RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


O pledoarie pentru introducerea artei in companie

Adela Jansen Adela Jansen, Secretarul General al BRD Groupe Societe Generale, vorbeste despre beneficiile proiectelor culturale realizate de corporatii. Ea este de parere ca o companie care sustine arta va avea de castigat in planul relationarii cu stakeholderii, dar mai ales in motivarea angajatilor.

de Adela Jansen
Director Executiv Resurse Umane - BRD-Groupe Societe Generale

La ora actuala, cand petrecem la birou peste 10 ore zilnic, iar echilibrul personal este de multe ori afectat de stres si taskuri repetitive, introducerea artei in companie poate fi considerata aproape un instrument de management.

Patrunderea artei in universul corporativ se poate face fie prin patronarea unor evenimente culturale la care angajatii si clientii sa fie incurajati sa participe, fie prin organizarea in sediile companiilor a unor expozitii de arta, sau prin achizitionarea de catre companie a operelor unor artisti, pentru decorarea spatiilor de lucru. Mai mult decat atat, angajatii pot fi stimulati sa se exprime prin arta (teatru, film, pictura), in cadrul trainingurilor, teambuilding-urilor sau prin organizarea unor concursuri interne (de fotografie, de exemplu).

Companiile investesc in arta pentru ca doresc sa se implice in viata culturala a Cetatii sau pentru ca doresc sa se asocieze unor evenimente de succes, uneori pentru ca pur si simplu investitia in opere de arta este profitabila din punct de vedere financiar sau, pentru ca doresc sa creeze un spatiu stimulativ pentru angajati sau clienti. De multe ori, apetitul companiilor pentru arta se naste si se mentine din pasiunea actionarului principal sau a managerului general pentru acest domeniu si, in timp, se creaza o adevarata cultura de companie.

Indiferent de unde a inceput totul, cei care au incercat ”pe propria piele” pot sa certifice: Arta poate fi un excelent instrument de comunicare, iar apropierea de un mediu total diferit poate genera declicuri benefice.

Daca o privim ca pe o strategie de interactiune cu mediul, nu doar ca pe o actiune filantropica, sustinerea artei are numeroase avantaje pentru o companie. Iata cateva:

1. participarea la viata culturala a orasului, poate da o vizibilitate puternica in randul publicului avizat. Pe langa asocierea numelui companiei cu un eveniment de prestigiu sau cu unul inedit, non conformist, evenimentul in sine poate fi folosit ca mijloc de relationare cu clientii;

2. promovarea unei imagini de companie ancorata in modernitate, creatoare de valoare in societate: arta poate fi ca o oglinda in care compania sa se reflecte si sa se diferentieze de competitie;

3. crearea unor evenimente artistice interne favorizeaza dialogul intre angajati. Dialog care poate porni de la o discutie despre pasiunea impartasita, de exemplu pentru fotografie si se poate continua a doua zi, in cadrul proiectului de implementare al noului soft de management a relatiilor cu clientii. Sau folosirea teatrului poate sa genereze (pe langa momente de neuitat) si un fenomen de rasturnare a ierarhiilor in cadrul companiei, extrem de benefic pentru consolidarea spiritului de echipa;

4. birourile sau spatiile comune pot fi decorate cu obiecte de arta contemporana care sa simbolizeze alternanta limbajului, pluralitatea optiunilor, stimuland imaginatia, creativitatea. Pana la urma cultura de companie rezida si in modul de organizare a spatiilor de lucru, nu numai in valorile pe care le promovezi la nivelul discursurilor sau actiunilor. In anul 1997, Société Générale lansa o provocare artistilor din hexagon: decorarea birourilor din Turnurile proaspat inagurate in cartierul La Defense. Achizitionarea operelor pentru amenajarea birourilor s-a transformat intre timp intr-o politica de sustinere activa a artei contemporane. Colectia, devenita intre timp una din cele mai valoroase colectii private de arta calatoreste acum in cele mai renumite muzee din Franta si din strainatate, spre incantarea vizitatorilor.

Concluzionand, as vrea sa atrag atentia asupra unui fapt de netagaduit: reducand rolul companiei doar la acela de finantator al unor manifestari exterioare ei, pierdem substanta implicarii intr-o experienta artistica complet diferita care poate fi initiata chiar de companie si ale carei beneficii se regasesc atat in planul imaginii dar mai ales in planul relational si al creativitatii.

Indiferent insa ca este vorba de mecenat, de crearea de evenimente, sau de amenajari interioare, constatam cu bucurie ca arta patrunde incet, incet in universul corporativ. Depinde de noi sa-i “folosim” la maximum calitatile terapeutice pentru a sparge monotonul cotidian si a-i imprumuta din ferventa creatoare.


4553

Biografie Adela Jansen

Din anul 2008, Adela este Directorul Executiv de Resurse Umane al BRD-Groupe Societe Generale.

Intre 2003 si 2008, a fost Secretar General al BRD-Groupe Société Générale, calitate in care a supervizat elaborarea cadrului normativ intern si a fost implicata in gestionarea relatiei cu Banca Nationala, Bursa de Valori Bucuresti, CNVM, Ministerul de Finante si alte institutii ale statului.

De asemenea, coordoneaza secretariatul general al comitetelor de conducere si de administratie, serviciul de asigurari, activitatea de compliance, relatiile cu investitorii si cu actionarii bancii, administreaza portofoliul de investitii al bancii in alte companii. Coordoneaza activitatea de comunicare (externa si interna), fiind responsabila de imaginea institutionala si de politica de responsabilitate sociala a bancii.

Are o experienta de 13 ani in management, vanzari, marketing si comunicare in diverse domenii: servicii, telecomunicatii, logistica, hotelerie, business developement.

Este membra a Clubului Roman de Presa.

In 2005, i-au fost acordate premiul pentru comunicare eficienta “Comunicatorul anului”
de catre Saptamana financiara si premiul “ Silver Award”, in cadrul PR Awards, pentru campania de comunicare prin care a fost lansat conceptul de agentie BRD Express.

A absolvit Facultatea de Automatica si Calculatoare din Bucuresti, un program EMBA si numeroase cursuri de specialitate, in tara si strainatate in domeniile: management, marketing,vanzari.

A practicat vioara si pianul de performanta timp de 10 ani, sustinand concerte in tara si strainatate. Printre hobby-urile sale se mai numara practicarea baschetului, atletismului, patinaj, role, ski.

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:



Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro