RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Campanie de informare despre astm, realizata printr-un parteneriat public-privat

Campanie de informare despre astm, realizata printr-un parteneriat public-privat

Campania pune la dispozitia pacientilor si medicilor un portal de informare si un ghid despre boala, care poate fi consultat si online.

(10 mar 2014)

In anul 2011, 4 din 10 romani s-au imbolnavit din cauza unor probleme ale sistemului respirator. Si nu e de mirare, odata ce Romania este printre cele mai poluate tari europene, iar Bucurestiul a fost declarat cel mai poluat oras din UE (intr-un raport al Comisiei Europene).

Una dintre bolile sistemului respirator este astmul, o boala cronica de plamani, caracterizata prin probleme recurente de respiratie si prin simptome ca lipsa de aer, respiratie suieratoare, senzatie de apasare in piept si tuse.

De aceasta boala sufera 30 de milioane de europeni, printre care si un milion de romani (din datele Colegiului Medicilor din Municipiul Bucuresti). Se pare ca incidenta ei a crescut ingrijorator in ultima perioada, mai ales la copii. In randurilor lor, astmul a devenit cea mai frecventa boala cronica.

Cu toate acestea, mai bine de 90% dintre parintii copiilor cu astm nu o considera o boala severa. (conform studiuluiGlobal Asthma Physician and Patient (GAPP)”. Ca urmare, multi o trateaza doar in timpul crizelor, ceea ce nu este recomandat in cazul bolilor cronice (care nu se vindeca).

In acest context, A.N.P.C.P.P.S. Romania (InfoCons) a initiat o campanie de informare a consumatorilor cu privire la astm.

Este vorba despre „Controleaza-ti astmul! Traieste activ!”, campanie realizata in parteneriat cu  GSK Romania, Ministerul Educatiei Nationale, Agentia Nationala a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale, Societatea Romana de Pneumologie, Colegiul Medicilor din Romania si Facultatea de Medicina a Universitatii Transilvania Brasov.

Localnicii dintr-un sat din Iasi au aflat despre campanie

Instrumentele campaniei


In cadrul proiectului, a fost creat un portal de informare: www.resursadesanatate.ro. Aici, utilizatorii pot afla ce este astmul, cum se manifesta, ce tipuri de astm exista si cum il pot preveni. In plus, gasesc si informatii utile, sfaturi, date statistice si legislatie din domeniul medical.

Pe langa acest instrument de informare, organizatorii au publicat si au distribuit medicilor din Romania un ghid de informare. Este vorba despre „Jurnalul Pacientului cu Astm”, tiparit initial in 5000 de exemplare, iar apoi in inca 35.000, in urma solicitarilor.

Jurnalul poate fi consultat si online, pe site-ul www.jurnalulpacientului.ro.

Pentru promovarea campaniei, au fost create un flyer si un afis. Acestea au fost distribuite la nivel national, in cadrul institutiilor publice (primarii, prefecturi, consilii judetene, sectii de politie, unitati de invatamant, unitati spitalicesti etc.).

Afisul campaniei:
Afisul campaniei 'Controleaza-ti astmul! Traieste activ!'
 

Flyerul campaniei:
Flyerul campaniei 'Controleaza-ti astmul! Traieste activ!'
 


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


2706

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


GSK Romania | Campanii sociale | Sanatate | Marketing social

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro