RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Analiza: Campania "Redescopera Romania" editia 2011

Analiza: Campania "Redescopera Romania" editia 2011

Conform Petrom, campania a generat cel mai mare volum de continut in social media, dintre toate campaniile facute pana acum in Romania.

(02 nov 2011)

Redescopera Romania, campania de implicare sociala initiata de Petrom in 2010, a ajuns la finalul celei de-a doua editii. Campania si-a propus sa realizeze o harta actuala a traditiilor si frumusetilor romanesti autentice, prin intermediul retelelor sociale.

10.000 de km parcursi, 100 de lideri de opinie din online implicati


De-a lungul anului 2011, Petrom a organizat 5 excursii in locuri mai putin vizitate din tara si a implicat peste 100 de lideri din social media.

In fiecare excursie au participat cinci echipe a cate patru oameni. Participantii, utilizatori ai retelelor sociale din Romania, au parcurs peste 10.000 de km si au vizitat 30 de orase.

Bobby Voicu, unul din cei mai cunoscuti bloggeri autohtoni, a ajutat la alegerea traseelor, locurilor si echipelor care au participat in calatoriile prin Romania. Traseele au fost realizate in regiunile Banat, Muntenia, Maramures, Transilvania si Delta Dunarii.

Social media, unicul mijloc de comunicare al campaniei


Participantii au calatorit prin tara si au publicat in permanenta pe retelele sociale informatii despre traseele parcurse - posturi si fotografii pe bloguri, mesaje pe Twitter sau pe Facebook. Organizatorii le-au pus si lor si altor sustinatori ai campaniei o serie de instrumente de promovare in social media: badge-uri, banner-e, fundaluri de Twitter, teme Wordpress sau posibilitatea de a-si personaliza poza de profil pe Facebook.

Badge Redescopera Romania        Tema pe pagina de FaceBook      Badge Redescopera Romania

Anul acesta, pe langa contributia participantilor directi, organizatorii au folosit si canalele online ale companiilor partenere.

Petrom a creat un site dedicat campaniei. Acesta reuneste fotografiile realizate in cadrul excursiilor precum si postarile de pe bloguri. De asemenea, site-ul are inclusa o harta virtuala a tuturor locurilor vizitate.

Un plus adus campaniei de promovare a fost realizarea unor aplicatii mobile pentru utilizatorii de iPhone si Android. Acestia au putut contribui in timp real cu recomandari, fotografii si alte materiale la imbogatirea hartii virtuale.

In cadrul campaniei au fost realizate o serie de filme de promovare. Acestea arata frumusetile naturale ale Romaniei si indeamna oamenii sa o perceapa ca pe o adevarata destinatie turistica.



Potrivit reprezentatilor Petrom, “Redescopera Romania” este campania care a generat cel mai mare continut social vreodata la noi in tara: 1.000 de posturi, 13.000 de tweeturi, 25.000 de fotografii, 350 de materiale video. Campania a obtinut aceste rezultate exclusiv prin folosirea Social Media si a canalelor de comunicare ale partenerilor, fara nici un fel de promovare contra cost in media traditionala sau alte forme de advertising platit.  

Dan Pazara, Director Departament Comunicare & Relatii Publice la Petrom considera ca in doi ani de campanie au reusit sa realizeze “cea mai buna actiune de comunicare de corporatie utilizand Social Media".

Marcile autohtone sustin campania

  Fotografie din cadrul campaniei
Spre deosebire de prima editie, anul acesta Petrom s-a asociat cu o serie de marci romanesti - Dacia, BCR, Romtelecom, Paralela45 si Muzeul National al Taranului Roman care au sustinut aceasta campanie.  Astfel, “Redescopera Romania 2011 a devenit una dintre cele mai puternice cauze sustinute de cele mai importante branduri romanesti printr-un efort comun, un exemplu de asociere si colaborare la cel mai inalt nivel pentru atingerea unor obiective care genereaza un beneficiu real pentru publicul roman si nu numai”, a precizat Ana Bulgar, Petrom Online Manager.

Campania, laureata in diverse competitii


Unicitatea parteneriatului initiat de Petrom cu marcile romanesti, dar si cu mediul online, a convins convins numeroase jurii, inclusiv pe cele europene.  

Editia de anul acesta a campaniei a castigat locul I la categoriile Mobile Applications si Special Project, la Webstock, Best online strategy la Digital Communication Awards (Berlin), Best online campaign - Ad'or 2011, Gold - Digital PR & Social Media la PR Awards Romania si Best use of Social Media la Webit (Sofia) si a fost nominalizat la Golden Drum (Portoroz).


Material realizat de Andreea Giuclea, Editor Responsabilitatesociala.ro.


4329

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Petrom | Campanii sociale | Social Media CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro