RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Campanie de pozitionare eco a Renault - "Expeditia Verde"

Campanie de pozitionare eco a Renault - "Expeditia Verde"

Campania promoveaza calitatile de mediu ale modelelor Renault Clio si se adreseaza unui public activ, folosind in primul rand social media.

(15 iun 2011)

Renault Romania a lansat recent o campanie de comunicare pe teme de mediu, denumita “Expeditia Verde”. Prin intermediul ei, Renault comunica o pozitionare eco pentru modelul Clio, alaturi de angajamentul sau fata de productia de automobile cu impact redus de mediu.

Site-ul campaniei Campania se adreseaza unui public tanar si activ, sensibil la tema mediului. In consecinta, ea se desfasoara exclusiv in social media, pe o perioada de 4 saptamani: intre 13 iunie si 10 iulie.

Mecanismul este unul des intalnit in campaniile de acest tip din ultima perioada, avand in centru 4 bloggeri cu notorietate. Acestia participa la o competitie in care trebuie sa treaca prin mai multe “probe eco”, incercand totodata sa-si implice cat mai multi cititori sau cunoscuti din blogosfera.  

Bloggerii alesi de Renault provin din 4 mari orase: Bucuresti (Chinezu’ Birta), Brasov (Ovidiu Eftimie), Iasi (Marius Sescu) si Timisoara (Andrei Crivat). Pe perioada campaniei, acestora li s-a incredintat cate o masina Renault Clio, care apare frecvent in fotografiile sau filmele publicate de ei in social media.

 Mecanismul campaniei are in centru competitia dintre 4 bloggeri. Acestia castiga puncte in functie de cum rezolva o serie de 'misiuni eco', de suportul publicului si, in etapa finala, de consumul masinilor pe care le conduc "Misiunile" pe care le au de indeplinit bloggerii au legatura cu diverse teme de mediu. Astfel, in prima saptamana a “expeditiei” (13-19 iunie), ei trebuie identifice parcurile din orasul lor si sa publice articole despre ele pe site-ul campaniei, insotite de fotografii sau alte elemente multimedia. In a doua saptamana vor face acelasi lucru cu elementele din infrastructura de mediu a orasului (ex. centre de reciclare, parcari de biciclete etc.). In a treia saptamana vor identifica ("carta") zone care trebuie curatate de gunoaie. Ultima "misiune" le va cere sa parcurga cu masina un traseu prin mai multe orase, demonstrandu-si calitatile de soferi eco si consumand cat mai putin carburant.

Pentru a fi cat mai interactiva si interesanta, competitia ii permite si publicului sa participe. Acesta il poate ajuta pe bloggerul favorit sa castige puncte, prin actiunile facute pe site-ul campaniei.   

Instrumentele de promovare
ale campaniei sunt: site-ul www.expeditia-verde.ro, articolele scrise de bloggerii implicati si o pagina pe Facebook dedicata. De asemenea, mecanismul competitiei este gandit astfel incat sa-i incurajeze pe sustinatorii celor 4 concurenti sa genereze cat mai mult “buzz” pe bloguri sau retele sociale.

Promisiunile eco ale Renault  


Masinile Renault Clio apar in multe din fotografiile sau filmele vehiculate in campanie. In imagine: Cristian Chinezu' Birta in momentul in care i se incredinteaza masina. Chiar daca are o componenta importanta de constientizare, campania se concentreaza pe promovarea modelelor Renault Clio si a atributelor lor “eco friendly”.

Astfel, modelul primit de bloggeri si descris pe site-ul campaniei are un motor diesel de 75 CP, cu un volum mediu al emisiilor de doar 106 g CO2/km la un consum mediu de 4 litri/100km (pentru un circuit mixt, urban si extraurban).

Totodata, Renault foloseste site-ul campaniei si pentru a-si comunica angajamentul pentru productia, in viitor, pe scara larga, a unor automobile exclusiv electrice (“plug-in”), prin intermediul aliantei sale strategice cu producatorul japonez Nissan.     

4790

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Dacia Groupe Renault | Social Media CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro