RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


5 cauze sociale promovate la Super Bowl

5 cauze sociale promovate la Super Bowl

Aflati ce companii au ales sa inlocuiasca spoturile traditionale cu reclame pentru initiativele lor de CSR

(03 mar 2014)

An de an, marile companii investesc milioane de dolari pentru difuzarea unor reclame in pauzele publicitare din timpul competitiei Super Bowl, finala Ligii Profesioniste de Fotbal American.

Miza este imensa: Super Bowl este cel vizionat program din istoria Statelor Unite. Editia a 48-a, din 2 februarie 2014, a strans o audienta record de 111,5 milioane de telespectatori.

Difuzarea unui spot de 30 de secunde a costat anul acesta in jur de 4 milioane de dolari. Nu multe companii si-au permis luxul. Insa, printre cele care au facut-o, s-au numarat si destule care au ales sa o faca altfel: au promovat, pentru prima data in istoria publicitatii de la Super Bowl, numeroase cauze sociale.

Iata cateva dintre cele mai reusite:

Ziua Internationala a Cancerului, promovata de Chevrolet


Cei de la Chevrolet au inteles ca sustinerea unei cauze sociale poate aduce beneficii mai mari decat cele obtinute printr-o reclama obisnuita. Asa ca au decis sa promoveze Ziua Internationala a Cancerului, care a avut loc la doua zile dupa Super Bowl.

Materialul video difuzat este o metafora emotionanta a drumului pe care il parcurge o femeie in lupta cu cancerul, alaturi de persoana iubita:



O campanie de cause-related marketing, dedicata luptei impotriva HIV/SIDA


Un alt material video difuzat i-a anuntat pe telespectatori ca, timp de 24 de ore, puteau descarca videoclipul U2 - Invisible de pe iTunes, in mod gratuit. Pentru fiecare descarcare, Bank of America s-a angajat sa doneze 1 dolar celebrei fundatii infiintate de Bono (solistul trupei U2), (RED), care lupta impotriva virusului HIV/SIDA.
    
Cu ajutorul clipului de mai jos, s-au strans peste 3 milioane de dolari, suma care ar putea asigura tratamentul pe o zi pentru 8 milioane de persoane care sufera de SIDA.



Sustinerea afacerilor mici, scopul declarat al unei companii de software


O abordare inedita a venit din partea unei companii americane de software financiar pentru companii mici: Intuit.

Aceasta a cumparat un spot de 30 de secunde in pauza Super Bowl, insa nu pentru a-si promova propriile servicii, ci pe cele ale clientilor sai. A organizat un concurs prin care a oferit companiilor mici sansa sa castige un spot la Super Bowl.

In materialul de mai jos puteti urmari un interviu cu managerul firmei de jucarii care a castigat competitia Intuit (material realizat de publicatia "International Business Times"):



Un parteneriat care incurajeaza luarea micului-dejun in familie


Cheerios, un brand de cereale al General Mills, a difuzat o reclama in care a anuntat parteneriatul lor cu o initiativa care incurajeaza familiile sa ia masa impreuna.

Alaturi de cei de la “The Family Dinner Project”, Cheerios a creat “The Family Breakfast Project”, un proiect prin care comunica oamenilor ca, in “economia” unei zile supra-aglomerate, micul-dejun poate fi o oportunitate excelenta de a petrece putin timp impreuna cu membrii familiei.



Campanie pentru o cauza sociala, fara reclama la Super Bowl


Au existat si branduri care au profitat de Super Bowl fara sa plateasca sume exorbitante pentru reclame. Unul dintre acestea a fost Skittles.

Cu cateva zile inainte de meci, au anuntat un parteneriat caritabil cu Marshawn Lynch, jucator al Seattle Seahawks, una dintre echipele din finala Super Bowl.

Skittles s-a angajat ca pentru fiecare punct inscris de acum inante de Lynch sa doneze 10.000 de dolari fundatiei sale, care lupta pentru protectia si educarea copiilor aflati in dificultate. Lynch a reusit sa inscrie la Super Bowl, iar fundatia si-a primit banii, cu promisiunea ca vor urma si altii.

In plus, Skittles a  lansat o editie speciala pentru fanii Seattle Seahawks, cu bomboane verzi si albastre (culorile echipei). Pachetele nu s-au gasit de vanzare in magazine, ci au fost scoase la licitatie, alaturi de echipamente de fotbal personalizate. Banii astfel stransi au fost si ei donati fundatiei lui Lynch.

Editia limitata Skittles


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


2664

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Campanii sociale | Marketing social | Marketing legat de o cauza

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro