RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Analiza: Edelman Good Purpose 2012

Analiza: Edelman Good Purpose 2012

A V-a editie a cercetarii despre perceptia brandurilor responsabile arata ca acestea trebuie sa faca mai mult decat sa sustina cauze sociale

(03 mai 2012)

Agentia globala de relatii publice Edelman a publicat recent cea de-a cincea editie a studiului anual care analizeaza atitudinea consumatorilor fata de brandurile responsabile, “Edelman Good Purpose 2012” .

Cercetarea a fost derulata la nivel global in ianuarie si februarie si a constat in interviuri online realizate pe un esantion de 8.000 de adulti din 16 tari.

Rezultatele arata ca, desi 87% dintre consumatorii globali cred ca o companie ar trebui sa puna interesele societatii pe un plan cel putin egal cu al intereselor de afaceri, mai putin de o treime dintre acestia considera ca afacerile abordeaza bine problemele sociale (28%).

Astfel, mai mult decat exercitarea “licentei de a opera”, companiile care isi propun sa fie in top in viitor trebuie sa mearga dincolo de imperativele operationale si sa-si castige “licenta de a conduce”. Asta inseamna mai mult decat sustinerea unei cauze sociale, inseamna intelegerea rolului de cetatean global si folosirea valorilor si resurselor organizatiei pentru a gasi noi solutii de rezolvare a problemelor societatii.

Alte concluzii ale studiului au aratat ca:


76% dintre consumatorii globali cred ca este acceptabil pentru companii sa sustina cauze sociale si, in acelasi timp, sa aiba profit. Numarul acestora a crescut cu 33% fata de 2008.

Evolutia numarului de consumatorilor care cred ca este acceptabil pentru companii sa sustina cauze sociale si sa aiba si profit

Atunci cand calitatea si pretul a doua produse sunt la acelasi nivel, cel mai important factor care influenteaza alegerea este scopul social, inaintea designului sau a inovatiei. La nivel global, gradul in care acest scop influenteaza decizia de cumparare a crescut cu 26% fata de 2008.

In unele tari, aceasta crestere a fost chiar mai mare: Japonia (100%), China (79%), Olanda si India (43%). Studiul a aratat ca in tarile cu economii in curs de dezvoltare rapida (precum China, India, Brazilia etc), implicarea in cauze sociale este mult mai mare decat in SUA sau investul Europei. Acelasi lucru se intampla si cu alegerile de cumparare bazate pe scopul social.

Evolutia numarului de consumatori care cred ca cel mai important factor care influenteaza alegerea este scopul social

Pe langa increderea crescuta in brandurile responsabile social, aceasta atitudine din partea companiilor determina si o crestere a vanzarilor. Studiul arata ca 47% din consumatorii globali cumpara cel putin o data pe luna de la companiile care sustin cauze sociale (cu 47% mai mult decat in 2010).

In plus, pe langa decizia si actiunea de cumparare, consumatorii pot alege sa sustina brandul respectiv si in alte moduri:
  • 72% ar recomanda un brand care sustine o cauza sociala
  • 71 % ar ajuta un brand sa-si promoveze produsele si serviciile, daca in spatele acestora se afla o cauza
  • 73% ar schimba brandurile, daca un brand similar ar sustine o cauza sociala

Actiuni pe care le pot face consumatorii unui brand care sustine o cauza sociala


Intreaga prezentare a rezultatelor “Edelman Good Purpose 2012” poate fi descarcata de pe site-ul Edelman.


Material realizat de Andreea Giuclea, Redactor ResponsabilitateSociala.ro.

3404

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Cercetari CSR | Tendinte CSR | Branding

Iti recomandam si articolul:

Fondul pentru Democratie: 70.000 RON pentru proiecte civice

Pana pe 31 iulie, ONG-urile sau grupurile de initiativa pot depune idei de proiecte care contribuie la consolidarea democratiei.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro