RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Campania "De profesie: medic in Romania" sustinuta de GSK, premiata la nivel european

Campania "De profesie: medic in Romania" sustinuta de GSK, premiata la nivel european

Afla in ce a constat aceasta campanie, care a urmarit sa reduca exodul medicilor romani si sa creasca respectul pentru profesia de medic

(20 dec 2013)

Trofeul European Excellence AwardsO campanie initiata de Consiliul Investitorilor Straini (FIC), prin Grupul de lucru pe Sanatate prezidat de GSK, a obtinut un premiu european pentru excelenta, la prestigioasa competitie de comunicare - European Excellence Awards .

Este vorba despre campania “De profesie: medic in Romania”, o initiativa de reducere a exodului medicilor romani in alte tari. Aceasta a castigat marele premiu la categoria “Asociatii”, concurand cu peste 1500 de campanii inscrise in 60 de categorii de concurs.

Campania a fost sustinuta de Ministerul Sanatatii si Colegiul Medicilor, a fost implementata de GMP PR si i-a avut ca parteneri media pe TVR, Romania TV si Hotnews.ro.

Obiectivul campaniei: cresterea numarului de medici la mia de locuitori in Romania


Sub sloganul 'Toti pentru medici, medici pentru toti', campania 'De profesie: medic in Romania' si-a propus sa reduca exodul medicilor romani.Romania are in prezent doar 2,4 medici la mia de locuitori, in timp ce media tarilor din Europa este de 3,4 la mie. Din 2007 pana in prezent, 14.000 de medici au parasit Romania, din datele Colegiului Medicilor din Romania (CMR). Numai in 2012, numarul lor a fost de peste 3 ori mai mare decat media europeana. Perspectivele de viitor nu sunt nici ele mai bune: doua studii FIC si CMR arata ca 64% dintre studentii la Universitatea de Medicina “Carol Davila” si 60% dintre medicii romani intentioneaza sa paraseasca tara.

Printre motivele acestui fenomen, se numara, conform unui eurobarometru realizat in 2012: salariile mici, conditiile din spitale, cat si lipsa respectului fata de profesie si a posibilitatilor de dezvoltare profesionala.

Aceste probleme sunt prezentate si in materialul de mai jos, care contine mesajul campaniei:



Intr-o prima etapa, campania “De profesie: medic in Romania” a abordat problema reputatiei medicilor, avand sloganul ”Toti pentru medici, medici pentru toti”. Cum au reusit organizatorii sa-i convinga pe medici ca profesia lor este respectata si sa-i inspire?

Reportaje TV si in presa online


TVR, Romania TV si Hotnews.ro au difuzat in jur de 40 de reportaje despre medici care profeseaza in Romania si care au contribuit la imbunatatirea sistemului medical romanesc, in ciuda salariilor mici.

Spre exemplu, un reportaj Romania TV prezinta povestea lui Bogdan Moldovan, un chirurg roman supraspecializat in transplantul multiorgan, unul dintre putinii medici romani care pot realiza o operatie atat de complexa. Vedeti in materialul de mai jos de ce a ales Bogdan Moldovan sa se intoarca in Romania, dupa ce a studiat in strainatate.



Puteti urmari si alte reportaje, prezentate pe site-ul TVR, in cadrul emisiunii “Povesti in halate albe”, sau pe site-urile Romania TV si Hotnews.ro , in cadrul unor sectiuni sponsorizate.

Sectiune sponsorizata pe Hotnews.ro:

Sectiune sponsorizata pe Hotnews.ro in cadrul campaniei 'De profesie: medic in Romania'


Un site de campanie: apel pentru incurajarea medicilorImagine de pe site-ul www.deprofesiemedic.ro


Organizatorii au creat un site de campanie care se adreseaza tuturor categoriilor de public afectate de problema plecarii medicilor: medicii insisi, publicul larg, autoritatile si companiile.

Publicul a fost invitat sa scrie despre experientele pe care le-au avut cu o serie de medici care i-au ajutat, cu profesionalism si dedicatie, sa depaseasca situatii dificile.

Mesajul transmis de un pacient doctorului care l-a ajutat, pe site-ul campaniei 'De profesie: medic in Romania'

De asemenea, organizatorii au realizat un reportaj video cu incurajari din partea unor pacienti:



Intr-o alta sectiune a site-ului, au fost publicate declaratiile unor politicieni cu privire la sistemul de sanatate romanesc si la masurile pe care autoritatile le iau pentru a-l imbunatati.

Declaratia ministrului Eugen Nicolaescu, cu privire la noul proiect de lege in domeniul sanatatii

Totodata, organizatorii au mai realizat un material video dedicat companiilor. In cadrul lui, Pascal Prigent, CEO-ul GSK, le invita sa se alature initiativei “De profesie: medic in Romania”. Puteti urmari mai jos mesajul sau:



Actiune de implicare a bloggerilor, pentru premierea unor medicii dedicati profesiei


Campania a mai implicat 15 bloggeri, care au scris articole despre starea sistemului medical si despre initiativa "De profesie: medic in Romania". Iata un exemplu de articol publicat de Vlad Petreanu:

Articol pe blogul lui Vlad Petreanu, despre campania 'De profesie: medic in Romania'

Bloggerii implicati le-au mai cerut cititorilor sa trimita mesaje despre medici care, din punctul lor de vedere, ar merita premiati. Apoi, organizatorii au oferit acestor medici in jur de 150 de medalii. Puteti urmari mai jos un reportaj video cu momentul inmanarii lor:



Un concurs pentru motivarea studentilor la medicina

Studenti la medicina, castigatori ai concursului de eseuri din cadrul campaniei 'De profesie: medic in Romania'
Institutul pentru Politici Publice a organizat un concurs national de eseuri pentru studentii la medicina. Acestia au fost invitati sa identifice probleme din sistemul medical romanesc si sa propuna solutii pentru rezolvarea lor. Cel mai coerent plan a fost premiat cu 500 de euro si va fi promovat ca politica publica la nivel guvernamental.


Pana acum, organizatorii estimeaza ca mesajul campaniei a ajuns la 10 milioane de persoane din publicul larg si la 20.000 de profesionisti.

In 2014
, FIC va mai desfasura o serie de cursuri si workshop-uri dedicate medicilor, pe teme precum leadership-ul sau comunicarea medic-pacient. In plus, pregateste o schema de finantare a proiectelor propuse de medici. Aceste actiuni vor face parte dintr-o alta etapa a campaniei, in care se va incerca oferirea unor oportunitati de dezvoltare profesionala.

Mai multe detalii despre campanie puteti afla de pe site-ul “De profesie: medic in Romania ” sau de pe Pagina de Facebook a campaniei.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

3574

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


GSK Romania | Campanii sociale | Sanatate | Marketing social | Social Media CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro