RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Analiza: Raportul de CSR al Ursus Breweries pe anul financiar 2012-2013

Analiza: Raportul de CSR al Ursus Breweries pe anul financiar 2012-2013

Raportul respecta GRI 3.1, a fost verificat de o companie independenta si are un nivel de conformitate B+, certificat de reprezentantii GRI

(24 ian 2014)

Ursus Breweries si-a publicat recent cel de-al doilea raport de CSR, corespunzator anului financiar 2013 (1 aprilie 2012 - 31 martie 2013).

Date tehnice despre raport


In elaborarea raportului, compania a folosit o matrice proprie de evaluare a sustenabilitatii, dezvoltata la nivelul grupului din care face parte (SAB Miller). Matricea cuprinde 10 prioritati, dintre care 3 sunt considerate de Ursus foarte importante pentru Romania: promovarea consumului responsabil de alcool, incurajarea antreprenoriatului si sustinerea comunitatilor.

Raportul respecta standardul GRI 3.1 si are un nivel de conformitate B+. Acest lucru inseamna pe de o parte ca respecta un numar semnificativ din cerintele si indicatorii prevazuti in standard, iar pe de alta parte, ca el a fost verificat (“auditat”) de o terta parte. In acest caz a fost vorba de compania de consultanta denkstatt Romania, care realizat o evaluare a modului in care Ursus Romania a respectat principiile din standardul Accountability AA1000APS in formularea strategiei sale de CSR, a modului in care a pus-o in practica si a modului in care si-a prezentat realizarile in cadrul raportului. Declaratia referitoare la aceasta evaluare poate fi gasita la finalul documentului si reprezinta un punct de vedere valoros asupra calitatii raportarii, dar si al imbunatatilor care pot fi aduse pe viitor.

Totodata, nivelul de conformitate “B+” a fost certificat oficial de reprezentantii GRI ("GRI checked"), organizatia care dezvolta seria de standarde cu acelasi nume.

Responsabilitatea fata de parteneri si fata de economia romaneasca


Conform raportului, compania intelege sa incurajeze antreprenoriatul romanesc prin folosirea unor resurse locale si prin consultanta acordata furnizorilor si distribuitorilor.

In ceea ce priveste resursele utilizate, Ursus declara ca 70% din orzul folosit in procesul de productie a berii provine din Romania.

In plus, conform graficului de mai jos, majoritatea achizitiilor facute de companie au fost facute de pe plan local:

achizitii locale vs. achizitii din strainatate

Referitor la produsele pe care le comercializeaza compania, raportul mentioneaza ca 97,97% dintre brandurile de bere din portofoliu sunt produse in Romania.

Totodata, Ursus si-a sustinut partenerii din lantul valoric prin doua programe, unul adresat furnizorilor si celalalt distribuitorilor:
  • Distribuitori: compania a derulat un program, denumit Evolutio, prin intermediul caruia le-a acordat consultanta in marketing si management. Partenerii au beneficiat de un transfer de expertiza in domenii precum: abilitatile comerciale, asteptarile clientilor, management general, planificarea financiara sau managementul lantului de distributie. De la lansarea sa, in 2011, programul a avut 1.400 de beneficiari, care au participat la 1.180 de ore de pregatire.
  • Furnizori: Ursus i-a ajutat pe acestia sa implementeze in cadrul operatiunilor lor un cod de conduita si o serie standarde de dezvoltare durabila. Codul de conduita face referire la obligatii precum respectarea drepturilor omului si a standardelor ocupationale, la etica si transparenta in afaceri, precum si la prevederi legate de reducerea impactului asupra mediului. Documentul in intregime poate fi consultat pe site-ul grupului.

Responsabilitatea fata de angajati


Ursus Breweries are aproximativ 1.400 de angajati in Romania. Conform raportului, aproximativ 31% sunt femei si 25% au studii superioare.

Referitor la dezvoltarea lor personala si profesionala, compania declara ca in 2012 a alocat peste 6.200 de ore de training, iar in 2013 a finantat participarea a 6 dintre angajati la cursurile de leadership organizate de Fundatia Leaders.

In anul 2012, Ursus a realizat un sondaj la nivel intern, in randurile a 850 dintre angajati. Sondajul arata ca doar jumatate dintre ei considera ca munca le este recunoscuta si rasplatita corect de companie.
 
angajat Ursus Breweries

Responsabilitatea fata de mediu


Conform raportului, principalele actiuni prin care compania incearca sa-si reduca impactul asupra mediului sunt:
  • reducerea consumului de apa

    Raportul indica faptul ca a scazut cu 15% consumul de apa in anul financiar 2013, fata de perioada de raportare anterioara. Pana in 2015, compania si-a propus sa ajunga la un consum de 3,5 hectolitri de apa pentru fiecare de hectolitru de bere produs.
  • consumul de apa al Ursus Breweries
     
  • eficientizarea energetica si consumul de energie din surse regenerabile

    In anul financiar 2013, Ursus a avut un consum total indirect de energie de peste 80 de milioane de MJ. Din acesta, 57% a constat in electricitate provenita din surse regenerabile (conform rapoartelor prezentate de furnizori).

    Totodata, din totalul de energie regenerabila folosita, o parte este obtinuta in statiile de epurare proprii, unde se produce biogaz. Acesta asigura 8% din consumul de energie al companiei.

    In graficul de mai jos, puteti vedea emisiile generate din consumul de energie, in valori absolute. Se poate observa o scadere a emisiilor de dioxid de carbon cu 2,44% intre ultimele 2 perioade de raportare si o crestere a altor emisii (Nox, SOx).

    emisiile Ursus Breweries

    In raport se mai mentioneaza ca Ursus a investit peste 2 milioane Euro in proiecte de eficientizare energetica. Acest lucru a dus la o economie de 3,5 milioane de kWh (electricitate) si aproape 25 de milioane de MJ (căldură) in anul financiar 2013.
  • reducerea deseurilor si inclusiv a ambalajelor

    Conform datelor prezentate, deseurile organice rezultate din productia berii sunt reciclate aproape in totalitate (99,95%), ele fiind utilizate ca hrana pentru animale.

    In ceea ce priveste deseurile periculoase, compania declara ca le-a eliminat integral prin incinerare.

    Pentru gestionarea deseurilor de ambalaje insa, compania pregateste abia acum o strategie pe care o va publica in decursul anului 2014.

Responsabilitatea fata de comunitati


Raportul mentioneaza implicarea companiei Ursus in actiuni de promovare a consumului responsabil de alcool, de sustinere a sportului romanesc si de protectie a mediului.

Promovarea consumului responsabil de alcool
se realizeaza prin intermediul site-ului despreacool.ro, care ofera informatii, articole si aplicatii pe acest subiect.

De exemplu, compania a creat o aplicatie pentru organizarea unei petreceri responsabile (aplicatie cu peste 2.500 de utilizatori) si o alta, pentru calcularea timpului in care concentratia de alcool din sange ajunge la limita legala, in functie de consumul de alcool, sex, inaltime si greutate (aplicatie cu 7.000 de descarcari intr-o zi).

aplicatia Hai la Petre!, pentru organizarea unor petreceri responsabile

Site-ul are si un blog asociat, unde vedete precum Cabral, Cristina Bazavan, Vlad Petreanu, Serban Damina, Gyorgy Gaspar, Bogdan Nicolae si Daniela Gheorghe posteaza articole pe subiecte ca sportul, nutritia si un stil de viata sanatos. Raportul indica faptul ca aceste articole au adus pe site peste 10.000 de vizitatori.

bloggerii care scriu pe site-ul desprealcool.ro

Sustinerea sportului romanesc este un alt mod de implicare in comunitate.

Confrom raportului, Ursus Breweries investeste anual mai mult de un milion de euro pentru sponsorizarea sportului romanesc, prin colaborarile cu Federatia Romana de Fotbal si Federatia Nationala de Rugby.

Asa cum am mentionat, si protectia mediului se afla pe agenda de implicare in societate a companiei. In 2012, 300 de angajati Ursus au participat la ”Let’s Do It, Romania!", proiect pentru care au donat aproximativ 1.700 de ore de voluntariat si unde au strans peste 1.200 de saci de gunoi.

Intr-un alt proiect de protectie a mediului, angajatii au reciclat 30 de kilograme de baterii uzate si 20 de kilograme de aparate electrice de mici dimensiuni.

In total, in proiectele de implicare in comunitate au participat 23% dintre angajatii companiei.

Pe langa aceste activitati, raportul mai mentioneaza si sponsorizarea unor proiecte precum TIFF (Festivalul Internaţional de Film Transilvania), Experience Hotel (un experiment social in care s-a creat un spatiu al creativitatii in afara timpului - vedeti in materialul de mai jos o scurta prezentare a sa) si Bursele Ursus (sponsorizarea a 10 studenti cu rezultate bune la invatatura si implicati in proiecte comunitare).




In finalul raportului, puteti gasi declaratia companiei care a verificat conformitatea raportului, denkstatt Romania, care contine si o serie de recomandari. Spre exemplu, consultantii au remarcat ca Ursus nu si-a stabilit pana acum obiective pe termen lung referitoare la gestionarea deseurilor (si mai ales a celor de ambalaje), si nici la impactul indirect asupra mediului pe toata durata de viata a produselor sale. Prin urmare, recomanda imbunatatirea acestor aspecte in urmatoarea perioada de raportare.

Raportul complet poate fi descarcat din sectiunea de dezvoltare durabila , de pe site-ul companiei.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

3143

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Rapoarte CSR | Dezvoltare comunitara

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro