RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


ARC: finantari de 3.000 de euro pentru proiecte jurnalistice despre filantropie

ARC: finantari de 3.000 de euro pentru proiecte jurnalistice despre filantropie

Jurnalistii interesati sa scrie despre donatori care contribuie la schimbari sociale se pot inscrie in competitie pana pe 8 februarie 2015.

(19 ian 2015)

Asociatia pentru Relatii Comunitare (ARC) va oferi 3 burse in valoare de cate 1.000 de euro unor echipe de jurnalisti care doresc sa realizeze materiale jurnalistice ample pe tema filantropiei.

Echipele trebuie sa fie formate dintr-un reporter si un fotograf si sa aiba posibilitatea publicarii materialelor (text si fotografii), indiferent de institutia de presa cu care colaboreaza (revista, ziar, site, post TV sau radio).

Inscrierea in competitie


Cei interesati se pot inscrie in competitie pana pe 8 februarie 2015, trimitand pe adresa de e-mail georgiana@arcromania.ro urmatoarele documente:
  • o descriere a proiectului, care sa cuprinda, printre altele, o explicatie a subiectului ales, motivul pentru care jurnalistii considera ca este un subiect relevant si planul de activitati privind documentarea, redactarea, editarea si publicarea materialului (maximum 3.000 de semne);
  • CV-urile;
  • portofoliile (pentru reporteri - 3 materiale publicate in ultimii 3 ani, iar pentru fotografi 3 proiecte foto a cate maximum 12 fotografii)
  • un acord de publicare din partea institutiei media in care ar urma sa fie publicat materialul.

Subiecte recomandate


Organizatorii competitiei sugereaza abordarea unor subiecte precum:
  • povesti ale unor familii care isi incurajeaza copiii sa doneze sau ale unor organizatii care ii invata pe tineri sa faca fundraising;
  • povesti ale unor organizatii care au construit relatii pe termen lung cu un grup de donatori recurenti sau un un donator constant;
  • profiluri de donatori obisnuiti, oameni cu venituri medii, care doneaza lunar sau periodic catre cauzele in care cred;
  • povesti despre instrumente noi de fundraising, precum: cercuri de donatori, evenimente de familie (nuntile si zilele de nastere caritabile), peer-to-peer fundraising (strangerea de fonduri prin participarea la evenimente sportive populare, precum swimathon, maraton sau skyrun);
  • profiluri de filantropi, oamenii care doneaza un procent semnificativ din venitul lor anual catre cauze civice, sociale sau de mediu si care au un impact major asupra acestora;
  • profiluri de fundraiseri voluntari - oameni care isi conving prietenii si cunoscutii sa doneze bani pentru o cauza pe care o sustin.

Procesul de jurizare


Cele 3 echipe castigatoare vor fi selectate de un juriu format din jurnalisti cu experienta. Acestia vor tine cont de criterii precum:
  • relevanta, noutatea, profunzimea si concretetea proiectului inscris;
  • calitatea portofoliilor jurnalistilor si maniera in care cei doi isi propun sa colaboreze;
  • masura in care povestile propuse au capacitatea de a inspira si educa publicul larg;

Castigatorii vor fi anuntati pe 28 februarie 2015. Acestia vor avea la dispozitie 6 luni pentru a-si realiza materialele.

Motivatia organizatorilor si modele de inspiratie


Este al doilea an in care ARC ofera burse pentru incurajarea realizarii de materiale jurnalistice pe tema filantropiei. Iata motivatia organizatiei:
Noi, cei de la Asociatia pentru Relatii Comunitare (ARC), credem ca filantropia poate ajuta Romania sa evolueze si ca orice om poate modifica realitatea din jurul lui prin gesturi simple. De aceea, ne dorim ca povestile despre oameni generosi mai mici sau mai mari, care au donat 100 de lei sau 100.000 de lei si au produs prin gestul lor o schimbare sociala semnificativa, sa ajunga la public. Vrem sa contrazicem prejudecata ca numai oamenii bogati pot fi filantropi si sa facem cunoscute povestile celor care au donat putin din putin.

La editia de anul trecut, au castigat:
  • Diana Mesesan si Alex Tomazatos, decatorevista.ro, cu “Draga Sponsore” - un material despre programul “Donator de Viitor”, al Organizatiei World Vision;
  • Lina Vdovii si George Popescu, adevarul.ro, cu “Supravietuitorul” - un material despre un tanar care a supravietuit leucemiei, alaturi de programul Temerarii, al ONG-ului Little People Romania;
  • Andrei Craciun si Daniel Vrabioiu, dela0.ro, cu “Filantropica”, cu un material in 2 parti: “Recensamantul copiilor” si “Oamenii mari si pionierii” - doua articole despre oamenii din organizatia OvidiuRo si cei pe care ii ajuta acestia;

Pentru mai multe detalii despre compeitie, consultati site-ul ARC.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

1634

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Finantari si sponsorizari | Fundraising

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro