RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


BRD va oferi 12.000 de euro pentru proiecte jurnalistice pe tema educatiei formale

BRD va oferi 12.000 de euro pentru proiecte jurnalistice pe tema educatiei formale

Cei interesati sa scrie despre sistemul de invatamant preuniversitar de stat isi pot inscrie ideile in competitie, pana pe 7 iunie 2015.

(13 mai 2015)

BRD - Groupe Societe Generale si Fundatia “Friends for Friends” (FFFF) vor oferi 6 burse a cate 2.000 de euro pentru realizarea unor proiecte jurnalistice pe tema sistemului de invatamant preuniversitar de stat.

Pana pe 7 iunie 2015, autorii romani de continut non-fiction se pot inscrie in competitie prin intermediul formularului de pe site-ul www.ffff.ro/burselesuperscrieri.

Pot participa deopotriva profesionisti si amatori,  jurnalisti si bloggeri, indiferent daca se exprima in scris sau in imagini sau daca publica pe platforme traditionale sau doar in mediul digital. Organizatorii incurajeaza inscrierea de proiecte realizate de echipe formate din autori si fotoreporteri sau artisti vizuali.

Anuntul acordarii de burse pentru jurnalisti, din partea BRD si FFFF

O conditie esentiala de care cei interesati trebuie sa tina cont este aceea ca trebuie sa garanteze realizarea si publicarea materialelor. Pentru aceasta, trebuie sa trimita, pe langa formularul de inscriere, un acord scris de publicare sau difuzare din partea redactorului-sef sau editorului canalului media ales.

Materialele trebuie realizate si publicate/difuzate pana la sfarsitul lunii noiembrie 2015.

Selectarea castigatorilor


Pana pe 5 iulie 2015, un juriu format din specialisti in comunicare vor evalua proiectele si vor acorda punctaje, in functie de urmatoarele aspecte:
  • motivatie;
  • unghi de abordare;
  • relevanta;
  • originalitate/inovatie.

Din juriu vor face parte: Catalin Stefanescu, Dan Duca, Irina Pacurariu, Liviu Iolu, Paul Radu, Teodor TitaVlad Mixich, Vlad Petreanu si Flavia Popa (reprezentant BRD - Societe Generale).

Castigatorii vor fi anuntati pana pe 12 iulie 2015. Pe langa bursa de 2.000 de euro, cele 6 echipe vor beneficia si de un program personalizat de mentorat. Acesta va cuprinde 3 ateliere de scriere creativa, unul pentru fiecare dintre cele 3 etape esentiale in realizarea unui material jurnalistic, respectiv: definirea unghiului de abordare, realizarea planului de documentare si realizarea produsului finit (redactare/editare).

Atelierele vor fi sustinute de Mona Dirtu, jurnalist cu experienta in redactii precum Monitorul, Mediafax, Realitatea-Catavencu si TVR, dar si in sustinerea de traininguri pentru jurnalisti.

Motivatia companiei


Educatia este una dintre directiile strategiei de CSR a companiei BRD - Groupe Societe Generale. Flavia Popa, Secretar General al companiei, a explicat de ce au ales sa sustina financiar realizarea de proiecte jurnalistice pe tema educatiei:
Flavia Popa, Secretar General BRD - Groupe Societe GeneraleRolul profesorilor in modelarea generatiilor de maine este esential, ceea ce ii face probabil sa fie categoria cu impactul cel mai mare in societate. In acelasi timp, exista o discrepanta uriasa intre rolul lor si statutul pe care il au in realitate: dascalii sunt foarte putin valorizati si sustinuti, cel mai adesea ei reclamand ca sunt blamati, ironizati sau ignorati. Aceasta este imaginea preconceputa a unei categorii socioprofesionale. Cautam jurnalisti care sa sara peste clisee, sa ne faca sa privim mai adanc, inauntrul unui sistem incercat de multiple reforme facute de sus in jos.

Beatrice Weber
, presedinte executiv al FFFF, a explicat intr-un interviu acordat pentru Hotnews de ce este importanta implicarea companiilor in finantarea jurnalismului de calitate:
Beatrice Weber, presedinte executiv al FFFFPovestile bine scrise lipsesc nu atat pentru ca nu sunt destui autori care sa le scrie, cat mai ales pentru ca acei autori competenti si dedicati nu au resurse sa-si faca meseria, in special cand e vorba de teme complexe, cu impact social, care absorb mult timp si efort. Avem nevoie de oameni care sa puna reflectorul pe o tema data si sa scoata la vedere unghiurile sensibile si cazuistica relevanta; sunt teme complicate, cu radacini adanci si impact greu de cuantificat. Aici e punctul nevralgic in care noi si partenerii nostri chiar putem interveni. [...] Ne e foarte clar acum ca si companiile simt lipsa continutului de calitate, pe care sunt gata sa il finanteze direct (nu indirect, cumparand publicitate, ca in formula clasica), punand umarul la astfel de proiecte alternative.

Mai multe detalii despre bursele Superscrieri gasiti pe site-ul FFFF.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


1554

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


BRD-Groupe Societe Generale | Finantari si sponsorizari | Educatie

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro