RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


3 idei surprinzatoare de afaceri sustenabile, promovate la o competitie GreenBiz

3 idei surprinzatoare de afaceri sustenabile, promovate la o competitie GreenBiz

Exemple de idei de afaceri inedite care folosesc tehnologia pentru dezvoltare comunitara, incluziune sociala sau transport ecologic.

(13 mar 2014)

Celebra publicatie “GreenBiz” a organizat la sfarsitul anului trecut o competitie pentru antreprenorii care propun solutii sustenabile la probleme sociale, folosindu-se de tehnologie (VERGE Accelerate).

Dintre aplicatii, organizatorii au ales o serie de proiecte cu adevarat inovatoare, pe care antreprenorii le-au prezentat in fata unui juriu in 2 minute si jumatate.

Va prezentam in continuare trei dintre aceste proiecte.

O aplicatie virtuala care te incurajeaza sa faci agricultura in viata reala


Cu siguranta ati auzit de celebrul joc FarmVille. Ei bine, o companie care produce jocuri sociale (Grow Games Interactive) s-a gandit sa mearga mai departe si sa transforme actiunea din FarmVille in realitate. Asa ca au creat o aplicatie pentru mobil care incurajeaza cultivarea plantelor si altfel decat virtual.

Este vorba despre “Seeds the game”, primul joc care isi provoaca utilizatorii sa iasa in gradina si sa planteze cu mana lor ceea ce vor sa recolteze mai tarziu.

Jocul ofera informatii valoroase despre culturi si tipul semintelor, despre cum poti lupta cu daunatorii sau cum sa gestionezi cultura in zona in care te afli. Astfel, incearca sa redea generatiilor de astazi cunostinte pierdute despre cultivarea alimentelor, indeletnicire pe care nu am stiut sa o mostenim de la strabunicii nostri.

De asemenea, jocul ii recompenseaza pe cei care progreseaza, oferindu-le premii reale: resurse si echipamente care sunt trimise fizic utilizatorilor.

Ca sa obtina finantarea necesara pentru a oferi jocul in mod gratuit, dezvoltatorii s-au gandit la o metoda de a implica si companiile in tot acest proces. Ei le dau posibilitatea de a-si promova produsele in interiorul jocului (prin product placement), dar si de a realiza comert online prin intermediul lui.

Vedeti in materialul de mai jos cum functioneaza aceasta aplicatie:



O platforma care ii ajuta pe cei fara adapost sa-si gaseasca o locuinta ieftina


In San Francisco, se estimeaza ca exista undeva intre 4000 si 8000 de persoane fara adapost.

Project Homeless Connect” este una dintre organizatiile care le furnizeaza acestor oameni servicii de baza: consultatii medicale, mancare sau consiliere pentru identificare unor locuri de munca. Insa, cea mai mare problema a lor ramane gasirea unor locuinte accesibile.

De aceea, organizatia a venit cu o solutie pe cat de simpla, pe atat de eficienta. A propus crearea unei platforme prin intermediul carora oraganizatiile sau institutiile care ofera locuinte sociale sa poata publica informatii despre ce au disponibil, despre listele de asteptare sau criteriile de eligibilitate.

De asemenea, beneficiarii, persoanele fara adapost sau cele cu venituri foarte mici, ar putea astfel sa-si creeze un profil cu detalii despre nevoile speciale pe care le au (in cazul celor cu dizabilitati, de exemplu). Astfel, s-ar simplifica semnificativ procesul de cautare.

Urmariti-o in materialul de mai jos pe Amy Golsong, initiatoarea proiectului, vorbind despre acesta:



O solutie pentru deplasarea facila prin oras: cel mai compact vehicul electric


Se estimeaza ca, pana in 2025, 70% din populatia lumii va locui in orase. Asta va face ca deplasarile zilnice traditionale, cu masinile personale, sa devina o corvoada. Este motivul pentru care unele companii au inteles ca trebuie sa ofere solutii alternative de deplasare.

De exemplu, CEO-ul unei companii producatoare de vehicule sustenabile (E-Gological Mobility Solutions) a prezentat in cadrul cadrul finalei “Verge Accelerate” “E-go”, cel mai compact vehicul electric din lume. Aceasta poate parcurge peste 30 de km cu o singura incarcare si este destul de mic pentru a-l putea lua in autobuz sau in tren.

Puteti urmari in continuare discursul reprezentantului E-Gological Mobility Solutions:





Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


2460

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Protectia mediului | Inovatie sociala | Produse responsabile | Dezvoltare comunitara | Incluziune si diversitate

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro