RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


5 cauze sociale promovate la Super Bowl 2015

5 cauze sociale promovate la Super Bowl 2015

Aflati in ce campanii au investit companiile si organizatiile, la a 49-a editie a finalei Ligii Profesioniste de Fotbal American.

(02 feb 2015)

Pe 1 februarie 2015, a avut loc cea de-a XLIX-a editie a Super Bowl, finala Ligii Profesioniste de Fotbal American. La fel ca in fiecare an, marile companii au investit milioane de dolari pentru difuzarea unor reclame in pauzele publicitare din timpul competitiei.

Motivul? Audienta este imensa. Editia de anul acesta a fost urmarita de 112 milioane de telespectatori, iar difuzarea unei reclame de 30 de secunde a costat in jur de 4,5 milioane de dolari.

Insa, nu doar imaginea de brand a avut de castigat din aceasta investitie. In unele cazuri, companiile au ales sa se asocieze sau sa sustina cauze sociale, iar in altele, organizatiile au profitat de Super Bowl pentru a-si promova mesajele.

Va prezentam in continuare cateva cauze sociale legate de Super Bowl 2015.

Protest impotriva numelui controversat al unei echipe de fotbal american


NCAI (the National Congress of Native American Indians) a lansat anul trecut o campanie prin care cerea echipei de fotbal american Washington Redskins sa isi schimbe numele.

Controversa nu era insa una noua. De-a lungul timpului, peste 100 de organizatii care lupta impotriva stereotipurilor etnice au sustinut ca folosirea cuvantului “Redskin” in numele echipei aduce prejudicii nativilor americani, intrucat in unele dictionare este definit ca insulta rasista.

In 2014, NCAI a creat si a difuzat in timpul Super Bowl un spot despre conflictul dintre imaginea nativilor americani si cea a jucatorilor de la Washington Redskins. Spotul a fost urmarit de 3,3 milioane de ori si a creat o adevarata dezbatere in mass-media. Il puteti urmari mai jos:



Anul acesta, NCAI a continuat campania: a strans printr-un proiect de crowdfunding peste 22.000 de dolari ca sa prelucreze un spot video al celor de la Washington Redskins, eliminand in post-productie numele si logo-ul echipei. Iata rezultatul:



Spot despre impactul productiei de ulei de palmier asupra mediului


Doritos, marca de chipsuri tortilla a companiei PepsiCo, a organizat in timpul ultimelor 9 editii ale Super Bowl o competitie adresata regizorilor, pe care i-a provocat sa produca spoturi video de promovare a brandului, pentru a fi difuzate in timpul finalei Ligii Profesioniste de Fotbal American.

Anul acesta, organizatia anti-corporatista SumOfUs a propus o reclama care, aparent, idolatrizeaza produsul. Finalul dezvaluie insa tragicul adevar: pentru producerea Doritos, compania cumpara peste 400.000 de tone de ulei de palmier, a carui productie are efecte devastatoare asupra mediului.

Urmariti mai jos reclama:



Lupta impotriva violentei domestice, promovata de organizatorii Super Bowl


The National Football League (NFL), in colaborare cu organizatia NoMore, a difuzat un spot video care incurajeaza femeile aflate in situatii de violenta domestica sa ceara ajutorul autoritatilor. Mesajul spotului este urmatorul: “Cand nu poti vorbi, e datoria noastra sa te ascultam.

Urmariti in continuare spotul:



Campanie pentru prevenirea accidentelor care pot fi impiedicate


Nationwide, companie de asigurari din Statele Unite, a difuzat un spot prin care a incercat sa atraga atentia asupra pericolelor care iau anual viata a peste 9 milioane de copii.

Se pare ca inecul in cada, cazaturile de la etaj, strivirea sub greutatea unor obiecte sau otravirea sunt doar cateva exemple de accidente care pot fi prevenite, dar care sunt prima cauza a mortilitatii in randurile copiilor.

Va prezentam in continuare atat varianta de spot difuzata in timpul Super Bowl, cat si cea ampla, pentru web:






Participarea la Super Bowl, dorinta unor copii cu boli incurabile


Make-a-Wish, organizatie care indeplineste dorintele unor copii cu boli amenintatoare de viata, a finantat excursiile a 12 copii din diverse state ale Statelor Unite la finala Super Bowl 2015.

Impreuna cu parintii lor, copiii au vizitat stadionul si sediul Super Bowl si au urmarit meciul in direct. Astfel, si-au indeplinit o dorinta care poate contribui la starea lor de bine si poate influenta pozitiv evolutia bolii.

Copiii care au vizionat in direct finala Super Bowl
Copiii care au vizionat in direct finala Super Bowl


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

2055

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Campanii sociale | Marketing social

Iti recomandam si articolul:

Fondul pentru Democratie: 70.000 RON pentru proiecte civice

Pana pe 31 iulie, ONG-urile sau grupurile de initiativa pot depune idei de proiecte care contribuie la consolidarea democratiei.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro