RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Avon va oferi burse in valoare de 6.000 de euro pentru jurnalisti

Avon va oferi burse in valoare de 6.000 de euro pentru jurnalisti

Scriitorii pot inscrie in competitia pentru aceste burse proiecte jurnalistice pe tema violentei domestice, pana pe 26 aprilie 2015.

(03 apr 2015)

Avon Romania si Fundatia “Friends for Friends” vor oferi 3 burse a cate 2.000 de euro, pentru idei de proiecte jurnalistice pe tema violentei domestice.

Pana pe 26 aprilie 2015, autorii romani de continut non-fiction se pot inscrie in concurs prin intermediul formularului de pe site-ul www.ffff.ro. Acestia pot propune idei de reportaje, foto-reportaje, investigatii, documentare, materiale multimedia sau alte materiale jurnalistice care respecta tema impusa. Sunt incurajate proiectele complexe, realizate de echipe de autori si fotoreporteri/artisiti vizuali.

O conditie esentiala de care cei interesati trebuie sa tina cont este aceea ca trebuie sa garanteze realizarea si publicarea materialelor. Pentru aceasta, trebuie sa trimita, pe langa formularul de inscriere, un acord scris de publicare sau difuzare din partea canalului media ales.


Selectarea castigatorilor


Pana pe 30 mai 2015, un juriu format din specialisti in comunicare vor evalua ideile inscrise si vor acorda punctaje pentru urmatoarele aspecte ale proiectelor:
  • motivatie;
  • unghi de abordare;
  • relevanta;
  • originalitate/inovatie.
Din juriu vor face parte: Dan Duca, Liviu Iolu, Marius Chivu, Mihnea Maruta, Raluca Kisescu (AVON Romania), Simona Tache, Vlad Mixich si Vlad Petreanu.

Acestia vor desemna castigatorii, care vor fi anuntati public in luna iunie.

Pe langa finantare, bursierii vor beneficia si de un program de mentorat. Acesta va cuprinde, printre altele, 3 ateliere de scriere creativa, unul pentru fiecare dintre cele 3 etape esentiale in realizarea unui material jurnalistic, respectiv: definirea unghiului de abordare, realizarea planului de documentare si realizarea produsului finit (redactare/editare).

Atelierele vor fi sustinute de Mona Dirtu, jurnalist cu experienta in redactii precum Monitorul, Mediafax, Realitatea-Catavencu si TVR, dar si in sustinerea de traininguri pentru jurnalisti.

Materialele trebuie realizate si publicate/difuzate pana la sfarsitul lunii octombrie 2015.

Rolul competitiei


Este deja al doilea an in care Avon Romania si Fundatia “Friends for Friends” ofera acest tip de burse pentru jurnalisti.

Beatrice Weber, presedinte executiv FFFF, a justificat nevoia finantarii proiectelor jurnalistice de calitate:Beatrice Weber, presedinte executiv FFFF
Programul de burse acopera o nevoie adanca: autorii sunt gata sa-si puna la bataie energia, timpul si creativitatea daca cineva le creeaza contextul si le ofera putin sprijin. Asta s-a intamplat la prima editie a Burselor Superscrieri/Avon, cand toti bursierii au facut mai mult decat si-au propus in proiecte."

Elena Stancu
si Cosmin Bumbut, membrii uneia dintre echipele castigatoare de anul trecut, au explicat cum i-a ajutat finantarea:
"Intr-o tara in care redactiile nu sunt dispuse sa investeasca in materiale ample, de lunga durata, o astfel de bursa este salvatoare. Noua ne-a oferit ocazia sa documentam un caz de violenta domestica intr-o comunitate traditionala, in care oamenii nu se baga in familia altuia. Am aflat astfel povestea unui sat care, fara sa vrea, a fost complice la o crima. Fara Bursa Superscrieri/Avon ne-ar fi fost greu sa lucram la un astfel de subiect. Nici o publicatie nu ne-ar fi oferit resursele necesare unui proiect de trei luni.”  

Motivatia companiei finantatoare


In 2008, Avon a initiat Campania Respectului, pentru prevenirea violentei impotriva femeilor, prin educarea publicului si prin sustinerea proiectelor sociale care combat acest fenomen.

Conform reprezentantilor companiei, motivul pentru care au ales sa initieze campanii pe tema violentei domestice este acela ca violenta domestica este vazuta in Romania ca ceva tolerabil. Din datele furnizate de Avon, se pare ca 61% dintre romani considera ca violenta in familie este o chestiune privata.

Raluca Kisescu
, Senior Manager Commercial Marketing Avon Romania si Moldova, a precizat ce inseamna acordarea burselor pentru jurnalisti in cadrul demersului companiei de lupta impotriva violentei domestice.Raluca Kisescu, Senior Manager Commercial Marketing Avon Romania si Moldova
Dorinta de a oferi femeilor din Romania - victime ale violentei domestice - o viata linistita prin Campania Respectului ne face sa cautam permanent initiative prin care le putem arata ca merita sa traiasca o viata decenta si ca schimbarea este posibila. Stim ca jurnalismul responsabil, care investigheaza cauze si spune povesti este calea prin care, in viitorul nu foarte indepartat, respectul va fi o valoare a majoritatii.
Puteti citi aici despre castigatorii de anul trecut si puteti afla mai multe detalii despre bursele oferite, pe site-ul BurseleSuperscrieri.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

1386

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Finantari si sponsorizari | Drepturile omului

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro