RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Campanii de CSR cu rezultate remarcabile, premiate de PR Daily

Campanii de CSR cu rezultate remarcabile, premiate de PR Daily

Descoperiti cum au reusit 3 companii, dintre care una din Romania, sa creeze campanii intens mediatizate pentru cauzele sociale sustinute.

(23 feb 2015)

Publicatia specializata in relatii publice PR Daily a anuntat recent castigatorii unei competitii internationale de CSR. Este vorba despre “2014 Corporate Social Responsibility Awards”.

Pentru initiativele de CSR de anul trecut, au fost acordate 18 premii. Printre acestea, s-a numarat si o campanie romaneasca. Va prezentam mai jos 3 dintre aceste campanii, care s-au remarcat pentru ca si-au depasit semnificativ obiectivele stabilite initial:

Nutritia cainilor din adaposturi, subiect al unei campanii de sensibilizare


La nivel global, doar 1 din 10 caini au un stapan. Ceilalti sunt abandonati in adaposturi pentru animale, unde traiesc adeseori in conditii greu de imaginat: inghesuiti, infometati sau chiar maltratati. Conform reprezentantilor Pedegree, nutritia este principalul factor prin care s-ar putea imbunatati viata acestor animale.

Incepand cu 2008, compania a donat peste 9 milioane de kilograme de hrana unor adaposturi pentru caini. In 2014, a cerut agentiei sale de PR, Weber Shandwick, sa aduca la viata povestile cainilor fara stapan. Astfel a luat nastere Campania “DogTales”.

Pentru a comunica povestile, agentia a apelat la ajutorul unor celebritati precum jucatorul de baseball David Ortiz, actorul Josh Duhamel sau cantareata de muzica country Miranda Lambert. Acestia au aparut in materiale video si la evenimente publice la care au prezentat si au sustinut cauza, iar Lambert a contribuit la renovarea unui adapost pentru caini. Urmariti mai jos unul dintre materialele din cadrul campaniei:



Pe langa implicarea celebritatilor, agentia s-a folosit si de social media pentru a creste vizibilitatea campaniei. Pedigree  s-a angajat sa doneze un bol de mancare de fiecare data cand cineva folosea hashtag-ul #DogTales.

Campania DogTales s-a dovedit a fi al treilea motiv pentru care consumatorii au cumparat produse Pedigree in 2014. A avut peste 516 de milioane de vizualizari, dublu fata de obiective. Materialele video de pe Youtube au avut peste 20 de milioane de vizualizari, iar hashtag-ul #DogTales a fost folosit de 430.000 de ori - record in istoria brandurilor.

Cu aceasta campanie, Pedegree si Weber Shandwick au obtinut marele premiu: campania de CSR a anului. In plus, agentia de PR a castigat si premiul “Agentia de CSR a anului”.

Campanie de fundraising pentru Feeding America


Intr-un spot video, Robby Novak, micul actor care il interpreteaza pe Kid President, prezinta intr-un mod de-a dreptul amuzant 5 motive pentru care iubeste vara. Evident, motivul numarul 1 este faptul ca vara nu trebuie sa mearga la scoala.

Spotul este insa un pretext pentru a atrage atentia asupra unei situatii dramatice prin care trec aproape 20 de milioane de copii proveniti din familii dezavantajate. In timpul anului scolar, acesti copii beneficiaza zilnic de o masa calda, prin intermediul sistemului de asistenta sociala. Vara insa, nu mai au acces la acest serviciu social, ramanand, de multe ori, flamanzi.

Urmariti mai jos spotul campaniei:



ConAgra Foods este compania din spatele acestui material video. Pentru fiecare vizualizare sau interactiune in mediul online cu acest material, ConAgra Foods a donat catre organizatia Feeding America o masa calda pe tot parcursul verii trecute.

Materialul a fost urmarit de peste 1 milion de ori, subiectul fiind in atentia publicului din social media de 37 milioane de ori. In mass-media mainstream, campania a obtinut 23 de milioane de vizualizari. Rezultatele au fost de aproape 4 ori mai bune decat obiectivele initiale.

Toate aceste rezultate i-au adus companiei ConAgra Foods premiul de “cea mai buna campanie media/PR”.

Educatia rutiera, tema campaniei romanesti


In 2013, Lidl Romania, in parteneriat cu Politia Rutiera Romana, a initiat o ampla campanie de educatie rutiera pentru copii cu varste cuprinse intre 4 si 14 ani. Aceasta se numeste “Verde la educatie pentru circulatie" si a fost desfasurata timp de 2 ani consecutiv. Iata spotul campaniei:



Prin aceasta actiune, Lidl Romania si-a propus sa contribuie la solutionarea unei probleme cu care se confrunta sistemul de invatamant romanesc, si anume eliminarea din programa scolara a lectiilor despre siguranta in trafic. Reprezentantii companiei atrag atentia ca, din ianuarie pana in august 2014, s-au inregistrat 288 de accidente rutiere din vina copiilor care au traversat neregulamentar. 30 dintre acesti copii au murit, iar alti 261 au fost grav raniti.

In septembrie 2014, 41.000 de persoane s-au strans in parcarile Lidl din 180 de localitati din Romania. Aici, participantii au aflat de la politisti cum sa circule si sa traverseze corect si ce indica anumite semne de circulatie. Apoi, au putut pune in aplicare notiunile teoretice invatate, in cadrul unor orase in miniatura, construite in parcarile Lidl.

La editia trecuta, campania a atras cu 50% mai multi participanti decat in primul an si a generat peste 200 de articole in mass-media. Organizatorii estimeaza ca mesajul a ajuns la peste 10 milioane de romani, aproape dublu fata de obiectivul initial.

Pentru aceasta campanie, Lidl Romania, alaturi de agentiile Golin Harris Romania, Wave Division si GPD Idea, a obtinut premiul de “cel mai bun eveniment de CSR”.

Puteti afla detalii si despre alti castigatori, de pe site-ul PR Daily.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

3311

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Campanii sociale | Competitii CSR

Iti recomandam si articolul:

Fondul pentru Democratie: 70.000 RON pentru proiecte civice

Pana pe 31 iulie, ONG-urile sau grupurile de initiativa pot depune idei de proiecte care contribuie la consolidarea democratiei.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro