RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Responsabilitatea sociala corporativa, de la "nice to have" la "must have"

Ruxandra Voda Directoarea de Corporate Affairs a COSMOTE vorbeste despre evolutia perceptiei asupra practicilor de responsabilitate sociala corporativa si despre cum i-a influentat viziunea asupra acestui domeniu contactul cu strategiile companiilor internationale.  

de Ruxandra Voda
Director Comunicare - Cosmote Romania

Privita mult timp drept o donatie din partea companiilor cu simt filantropic dezvoltat, responsabilitatea sociala corporativa si-a castigat locul binemeritat de parte integranta a planurilor de afaceri a multor companii din Romania, unele dintre proiecte devenind recurente, cu complexitate crescuta, implicand tot mai multe categorii de public.

Responsabilitatea sociala corporativa in Romania a depasit destul de rapid stadiul de 'nice to have' devenind un 'must have' pentru o serie de companii, care si-au aliniat tot mai mult initiativele de acest gen la specificul business-urilor pe care le conduc si au facut pasi relevanti atat inspre colaborarea cu ONG-uri, cat si catre angajati sau spre protectia mediului. Astfel, proiectele de resposabilitate sociala corporativa au capatat tot mai mare amploare, castigandu-si credibilitatea de instrumente care pot genera un nivel de implicare a societatii in sensul larg – clienti, colaboratori, angajati, public larg etc.

Pentru COSMOTE Romania, de exemplu, responsabilitatea sociala corporativa reprezinta angajamentul companiei noastre de a contribui la o dezvoltare globala durabila, prin luarea in considerare a obiectivelor economice, ecologice si sociale in cadrul proceselor noastre de luare a deciziei, prin asumarea responsabilitatii pentru impactul activitatilor organizatiei noastre, lucrand si comunicand cu partile interesate interne si externe, in acelasi timp imbunatatind competitivitatea companiei noastre.

Inca de la lansarea pe piata a companiei, CSR-ul a fost tratat ca o parte integranta a strategiei noastre, nu ca fiind un lucru "dragut de facut". Fie ca ne referim la actiuni de protectie a mediului, prin plantari, programe interne de reciclare sau economisire a resurselor, pana la sustinerea unor organizatii care lucreaza in beneficiul unor categorii defavorizate, filosofia companiei a fost aceea de a sprijini comunitatea in care activeaza. In acest sens, am delimitat foarte clar proiectele de responsabilitate sociala corporativa, in functie de mediile pe care le adresam si natura activitatilor desfasurate: protectia mediului, educatie, societate, clienti si angajati.

Schimbarea perceptiei asupra acestui domeniu nu a avut insa loc doar in ceea ce priveste dezvoltarea fireasca a companiilor care si-au elaborat strategii tot mai ample de responsabilitate sociala corporativa, ci si la nivel personal. Ca profesionist in domeniu, dar mai ales ca membru al unei societati intr-o permanenta dezvoltare, am perceput initial generarea si implicarea in astfel de proiecte ca fiind ceva corect si caritabil. Pe masura ce am dezvoltat din ce in ce mai multe in proiecte de tip CSR si am luat contact cu alte mentalitati/strategii ale companiilor internationale, am vazut lucrurile intr-o alta lumina, realizand totodata ca schimbarea a venit nu doar pe fondul dezvoltarii traditionale a unei corporatii, ci si prin dezvoltarea noastra ca indivizi.

In cazul COSMOTE Romania, exista o colaborare deja de traditie intre companie si principalele ONG-uri din Romania, carora le oferim, in urma unor evaluari transparente, fonduri colectate prin intermediul campaniei "Mesaje de iubire", provenite din SMS-urile trimise de clientii COSMOTE in noaptea de Anul Nou. Implicam astfel clientii si angajatii in sustinerea unor cauze relationate cu educatia si grija fata de copiii defavorizati sau bolnavi. De asemenea, sprijinim material tinerii cu merite deosebite, prin intermediul Burselor COSMOTE, oferite anual, din 2010, pe tot parcursul studiilor universitare a celor 5 studenti castigatori per editie.

In plus, la nivelul tendintelor, trebuie sa punctez ca tot mai multe persoane se alatura actiunilor de voluntariat, acest gest depasind nivelul unei implicari "cu jumatate de masura", iar aici ma refer atat la publicul larg, in special tinerii, cat si la angajati, care vad intr-o alta lumina acest gen de activitati.

In general, perceptia asupra proiectelor de CSR a devenit tot mai buna in ultimii ani, fapt datorat si promovarii mai intense a cauzelor si initiativelor de acest gen, retelele sociale avand si in acest caz un aport semnificativ in succesul multor campanii de responsabilitate sociala.

Angajatii Cosmote int-ro actiune de plantare In 2012, peste 220 de angajati si voluntari externi s-au implicat in actiunile noastre de CSR. In plus, conform unui sondaj intern realizat anul trecut, angajatii prefera sa se implice in mod direct in proiectele de responsabilitate sociala corporatista in primul rand prin donatii si voluntariat. Nivelul crescut al implicarii angajatilor se poate observa cu usurinta si prin prisma rezultatelor inregistrate in termeni de economisirea resurselor. Aproximativ 1,5 kg de plastic colectat per angajat in 2011 sau colectarea si reciclarea a peste 57% din cantitatea totala a hartiei achizitionate pe parcursul unui an, sunt numai cateva dintre rezultatele tot mai bune, inregistrate de la an la an. De asemenea, angajatii si voluntarii organizatiilor partenere se alatura intr-un numar tot mai mare actiunilor de plantare din cadrul proiectelor 'I love recycling' si 'Adopta o padure', care anul trecut au dus la plantarea a circa 7.000 de copaci in apropierea orasului Ploiesti.

Eforturile depuse de echipa noastra pentru a implementa politicile, procesele si procedurile interne in conformitate cu standardele de referinta si cu cerintele Grupului au condus de asemenea si la obtinerea triplei certificari ISO. COSMOTE Romania a devenit astefel primul operator de telefonie mobila care detine o tripla certificare ISO pentru Sistem Integrat de Management - Calitate, Mediu, Securitate si Sanatate in Munca - emisa de TUV Hellas, corpul de certificare si inspectie, subsidiara a grupului german TÜV NORD, oferita in urma unui audit efectuat de TUV Hellas (TUV Nord) in iunie 2012.

In mod cert responsabilitatea sociala corporativa va continua sa aiba o ascensiune considerabila si in anii urmatori, pe masura ce tot mai multi jucatori vor percepe CSR-ul ca pe un avantaj contributor atat la reputatia companiilor, cat si in ceea ce priveste implicarea angajatilor in activitatile acestora. La aceasta ascensiune vor contribui si stakeholderii, fie prin cererea directa din partea publicurilor vizate, fie prin prisma unor obligatii legislative curente sau viitoare. Astfel, responsabilitatea corporativa, va depasi de departe eticheta de "nice to have", ocupand locul bine meritat de actiune necesara.

6594

Biografie Ruxandra Voda

Ruxandra Voda s-a alaturat Grupului de companii COSMOTE Romania in ianuarie 2009, ocupand in prezent functia de Corporate Affairs Senior Manager. Atributiile sale implica supervizarea comunicarii corporative, incluzand zona de responsabilitate sociala.

Ruxandra are o experienta de peste 15 ani in comunicare integrata de marketing, atat in management, cat si la nivel executiv. Si-a inceput cariera in cadrul MobiFon S.A. si a continuat ca Director Relatii Publice la Graffiti BBDO, una dintre cele mai importante agentii de publicitate din Romania. A fost apoi Director de Marketing in cadrul retailerului de electronice, electrocasnice si IT&C Altex si, inainte de a se alatura echipei COSMOTE, a fost Director Executiv la Grupul BBDO Romania.

Ruxandra Voda a absolvit Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii (Universitatea Bucuresti) si detine o diploma de Master in Comunicare Audio-Video la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice „David Ogilvy” din cadrul Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative, Bucuresti.

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Voluntariat | Tendinte CSR | Protectia mediului | Educatie | Reciclare | Stakeholder engagement


Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro