RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


INTERVIU: Zoli Toth despre implicarea persoanelor publice in campanii de mediu

Zoli Toth Muzicianul si activistul ecologist ne impartaseste din experienta sa in proiecte de mediu si ofera cateva sfaturi pentru o mai buna colaborare intre companii si personalitati publice: credibilitate, coerenta mesajului si proiecte pe termen lung.

de Zoli Toth
Presedinte - Star Education

L-am invitat pe Zoli Toth, cunoscut pentru implicarea sa in cauze ecologice, sa ne impartaseasca din experienta sa in campanii de mediu si sa ne ofere cateva sugestii pentru o mai buna colaborare intre companii si personalitati in promovarea cauzei de mediu.

I: Cand ai inceput sa te implici in proiecte de protectie a mediului? Ce te-a motivat?

Zoli Toth la Let's do it, Romania! Zoli Toth: prin 2006 am inceput sa tin cate un discurs de 2-3 minute la fiecare concert SISTEM. In acea perioada, simtem nevoia sa transmit si un mesaj social la finalul fiecarui show. Si asa m-au auzit cei de la Greenpeace Romania, care m-au rugat sa-i ajut in campania “Romania fara cianura”. Din acel moment, am ajuns sa  aprofundez mai mult subiectul protectiei mediului si am avut un discurs coerent, bazat pe cifre si imagini. Pana acum, am transmis acel mesaj social, pe diverse teme, catorva sute de mii de oameni, in concerte si la alte evenimente la care am participat.

I: Ce iti doresti sa realizezi prin aceste proiecte, asupra caror probleme vrei sa atragi atentia?

Zoli Toth: eu cred foarte mult in puterea educatiei, Dar pentru a educa pe cineva ai nevoie, in primul rand, de informatie. Cred ca romanii sunt foarte putin informati in ceea ce priveste protectia mediului si a beneficiilor unui interes mai mare acordat problemelor de mediu. Dupa ce vor primi informatiile necesare, oferite de autoritati sau de societatea civila, sunt convins ca isi vor schimba intr-o mai mare masura comportamentul.

I: Cum te ajuta faptul ca esti o persoana cunoscuta sa contribui la constientizarea si responsabilizarea populatiei? Crezi ca, in general, personalitatile publice ar trebui sa se implice in astfel de cauze?

Green Village la B'ESTFEST, proiect coordonat de Zoli Toth Zoli Toth: nu cred ca este de ajuns sa fii o persoana publica. Consider ca trebuie sa mai fii si credibil, sa nu amesteci mesajul si cauzele, sa nu te imparti intre mai multe cauze diferite. Cu cat faci mai multe lucruri bune si de impact, cu atat ti se deschid mai multe usi. Cel mai important e sa iti doresti sa ajuti, nu doar sa-ti faci PR.

I: Care sunt problemele de mediu care te ingrijoreaza cel mai mult, in prezent?

Zoli Toth: lucrurile marunte. Curatenia din orase, gunoaiele de pe jos, gropile de gunoi din parcari de pe drumurile nationale, mucurile de tigara de pe plaja, PET-urile plutitoare din Delta, dozele de bere de la Cota 2000 etc. Par lucruri marunte, dar rezolvarea lor reste primul pas spre o mai buna constientizare a marilor probleme de mediu: schimbarile climatice, organismele modificate genetic etc.

I: Avand in vedere impactul major al companiilor asupra mediului, ce pot face acestea pentru a contribui la depasirea problemelor de mediu si pentru a asigura o dezvoltare durabila?

Zoli Toth: in primul rand, sa se asocieze. Nu exista problema de mediu care sa apartina doar unei singure companii. Daca nu pot gasi singure solutii, poate altcineva le are la indemana deja, o alta companie, o institutie sau un ONG. Apoi, sa incerce sa aiba un discurs comun, in interesul tuturor. Deocamdata, in Romania, lobby-ul se face pe probleme si tematici foarte izolate, in functie de interesul fiecarei companii.

I: Ce companii admiri pentru implicarea lor in cauza mediului?

Statia de epurare de la Sf. Gheorghe Zoli Toth: imi plac proiectele celor de la Apa Nova Bucuresti, atat cele de mediu, cat si cele culturale si de educatie. Am fost cu ei in cateva actiuni foarte frumoase: inaugurarea statiei de epurare de la Sf. Gheorghe (Tulcea), popularea Dunarii cu sturioni sau Recicloniada (eveniment care promoveaza importanta reciclarii si colectarii selective a deseurilor).

I: Ti se propune des sa participi la evenimente sau sa fii imaginea unor companii care desfasoara proiecte de mediu? Cum alegi proiectele in care te implici?

Zoli Toth: primesc saptamanal cel putin o propunere de asociere. Bineinteles, nu am cum sa le onorez pe toate. Sunt implicat mai ales in cele care vizeaza mediul si care au un program si scopuri foarte bine stabilite. Singurul proiect care nu este din zona de mediu este 46664 Bangles Romania, un proiect international al Fundatiei Nelson Mandela care isi propune ca prin vanzarea bratarilor 46664 sa adune cat mai multi bani pentru copii infectati cu HIV sau bolnavi de SIDA din Africa de Sud si nu numai. Sunt mandru sa fiu coleg de cauza cu Bono, Brad Pitt sau Morgan Freeman.

Au fost cateva companii care si-au dorit sa colaboram, dar nu mi s-a parut o propunere serioasa, pe termen lung, cu beneficii pentru ambele parti. Companiile ar trebui sa inteleaga ca din asocierile de imagine trebuie sa castige toata lumea. Unii isi doresc ca tu, Ambasadorul, sa fii voluntar, iar ei sa incaseze venituri, ascunzandu-se dupa o cauza sociala/umanitara. Asta nu merge. Voluntar sunt doar pentru ONG-uri si persoane sau cauze private. In momentul in care cineva isi va dori sa faca un proiect pe termen mediu sau lung, caracterizat de coerenta si logica a activitatilor desfasurate de Ambasador, voi raspunde prezent.


Interviu realizat de Andreea Giuclea, Redactor ResponsabilitateSociala.ro.

4038

Biografie Zoli Toth

Zoli Toth este muzician, antreprenor si activist ecologist. In 2000 a pus bazele trupei de percutie SISTEM, una dintre cele mai cunoscute si inovatoare trupe din Romania, iar in 2010, a debutat ca solist percutionist cu Orchestra Radio din Bucuresti si Filarmonica de Stat Banatul din Timisoara.

In prezent, Zoli este director general al companiei de impresariat artistic si evenimente Star Management si presedintele Asociatiei Star Education, care promoveaza valorile culturale si artistice autohtone si organizeaza activitati educative in domeniul ecologiei.

Un fervent sustinator al cauzelor ecologiste, Zoli a primit titlul de Ambasador Earth Hour in Romania in 2009 de la WWF Romania. El s-a implicat si in cauze sau proiecte care au drept scop protectia mediului (Coalitia Romania fara Cianura, Greenpeace, MaiMultVerde, Let’s do it, Romania!) si a prezentat emisiunea Green Report (TVR1) in 2009. In prezent, realizeaza emisiunea EcoFrecventa la National FM.

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Campanii sociale | Protectia mediului | Reciclare | Branding


Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro