RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Bancpost informeaza publicul despre traficul de persoane, prin campania The NO Project

Bancpost informeaza publicul despre traficul de persoane, prin campania The NO Project

Pana acum, campania a implicat peste 9.000 de persoane, printr-o serie de evenimente artistice si sportive.

(06 dec 2013)

Bancpost desfasoara o campanie nationala de sensibilizare a publicului fata de traficul de persoane, prin intermediul unor evenimente artistice si sportive.

Conferinta de lansare a campaniei  'The NO Project'Campania se numeste ”The NO Project” si este sustinuta de Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane (ANITP), de Asociatia pentru Dezvoltarea Practicilor Alternative de Reintegrare si Educatie (ADPARE) si de eLiberare, doua organizatii non-profit care lupta impotriva traficului de persoane.

Conform datelor furnizate de Walk Free Fundation, aproximativ 30 de milioane de oameni se afla in situatii de sclavie moderna la nivel mondial, fie ca este vorba despre exploatare sexuala in scopuri comerciale, cersetorie fortata, constrangerea la comiterea de furturi sau munca fortata. Conform ANITP, citata de reprezentantii Bancpost, Romania este tara cu cele mai multe victime ale traficului de persoane exportate la nivel european

In acest context, organizatorii campaniei si-au propus sa-i ajute pe tinerii aflati in dificultati financiare sa constientizeze  pericolul la care sunt expusi, ei fiind cei mai vulnerabili la promisiunile false facute de traficantii de persoane.

Organizatorii au decis ca cea mai potrivita abordare pentru a atrage atentia unui public tanar este prin stimularea creativitatii. Astfel, au creat numeroase evenimente artistice si sportive, la care au participat peste 9.000 de persoane. Dintre aceste evenimente, amintim:
  • Sesiune de portrete din cadrul campaniei 'The NO Project' sesiuni de informare, dezbateri si ateliere de creatie, pe tema sclaviei moderne, in cadrul unui festival cultural al Bibliotecii Centrale Universitare.

    Vizitatorii festivalului au primit pliante si au vizionat filme cu povestile unor victime ale traficului de persoane. Mai mult, au aflat de la voluntarii campaniei care sunt formele traficului de persoane, care sunt tacticile la care apeleaza traficantii pentru a racola victimele si cum se pot feri de acestia.

    Tot in cadrul festivalului, au fost organizate 8 workshopuri la care au participat 200 de liceeni, pedagogi si alti vizitatori. Acestia au urmarit un film documentar “Sperante, la vanzare ”, care prezinta marturiile a 7 victime ale traficului de persoane. Pornind de la documentar, au dezbatut cu specialisti din Politie pe tema vulnerabilitatii victimelor si a modului de actiune a traficantilor.

    La toate aceste activitati, s-au adaugat ateliere de desen, sesiuni de portret realizate de artisti plastici si vizionari ale unor filme documentare premiate.
     
    Portretele unor vedete, realizate de artisti plastici in cadrul unui eveniment artistic al campaniei 'The NO Project'

  • activitati de creatie pe tema traficului de persoane, in 15 licee din tara si la Palatele Copiilor.

    Organizatorii i-au invitat pe tineri sa se implice in proiect, realizand lucrari artistice originale din diverse categorii: pictura, fotografie, grafica, teatru, literatura si dans. Lucrarile vor fi expuse in cadrul unei expozitii in primavara anului 2014.
  • evenimente sportive, la care voluntarii au transmis mesajul campaniei
    Voluntatii campaniei 'The NO Project' au alergat la Maratonul International Bucuresti.
    A fost organizata o competitie de stafeta si cros in parcul IOR din Bucuresti, la care au participat peste 400 de persoane. Evenimentul a obtinut o buna acoperire media: 16 articole in presa, 16 posturi pe bloguri si 25 pe Facebook.

    De asemenea, 100 de angajati Bancpost au participat la Maratonul International Bucuresti, eveniment ce a avut ca scop strangerea de fonduri pentru anumite cauze sociale.
Prin intermediul acestor activitati, organizatorii au reusit sa sporeasca vizibilitatea mesajului transmis. Imediat dupa conferinta de presa a lansarii campaniei, s-a vorbit despre aceasta in 37 de articole de presa si in 3 stiri televizate.

Anul viitor, Bancpost planuieste si alte actiuni sub umbrela campaniei ‘The NO Project’, un proiect international prezent si in Grecia si Bulgaria. Puteti afla mai multe detalii despre actiunile trecute sau viitoare de pe site-ul campaniei.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

3237

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Campanii sociale | Drepturile omului

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro