RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Analiza: Edelman Good Purpose 2010

Analiza: Edelman Good Purpose 2010

A patra editie a cercetarii despre perceptia brandurilor responsabile arata ca in mixul de marketing trebuie introdus un nou "P" - "Purpose"

(20 dec 2010)

Agentia globala de Relatii Publice Edelman a publicat recent cel de-al patrulea studiu anual care analizeaza atitudinea consumatorilor fata de brandurile responsabile, “Edelman Good Purpose 2010”.

Rezultatele studiului arata ca, in ciuda crizei economice, consumatorii se asteapta mai mult ca niciodata ca brandurile si companiile sa demonstreze responsabilitate fata de problemele societatii si ale mediului inconjurator.

Astfel, “86% dintre consumatorii din toata lumea cred ca o companie ar trebui sa puna interesele societatii pe un plan cel putin egal cu al intereselor de afaceri”.

Studiul Edelman este singura cercetare globala de acest tip, desfasurandu-se pe un esantion de 7.000 de adulti, din 13 tari. Cateva din concluziile principale din 2010 sunt prezentate mai jos.

Mixul clasic de marketing are nevoie de al cincilea "P" ("Purpose")


Rezultatele studiului arata ca strategiile de marketing ale companiilor ar trebui regandite. Consumatorii sunt acum mai dispusi ca niciodata sa ajute brandurile care au o cauza sociala. Acest lucru este valabil atat in privinta optiunii de cumparare, cat si in privinta promovarii sau a sustinerii altor actiuni ale companiei.

Importanta scopului social intre criteriile folosite in decizia de cumparare:

Influenta cauzei in procesul de achizitie
  

Consumatorii sunt dispusi sa actioneze in favoarea unei companii responsabile:

  Consumatorii sunt dispusi sa sustina companiile responsabile

Studiul mai arata ca procentele de mai sus au crescut in 2010 fata de anii anteriori, inclusiv fata de 2008. Spre exemplu, in cazul disponibilitatii de a recomanda produsele sau serviciile unei companii responsabile, procentul a crescut cu aproape 10% fata de 2008.   

In acelasi timp, consumatorii sunt acum mai dispusi sa actioneze impotriva unei companii care se dovedeste iresponsabila:

consumatorii sunt dispusi sa actioneze impotriva unei companii care se dovedeste iresponsabila

Consumatorii vor sa fie partenerii brandurilor pentru a produce schimbari pozitive


Aceasta concluzie are implicatii pentru mai multe domenii ale comunicarii - de la oportunitatea pe care au companiile de a construi relatii de incredere sau de a genera interactiuni pozitive cu brandul, pana la folosirea internetului si a retelelor sociale, canale care pot facilita dialogul cu o audienta globala.
 
Consumatorii isi doresc sa devina partenerii brandurilor responsabile

Pe de alta parte, studiul arata si ca publicul isi doreste de la companii "sa nu se limiteze la a dona bani, ci sa integreze cauzele sociale in modul in care opereaza zi de zi” (64%).

Mediul ramane cea mai importanta cauza


In special in SUA si in tarile in curs de dezvoltare, precum China, Mexic, India sau Brazilia, consumatorii cred ca “proiectele care au ca scop protectia mediului pot ajuta la dezvoltarea economiei“ (global - 71%).  

In privinta companiilor, consumatorii cred ca acestea au un rol esential in conservarea mediului.

Consumatorii cred despre companii ca au un rol esential pentru conservarea naturii

E important de spus ca exista un curent de opinie semnificativ care sustine “introducerea unor legi care sa oblige companiile sa atinga tinte de mediu, chiar daca asta le-ar afecta negativ profiturile“ (64%). Cu toate acestea, consumatorii cred ca “statele trebuie sa se implice in acest efort si sa finanteze proiecte in parteneriat public-privat pentru protectia mediului“(62%).    


Intreaga prezentare a rezultatelor “Edelman Good Purpose 2010” poate fi descarcata de pe site-ul proiectului.

De asemenea, mai jos puteti urmari un interviu cu o serie de specialisti implicati in realizarea studiului, care discuta despre concluziile acestuia si in principal despre faptul ca pietele in curs de dezvoltare au cele mai mari asteptari in privinta responsabilitatii companiilor:




3458

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Cercetari CSR | Tendinte CSR | Branding

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro