RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


INTERVIU: Yves Nissim despre adaptarea unei strategii globale de CSR la nivel local

Yves Nissim Directorul de Transformari si Operatiuni CSR din cadrul Grupului Orange vorbeste despre cum isi alege Orange directiile de implicare în CSR in tarile in care opereaza.

de Yves Nissim
Director of CSR Transformation and Operations - France Telecom Orange Group

I: Ne puteti spune cateva lucruri despre activitatea dvs in cadrul Grupului Orange?


Yves Nissim: inainte de a prelua provocarea CSR-ului, am fost director al departamentului de tehnologie (CTO) in cadrul Grupului Orange. In acel moment, activitatile de CSR din cadrul grupului erau axate, in mare parte, pe respectarea regulilor. Am simtit ca este nevoie sa avansam spre un model de CSR orientat catre dezvoltarea durabila a business-ului. Acesta a insemnat sa dezvoltam guvernarea corporativa, sa consolidam raportarea, sa lansam un dialog cu stakeholderii nostri, sa stabilim care sunt prioritatile si sa le adaptam, in functie de fiecare tara. Astazi, ocup functia de Director de Transformari si Operatiuni CSR.

I: Ce inseamna dezvoltarea durabila pentru o companie de telecomunicatii?


Yves Nissim: inseamna sa ne dezvoltam afacerea intr-un mod sustenabil. Un operator telecom ia contact zi de zi cu clientii sai, iar principala provocare de sustenabilitate este sa le oferi servicii cat mai bune. Astfel, satisfactia clientilor si bunastarea angajatilor sunt in centrul sustenabilitatii. Apoi, in termeni de oferte si servicii, industria telecom trebuie sa fie accesibila tuturor, intr-un mod sigur si responsabil.

Sustenabilitatea mai inseamna si protejarea mediului, prin monitorizarea consumului de energie al retelelor de telecom, al centrelor de date si al cladirilor, dar si prin oferirea de servicii speciale pentru clientii eco-responsabili.

De asemenea, pentru o companie telecom care are operatiuni in mai multe tari, sustenabilitatea inseamna si contributia la dezvoltarea sociala si economica a tarilor respective

I: Cum poate CSR-ul sa contribuie la dezvoltarea afacerii? Ne puteti oferi niste exemple specifice, in cazul Orange?


Yves Nissim: in primul rand, cred ca CSR inseamna a face bine ceea ce stii deja sa faci. Afacerea ta trebuie sa fie in primul rand sustenabila. In cazul Orange, ce este cel mai important pentru noi, cat sa fim o companie responsabila, este sa asiguram o experienta a clientului cat mai buna, accesibilitatea serviciilor si produselor oferite, reducerea impactului pe care il are compania asupra mediului, oferirea unor produse si servicii sigure, etc.

Sa luam ca prim exemplu principala preocupare a unui operator: cresterea satisfactiei clientilor. Aceasta determina atat pastrarea acestora, cat si atragerea de noi clienti.

In ceea ce priveste dezvoltarea economica si sociala a tarilor in care desfasuram operatiuni, este usor de prevazut ca aceasta va fi o situatie care va aduce castiguri de ambele parti. O afacere solida, care functioneaza avand la baza principiile de CSR detaliate anterior, va genera crestere si prosperitate economica, O societate care prospera economic ofera la randul sau stabilitate pentru business.
 

I: Care sunt asteptarile stakeholderilor de la o companie de telecomunicatii?


Yves Nissim: pentru a identifica asteptarile stakeholderilor, am desfasurat un dialog cu ei si am consultat sapte categorii de stakeholderi, pentru a vedea daca preocuparile noastre de CSR corespund nevoilor lor.

Telefoane adaptate pentru persoanele in varsta Iar raspunsurile si asteptarile lor depind de zona din care provin. In Europa, de exemplu, prima cerere este sa facem ceea ce se asteapta de la industria telecom: sa oferim servicii de telefonie si internet. Apoi, stakeholderii au cerut ca serviciile telecom sa fie sigure si accesibile tuturor, in timp ce grupuri de stakeholderi cu o intelegere mai profunda a sustenabilitatii ne-au directionat catre protectia mediului.

In schimb, in zone precum Africa, deasupra tuturor asteptarilor sta progresul socio-economic al tarii, precum si dezvoltarea de servicii specifice pentru a servi unor domenii precum educatia, sanatatea sau agricultura.

I: Cum va adaptati strategia de CSR asteptarilor pietelor din diferite tari ? Puteti sa ne dati cateva exemple?


Yves Nissim: la nivel de corporatie, prioritatile de CSR au fost stabilite in functie de dialogul cu stakeholderii, precum si in urma unei analize a riscului, realizata de catre cei din conducere. Dintre acestea, la nivelul fiecarei tari au fost selectate prioritatile in urma unui dialog cu stakeholderii locali. Prin consultarea acestora, au fost stabilite obiective la nivel local, in concordanta cu asteptarile pietei si cu dezvoltarea businessului in tara respectiva.

In Romania, de exemplu, procesul de consultare a stakeholderilor a inceput in 2011 si continua si in acest an. Prin urmare, echipa din Romania a decis sa-si structureze strategia de CSR pe baza dialogului cu stakeholderii din anii precedenti. Astfel, Orange Romania se orienteaza pe:
  • implicarea in comunitate, prin programe educationale si de voluntariat
  • protectia mediului, prin initiative interne si externe.
  • incluziunea digitala, prin serviciile special adaptate persoanelor care intampina dificultati in folosirea tehnologiei de comunicare
  • protectia copilului in ceea ce priveste siguranta folosirii internetului si a serviciilor de telefonie mobila.
Mai mult, Fundatia Orange Romania a preluat in acest an responsabilitatea de a gestiona sponsorizarile pentru proiecte filantropice derulate de ONG-uri.

I. Care sunt principalele provocari pentru o multinationala in implementarea strategiilor de CSR la nivel local?


Yves Nissim: principala provocare este educarea companiilor locale si a Comitetului Executiv, in urma unui dialog cu stakeholderii, in privinta sustenabilitatii. Ei trebuie sa inteleaga, in primul rand ca sustenabilitatea este parte din business-ul lor. In special in perioade de criza, cum este cea de acum, sustenabilitatea poate sa completeze dezvoltarea afacerii si inovarea.


Interviu realizat de Andreea Giuclea, Redactor ResponsabilitateSociala.ro, cu ocazia conferintei CSR12 .


3257

Biografie Yves Nissim

Yves Nissim este CSR Officer in cadrul Telecom Orange Group din 2009, avand ca principal domeniu de expertiza Group CSR transformation si dialogul cu stakeholderii. El si-a inceput activitatea in cadrul France Telecom in 2003, ocupand numeroase pozitii, de la manager de operatiuni la manager de performanta si, din 2006, director al Grupului CTO (Chief Technology Officer).  

Yves Nissim a obtinut diploma de masterat in 1978 si doctoratul trei ani mai tarziu, la Universitatea Stanford.

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Dezvoltare comunitara | Incluziune si diversitate | Stakeholder engagement | Branding


Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro