RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Campanie publica pentru integrarea persoanelor cu deficiente senzoriale, initiata de Fundatia Orange

Campanie publica pentru integrarea persoanelor cu deficiente senzoriale, initiata de Fundatia Orange

Iata cum povestile unor persoane cu deficiente de vaz sau de auz, dar cu realizari remarcabile contribuie la integrarea lor in societate.

(05 iun 2015)

Sunt Adriana si am o viata perfecta.” Asa isi incepe Adriana, o tanara bibliotecara, povestea vietii. Nimic deosebit, veti spune. Doar ca Adriana este o persoana de la care noi toti avem nespus de mult de invatat.

Adriana B., doctor in filologie
Adriana B., doctor in filologie

La cei 32 de ani ai ei, a urmat 2 facultati, un masterat si un doctorat. S-a angajat inca din facultate la Biblioteca Nationala a Romaniei, ca cercetator. In timpul doctoratului, a obtinut o bursa de cercetare in Barcelona, unde a testat tehnologii de accesibilizare a informatiei pentru persoanele cu deficiente de vedere. S-a intors in tara, a devenit bibliotecara-sefa, iar acum incearca sa aplice la noi ceea ce a invatat in strainatate. Cu ajutorul ei, persoanele cu deficiente de vedere din Romania vor avea acces la cartile din colectia Bibliotecii Nationale, in format digital.

Ceea ce nu am mentionat pana acum este faptul ca Adriana este nevazatoare. Si totusi, considera ca viata ei este perfecta. Intreaga ei poveste o puteti gasi pe site-ul Fundatiei Orange, alaturi de povestile altor persoane cu deficiente de vaz sau de auz.


Povestea Adrianei, parte dintr-o campanie a Fundatiei Orange


Despre Adriana si despre celelalte persoane la fel de remarcabile ati aflat deja, probabil, dintr-un spot TV pe care Fundatia Orange il difuzeaza inca de luna trecuta. Iata-l:



Cu ajutorul acestui spot si a altor instrumente de comunicare, Fundatia si-a propus sa educe publicul larg cu privire la necesitatea de a contribui individual la integrarea persoanelor cu deficiente senzoriale.

Cu ce probleme se confrunta persoanele cu deficiente senzoriale


Accesul la informatie este o problema majora pentru persoanele cu deficiente de vaz sau de auz.

De exemplu, chiar si in tarile dezvoltate, doar 5% dintre cartile publicate sunt disponibile si in formate pentru nevazatori (conform datelor The European Disability Forum). Situatia este similara in cazul persoanelor cu deficiente de auz. In Romania, se nasc anual 200 de copii surzi. Putini sunt insa operati la timp si integrati in sistemul public de invatamant, iar, ulterior, in societate.

Lipsa accesului la informatie este principala cauza a ratei mari de somaj in randurile persoanelor cu astfel de deficiente. Dintr-o cercetare realizata de Institutul pentru Politici Publice, la solicitarea Fundatiei Orange, reiese ca doar una din 5 persoane cu dizabilitati auditive si una din 15 persoane cu dizabilitati vizuale au un loc de munca. Angajatorii care refuza sa colaboreze cu acestia invoca teama ca o persoana cu dizabilitati nu poate face fata cerintelor companiei.

Iata de ce, pe langa initiativele sale traditionale, Fundatia Orange a considerat ca este necesara realizarea unei campanii de educare a publicului larg. Campania se numeste “Integrare prin comunicare” si cuprinde, pe langa spot, materiale publicate in presa scrisa si online.

Cum a luat nastere campania


In 2012, Fundatia Orange a lansat o competitie prin intermediul careia finanteaza proiectele ONG-urilor care incearca sa faciliteze accesul persoanelor cu dizabilitati senzoriale la educatie, cultura si sanatate. Pana acum, a investit peste 1.700.000 de euro, iar proiectele finantate au avut peste 60.000 de beneficiari.

Anul acesta, reprezentantii fundatiei au constatat ca efortul lor nu era insa suficient. Lucrand cu beneficiarii proiectelor, au inteles ca, fara educarea si implicarea celor din jur, persoanele cu deficiente senzoriale nu se vor putea integra pe deplin in societate.

Dana Deac, Presedinta Consiliului Director al Fundatiei Orange, a explicat ce incearca sa obtina fundatia prin campanie: Dana Deac, Presedinta Consiliului Director al Fundatiei Orange
Campania "Integrare prin comunicare” este o invitatie adresata publicului larg de a-i descoperi pe semenii nostri, prin care ne-am propus sa aratam ca si persoanele cu deficiente senzoriale sunt modele pentru cei din jur: cu pasiunile, calitatile, realizarile si provocarile care fac parte din viata fiecaruia. Este o campanie de constientizare a necesitatii crearii unei societati incluzive, cu o abordare egalitara.

Puteti afla mai multe detalii despre campanie sau despre oamenii cu ajutorul carora a fost creata, accesand site-ul Fundatiei Orange.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


2214

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Orange Romania | Campanii sociale | Incluziune si diversitate

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro