au avut in centru protectia copiilor.

Aplicatie pentru "smartphone"-uri care permite identificarea copiilor pierduti


In China, se pierd anual 20.000 de copii. Multi dintre acestia sunt rapiti si fortati sa cerseasca sau sa munceasca. Intr-o tara cu o populatie de 1,4 miliarde de oameni, parintii au sanse minime sa-i gaseasca.

Plecand de la aceasta problema, o asociatie din China a creat o aplicatie pentru telefonul mobil, care permite identificarea copiilor pierduti. Cu ajutorul ei, trecatorii pot fotografia copii pe care ii intalnesc pe strada si despre care cred ca ar putea sa fi fost rapiti. Aplicatia le permite sa incarce pozele intr-o baza de date online, apoi, printr-o tehnologie de recunoastere faciala, le compara cu imaginile a peste 17.000 de copii care au fost cu adevarat pierduti.

Doar in prima saptamana de la lansare, aplicatia a fost accesata de peste 20.000 de persoane. Cu ajutorul ei, in aceeasi saptamana, doi copii au fost ajutati sa isi regaseasca familiile din care fusesera rapiti.

Cu acest concept inovator, asociatia a castigat aurul la categoria “campanii integrate”, la Epica Awards 2013. Mai jos puteti urmari un documentar video despre intregul proiect:



Campanie impotriva violentei indreptate catre copii


O fundatie din Spania care lupta pentru protectia copiilor agresati de parinti a castigat o medalie de bronz cu o campanie stradala inedita.

Fundatia si-a propus sa-i informeze pe copiii agresati ca pot suna gratuit la un numar de telefon, pentru a cere ajutor. Insa, nu li se puteau adresa direct intrucat acestia se aflau de cele mai multe ori in prezenta parintilor, adica a potentialilor agresori.

De aceea, fundatia a venit cu o solutie inovatoare. A creat o serie de panouri publicitare care, cu ajutorul unor lentile, afisau mesaje diferite atunci cand erau privite de la inaltimi diferite. Astfel, adultii vedeau un copil neagresat, pe cand cei mici de inaltime puteau observa atat un copil lovit, cat si numarul de telefon la care ar fi putut cere ajutor in caz de nevoie.

 Posterul campaniei 'Agresarea copiilor lasa urme doar copiilor'

Campanie socanta impotriva prostitutiei adolescentelor


Din cauza saraciei, prostitutia adolescentelor chineze atinge cote alarmante. In acest context, Publicis si o fundatie pentru protectia femeilor din China au lansat o campanie prin care au incercat sa atraga atentia asupra fenomenului si sa determine o reactie din partea societatii.

Pentru aceasta, au creat o serie de postere in care prezinta in mod sarcastic avantajele "industriei" de trafic de persoane: costuri mici de gestionare, existenta fortei de munca si varsta timpurie de pensionare.

Posterele socheaza prin mesaje precum: “Investitiile in virgine de 14 ani sunt mai populare decat cele in agricultura” sau “De acum, carnea de porc nu mai este cea mai ieftina carne in China”.

Campania a castigat o medalie de bronz la categoria “Interes Public”.

Posterul campaniei 'Prostitutia copiilor'

Posterul campaniei 'Prostitutia copiilor'

Aplicatie care simuleaza agresarea tinerilor in mediul online


O asociatie din Suedia a constatat ca aproape 30% dintre tinerii acestei tari au fost agresati online cel putin o data. Prin urmare, si-au propus sa atraga atentia corporatiilor de social media, responsabile sa gaseasca solutii pentru a limita fenomenul.

Au creat o aplicatie care permite utilizatorilor sa inteleaga ce simte un copil agresat. In momentul logarii pe un cont, totul pare sa fie in regula. Insa, deodata, apar comentarii negative, rautacioase sau umilitoare din partea prietenilor, atat pe profil, cat si la unele poze.

Campania a castigat medalia de argint la categoria “campanii interactive de interes public”.

aplicatie care simuleaza comentarii negative pe conturile retelelor sociale

Campanie de fundraising pentru salvarea unor copii vulnerabili


In Londra, exista peste 600.000 de copii care sufera din cauza saraciei sau a neglijarii. In incercarea de a-i ajuta, o asociatie britanica a creat o campanie de strangere de fonduri pentru reteaua sociala Twitter Vine (specializata pe materiale video).

Aceasta a constat in publicarea a trei materiale video, care prezentau copii in situatii periculoase, urmate de indemnul de a dona. Utilizatorii care au decis sa ii ajute au avut apoi acces la alte 3 filme cu aceeasi copii in situatii dezirabile.

Campania a generat 1,2 milioane de vizualizari si a castigat bronzul la Epica Awards, la categoria “campanii interactive de interes public”.

Urmariti mai jos o prezentarea acesteia:



Puteti afla detalii despre toate campaniile premiate de pe site-ul Epica Awards.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

3176

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Campanii sociale | Fundraising | Inovatie sociala | Drepturile omului | Social Media CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro