RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Campanie sociala despre scrisul mesajelor la volan, multi-premiata la competitii internationale

Campanie sociala despre scrisul mesajelor la volan, multi-premiata la competitii internationale

Aflati care au fost instrumentele care au asigurat succesul campaniei initiate de liderul pietei americane de telecomunicatii, AT&T.

(03 dec 2014)

In 2012, peste 200.000 dintre accidentele rutiere care au avut loc in Statele Unite au fost cauzate de soferi neatenti, care scriau mesaje pe telefoanele mobile in timp ce conduceau.

Pornind de la astfel de statistici ingrijoratoare, AT&T, liderul pietei americane de telecomunicatii, a decis sa lupte impotriva obiceiului soferilor de a coresponda atunci cand se afla la volan.

Prin urmare, a initiat o ampla campanie de marketing social, in care a apelat la diverse tactici de comunicare pentru a-i sensibiliza pe soferi.

Instrumentele folosite in campanie


  • angajamentul public de a renunta la obiceiul de a scrie mesaje la volan

    Compania a creat o aplicatie pentru mediul online, prin care le da posibilitatea soferilor sa promita in mod public unei persoane dragi ca nu vor raspunde niciodata mesajelor pe care le primesc pe telefon atunci cand se afla la volan.

    Angajamentul poate fi afisat pe paginile personale de Facebook si Twitter si a fost semnat pana acum de peste 5.600.000 de persoane.
  • testimoniale impresionante ale persoanelor afectate de accidente rutiere

    In 2013, AT&T a apelat la casa de productii Werner Herzog pentru a realiza un documentar si o serie de spoturi video despre consecintele pe care le poate avea obiceiul de a scrie mesaje la volan.

    Materialele prezinta testimonialele unor victime, ale persoanelor apropiate victimelor sau ale soferilor care au cauzat accidentele. Urmariti mai jos doua dintre aceste materiale:

    Documentarul “One second to the next”




    Mini-documentarul “The last text”:



  • un spot video in care accidentul e prezentat dintr-o perspectiva inedita: cea a telefonului mobil



  • aplicatie pentru mobil care ii ajuta pe soferi sa stea departe de tentatia de a raspunde mesajelor in timp ce conduc

    Cand este pornita, aplicatia trimite mesaje text tuturor celor care incearca sa contacteze soferul, atata timp cat masina circula cu mai mult de 40 de km pe ora. Aplicatia poate fi descarcata de pe site-ul AT&T, fiind disponibila atat pentru Android, cat si pentru iOS.
  • simulator pentru a demonstra lipsa de atentie a soferilor atunci cand scriu mesaje

    Pentru cei care considera ca au atentie distributiva si pot scrie mesaje in timp ce conduc, AT&T a creat o aplicatie care le demonstreaza contrariul. Aceasta simuleaza conditiile de drum si le arata cat de dificil este sa evite toate obstacole care le pot iesi in cale.

    Urmariti in materialul de mai jos ce impact a avut aplicatia, care poate fi descarcata de pe site-ul campaniei:



  • instrumente de comunicare interna pentru promovarea campaniei: mesaje in cataloage, semnaturi, newslettere si la evenimente, cat si pe carcasele de protectie ale telefoanelor vandute;
  • parteneriate cu peste cu peste 1.500 de organizatii, printre care si principalii competitori ai AT&T (Verizon Wireless, Sprint si T-Mobile)

Premiile obtinute de AT&T datorita campaniei


Campania impotriva scrisului mesajelor la volan i-a adus companiei AT&T numeroase distinctii la competitii internationale prestigioase. Dintre acestea, amintim:
  • 3 premii la PR News CSR Awards 2014: premiul pentru cea mai buna campanie de cause-related marketing, pentru cel mai bun parteneriat si pentru cel mai bun material video (ultimul premiu a fost obtinut pentru spotul cu accidentul prezentat din perspectiva telefonului mobil);
  • marele premiu la o competitie dedicata realizarilor in domeniul sigurantei pe sosea: Peter K. O'Rourke Special Achievement Awards
  • marele premiu la o competitie de PR organizata de Public Relations Society of America’s (PRSA)
  • marele premiu la o competitie organizata de PR Week
  • nominalizare la WebbyAwards, la categoria: “Interactive Advertising and Media”

Pentru mai multe detalii despre campanie, consultati site-ul acesteia.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

4886

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Campanii sociale | Marketing social

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro