RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Campanii de CSR premiate la Gala Effie Romania 2015

Campanii de CSR premiate la Gala Effie Romania 2015

Aflati care au fost ideile campaniilor si cum au reusit companiile sa faca legatura cu brandurile promovate.

(12 iun 2015)

In data de 2 iunie 2015, a avut loc la Ateneul Roman cea de-a XII-a editie a Galei Romanian Effie Awards. In cadrul evenimentului, au fost premiate cele mai eficiente campanii de comunicare din Romania.

Organizatorii au decernat in total 23 de premii, si anume: marele premiu Grand EFFIE, 4 trofee de aur, 8 de argint si 10 de bronz. Printre acestea, s-au numarat si 6 campanii de CSR, ceea ce indica interesul din ce in ce mai crescut al industriei de comunicare de a oferi prin proiectele desfasurate si alte beneficii in afara celor de imagine.

Va prezentam, pe scurt, ideile campaniilor de CSR premiate.

Marele castigator: o campanie de CSR a brandului Aqua Carpatica


Plecand de la problema contaminarii apei cu substante periculoase, Aqua Carpatica a creat o campanie prin care si-a propus sa evalueze cat mai multe surse de apa din Romania. Prin urmare, a introdus in magazine niste testere din carton care, odata bagate in apa, se coloreaza si redau cantitatea de nitrati din apa.

Nitratii indica gradul de contaminare a apei cu susbstante precum fertilizatori, deseuri umane sau excremente animale. In cantitati de peste 10mg/l, impiedica oxigenul sa circule prin sange, in cazul copiilor sub 6 luni.

Cu ajutorul consumatorilor, s-a stabilit continutul de nitrati din apa provenita de la 1.600 de robinete si 127 de rauri si lacuri. Rezultatele pot fi consultate online, pe site-ul testulpuritatii.ro. Urmariti in continuare materialul video de prezentare al campaniei:



In campanie, s-au alaturat vedete precum Andreea Marin, Camelia Potec si Florentina Opris, dar si peste 100 de bloggeri. Pe langa marele premiu Effie, Aqua Carpatica a mai obtinut aurul la categoria “Bauturi non-alcoolice” si bronzul la categoria “Experienta de brand”.

Castigatorii categoriei "Good Works Effie - Brands (CSR)"


Argintul la aceasta categorie a revenit companiei OMV Petrom si postului de televiziune ProTV, pentru o campanie de identificare a viitoarelor campioane la gimnastica ale Romaniei.
Octavian Belu si Mariana Bitang, alaturi de campioane precum Lavinia Milosovici, Gina Gogean, Simona Amanar, Andreea Raducan sau Sandra Izbasa, au organizat o caravana de selectie a unor viitoare posibile junioare in lotul national.

Rezultatele se gasesc pe site-ul vremcampioane.protv.ro, alaturi de alte stiri din campanie. Urmariti si spotul de promovare al acesteia:



Bronzul la categoria CSR a fost castigat de Antena 1 si Antena 3, care au desfasurat o campanie TV pentru incurajarea donarii de sange. Cu doar 14 donatori de sange la mia de locuitori, Romania este tara din Europa cu cea mai mare nevoie de sange pentru transfuzii.
Campania a constat in difuzarea imaginilor din jurnalele de stiri ale Antenei 1 si Antenei 3, fara nuante de rosu, ca metafora a lipsei de sange. Telespectatorii au fost anuntati ca nu e nimic in neregula cu ecranele televizoarelor lor si au fost incurajati sa doneze.

Iata cum a aratat jurnalul TV:



Alte campanii de CSR premiate la Effie 2015


Juriul Galei Romanian Effie Awards a mai premiat campanii de CSR si la alte categorii:

  • Campania “Razbunarea este dulce” a brandului ROM a castigat argintul la categoria “Snacks, confectionery and deserts”;

    Ideea din spatele campaniei a fost aceea ca, de prea multe ori, inventiile romanilor au fost “furate” de straini si brevetate de altii. Prin urmare, Kandia a “furat” la randul ei retete de la atii si le-a “romanizat”, obtinand variatii ale ciocolatei ROM. Urmaiti mai jos un spot din campanie:


  • Campania “Cif Curata Romania”, o campanie de curatare a inscriptiilor agresive sau vulgare de pe peretii oraselor, a castigat o medalie de bronz la categoria “Household supplies & services”;

    Brandul a implicat locuitorii oraselor in acest demers: i-a invitat sa sa faca poze cu mesaje vulgare, agresive sau discriminatorii de pe peretii unor cladiri si sa le incarce in mediul online, impreuna cu adresa exacta. Organizatorii au selectat fotografiile care respectau regulamentul, au obtinut aprobari din partea proprietarilor cladirilor si au curatat peretii.

    Rezultatele campaniei pot fi vizualizate pe site-ul Cif. Campania va continua si anul acesta, cu o curatare a scarilor de bloc.
  • Campania “Un succes venit din Romania”, o campanie de promovare a unui business national de succes: automobilele Dacia, a fost premiata cu o medalie de argint la categoria "Durables";

    Urmariti spotul de promovare a campaniei:




Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

2928

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Evenimente CSR | Tendinte CSR | Competitii CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro