RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Analiza: campania "Reciclare pentru destresare" a Eco-Rom Ambalaje

Analiza: campania "Reciclare pentru destresare" a Eco-Rom Ambalaje

Campania a atras atentia asupra necesitatii reciclarii si a oferit o solutie pentru una din barierele invocate de romani - lipsa spatiului.

(26 nov 2013)

Eco-Rom Ambalaje a desfasurat in perioada septembrie-noiembrie 2013 o campanie de informare si educare a publicului roman in ceea ce priveste reciclarea ambalajelor.

Campania s-a numit “Reciclare pentru destresare” si a fost creata in contextul in care Romania are probleme in a-si indeplini obiectivele de reciclare. Tara noastra s-a angajat ca pana in 2020 sa recicleze jumatate din cantitatea de deseuri reciclabile. Un studiu realizat de Eco-Rom in perioada septembrie 2012 - august 2013 arata ca, deocamdata, romanii recicleaza doar 7% dintre deseurile menajere, desi 40% dintre acestea sunt reciclabile.

In cadrul unui sondaj despre perceptia romanilor asupra reciclarii, Eco-Rom a identificat motivele care ii impiedica pe romani sa recicleze. Rezultatele arata ca principalele probleme in calea reciclarii sunt lipsa punctelor de colectare in zona locuintei (pentru 75% dintre respondenti) si lipsa spatiului de depozitare a deseurilor in gospodarie (pentru 48% dintre respondenti).

Pentru rezolvarea primei probleme, Eco-Rom Ambalaje a introdus pana acum aproximativ 17.500 de pubele de colectare selectiva in 450 de localitati si continua sa investeasca in infrastructura. A doua problema identificata este insa una de perceptie, pe care organizatia si-a propus sa o rezolve printr-o campanie de promovare a reciclarii eficiente.

Campania s-a adresat unui public care stia deja despre colectarea selectiva a deseurilor, dar nu isi gasea timp pentru aceasta sau nu ii acorda importanta. Asa ca Eco-Rom si-a propus sa le atraga atentia asupra problemei si sa le ofere o solutie pentru o reciclare eficienta.

Folosindu-se de un insight despre consumatori (anume ca acestia nu recicleaza din lipsa de spatiu), campania i-a invitat sa reduca volumul ambalajelor, prin turtire, strivire sau zdrobire. Ineditul a constat in identificarea unui beneficiu suplimentar pentru cele 3 actiuni, care se pare ca nu asigura numai o reciclare eficienta, ci contribuie si la destresarea indivizilor. De aici si numele campaniei: “Reciclare pentru destresare”.

Acest beneficiu a devenit apoi motorul campaniei, care a avut numeroase executii in mediile offline si online. Va prezentam mai jos cateva dintre acestea:

O campanie 360, cu numeroase tactici de comunicare


  • Spot TV:

 

  • promovare in 3 emisiuni TV: “La Maruta”, “In gura presei” si “Neata cu Razvan si Dani”. Realizatorii emisiunilor au demonstrat in direct cum trebuie strivite PET-urile, atat pentru a le recicla, cat si pentru a se relaxa.
  • panotaj stradal, afisaj la metrou si in statiile RATB
Vizualurile campaniei 'Reciclare pentru destresare', afisate pe panouri publicitare, in statiile de metrou si RATB.
  • o sectiune speciala pe site-ul www.colecteazaselectiv.ro, portalul dedicat colectarii selective, realizat si intretinut tot de Eco-Rom Ambalaje
pagina campaniei pe site-ul colecteazaselectiv.ro
  • mesaje pe pagina de  Facebook a Eco-Rom Ambalaje (peste 17.000 de abonati) despre beneficiile reciclarii si o aplicatie pe aceeasi retea de socializare. In aceasta aplicatie, utilizatorii puteau incarca poza unei persoane, iar, dupa afisarea ei pe o doza goala, o puteau strivi deodata cu doza. A fost realizat si un clasament al utilizatorilor cu cele mai multe striviri.
doua dintre mesajele campaniei, trimise pe Facebook
  • o competitie pentru bloggeri si cititorii lor. Cei trei bloggeri care s-au alaturat campaniei sunt Chinezul, Nebuloasa si Andrei Crivat. Acestia si-au invitat cititorii sa le sugereze metode de destresare, prin strivirea ambalajelor. Bloggerii au desemnat cele mai bune 18 sugestii, iar castigatorii au primit tricouri, magneti si ochelari Eco-Rom, dar si puncte pe o platforma de dezvoltare a blogosferei locale.
Puteti afla mai multe detalii despre campanie pe site-ul colecteazaselectiv.ro sau de pe pagina de Facebook a Eco-Rom Ambalaje.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

3663

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Eco-Rom Ambalaje | Campanii sociale | Protectia mediului | Reciclare | Marketing social | Social Media CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro