RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Interviu Marina Otelea: "Cei mai importanti ambasadori sunt oamenii care cred in cauza"

Marina Otelea Aflati de la presedinta Asociatiei Casiopeea despre actiunile pe care le desfasoara in lupta impotriva cancerului la san, despre cum le promoveaza si despre cum isi finanteaza activitatea.

de Marina Otelea
Presedinta - Asociatia Casiopeea

I: Care este misiunea asociatiei pe care o conduceti?


Marina Otelea: Casiopeea este o asociatie cu doua directii de actiune: cea de prevenire a cancerului la san si de incurajare a vietii sanatoase, respectiv cea de sustinere a persoanelor care au trecut printr-o experienta cum este cancerul la san.

Noi consideram ca femeile care au suferit de cancer la san au trecut printr-o experienta dura, care le-a transformat si, pe unele dintre ele, le-a facut mai puternice. Dupa aceasta experienta, ar trebui sa fii vindecat nu doar fizic, ci si psihic si sa te poti reintegra in societate.

De fapt, in asta consta ajutorul pe care femeile cu cancer la san il gasesc la Casiopeea: incercam sa le imbunatatim calitatea vietii. Alte asociatii le sprijina in special in timpul tratamentului, noi incercam sa le acompaniem in reluarea unei vieti active.

Protezele mamare pe care le oferim sunt o modalitate de recapatare a feminitatii, dar reprezinta si un beneficiu medical pentru ca, in lipsa lor, ar putea sa apara o deformare a coloanei vertebrale. Beneficiul imediat este insa unul de ordin socio-emotional: le ajuta pe femeile cu mastectomie sa evite privirea oamenilor care ar observa ca au aceasta boala.

La fel se intampla si cu sedintele de kinetoterapie pe care le oferim: ele previn aparitia limfedemului. Limfedemul este o colectie de lichid care determina umflarea mainilor dupa extirparea ganglionilor limfatici, o interventie facuta in timpul tratamentului cancerului. Limfedemul este vizibil. Prin urmare, prin kinetoterapie se previne atat complicatia medicala in sine, cat si aparitia unei noi diformitati, care ar demoraliza si mai mult pacientele.

Aceasta este diferenta esentiala intre Casiopeea si alte asociatii care ofera sprijin pacientilor cu cancer: ca noi incercam sa le imbunatatim si viata, nu doar starea de sanatate.

I: Care sunt tehnicile prin care promovati cauza CASIOPEEA?


Marina Otelea: principalul mod utilizat de noi este organizarea evenimentelor de fundraising si de crestere a notorietatii problemei: crosul si marsul CASIOPEEA. Acestea au loc in aceeasi zi, de doua ori pe an, o data in Bucuresti si o data in Brasov.

Participanti la Crosul Casiopeea, in 2013
Participanti la Crosul Casiopeea, in 2013

Oamenii se pot inscrie fie pe site, fie pe loc, in ziua evenimentului. Participantii primesc, pe langa clasicele tricouri, vouchere de servicii medicale (mamografii sau ecografii mamare, consultatii ginecologice etc.).

Exista in jur de 30 de companii care isi inscriu angajatii. Acestora le oferim, pe langa pachetul standard (tricou+voucher), si materiale pentru promovarea interna a crosului si, implicit, a cauzei noastre.

Sigur, compania se angajeaza sa plateasca taxa de participare pentru angajati. Dar, mobilizandu-si angajatii sa participe la cros, face mai mult decat sa acorde o donatie. Ii implica in proiectele ei de responsabilitate sociala si le arata in mod concret cum pot participa. In plus, le ofera angajatilor sai oportunitatea de a petrece o dimineata in aer liber, de a face miscare, de a sta de vorba, de a se cunoaste mai bine...

I: Cum au aflat pana acum companiile participante de cros?


Marina Otelea: de cele mai multe ori prin contact direct: ne-am dus catre ei si le-am povestit ce facem. Unele companii au decis sa participe, altele nu.

I: Folositi si alte metode de promovare a evenimentelor?


Marina Otelea: incercam sa gasim sprijinul mass-media. Incercam sa facem diferite parteneriate, pe baza de barter. Canalele TV sunt mai greu accesibile, desi unele au transmis atat anunturi despre cursa, cat si imagini sau interviuri cu participanti. Apoi, avem cateva radiouri care ne-au sustinut constant, prin difuzarea de spoturi. RFI-ul este unul dintre ele.

Ne promovam mult si online si am utilizat si presa scrisa. Afisele si flyerele au facut de asemenea sa fie cunoascute cursele si marsurile. Outdoor-ul ar putea fi o varianta, dar este dificila gasirea unui barter care sa iti acorde suficient spatiu pentru a avea un adevarat impact.

Bineinteles, cei mai importanti mesageri sau ambasadori sunt oamenii care cred in cauza sau cei care s-au simtit bine in timpul evenimentului si vor sa revina.

I: Pe langa cele doua evenimente sportive, mai aveti si programele de promovare a sanatatii in companii. Ce ne puteti spune despre acestea?


Marina Otelea: intr-adevar, am facut cateva sesiuni si prezentari despre viata sanatoasa in companii. Specialistii cu care colaboram s-au dus in companii si le-au vorbit angajatilor despre o anumita tema: nutritie, educatie fizica, prevenirea cancerului la san etc..

Exista o cerere, sunt din ce in ce mai multi oameni care vor sa fie informati in legatura cu aceste teme. Nu as zice ca, deocamdata, cererea e foarte mare, dar, ori de cate ori am fost solicitati, bineinteles ca ne-am dus.

Sunt mai multe proiecte pe care speram sa le organizam in viitor: workshop-uri de viata sanatoasa pentru beneficiarele noastre, permanentizarea programelor de kinetoterapie, consiliere individuala de nutritie. Va depinde foarte mult de resursele pe care le avem la dispozitie.

I: Vorbind de resurse, ce inseamna pentru o asociatie precum CASIOPEEA asigurarea lor?


Marina Otelea: asociatia noastra se bazeaza doar pe voluntariat. Nu are angajati, cel putin pana acum.

Echipa de voluntari a Asociatiei Casiopeea
Echipa de voluntari a Asociatiei Casiopeea

Ne bazam pe sponsorizari, fie ele in bani, fie in produse sau in natura. De exemplu: o companie ne ofera alimente cu care voluntarii nostri merg in spitalele de oncologie si gatesc pentru copiii de acolo; specialistii care se ocupa cu kinetoterapie si alte servicii medicale o fac in mod voluntar; o companie a oferit pacientelor in varsta posibilitatea de a urma un curs in care acestea au invatat sa utilizeze calculatorul etc..

Cu alte cuvinte, am facut deocamdata fundraising tintit pe un anumit proiect. E desirabil ca, in viitor, sa apelam si la alte mijloace de tip platforma de crowfunding sau campanii prin SMS si altele.

Un exemplu de mecanism greoi de strangere de bani este formularul de 2%. Oamenii nu vor sa se deplaseze la administratia financiara sa completeze hartii. O automatizare a virarii acestor bani ar putea simplifica major acest demers si ar putea creste veniturile asociatiilor. Donatii de sume mici se pot face si direct, in mod lunar de catre persoanele particulare, dar acest mod de a colecta bani de catre asociatii nu este foarte raspandit la noi. La obtinerea unui rezultat mai bun ar putea contribui si perceperea unor comisioane foarte mici de transfer de catre banci.

I: Spuneati ca asociatia functioneaza doar cu voluntari. Cum e relatia cu acestia?


Marina Otelea: chiar daca nu avem o baza de voluntari foarte mare, pentru actiunile punctuale de o zi sau pentru un numar de ore intr-o zi, nu am avut niciodata probleme. In Bucuresti avem peste 100 de voluntari in ziua crosului.

Problema e sa gasim voluntari permanenti, care, intre evenimente, sa poate mobiliza beneficiarii pentru anumite activitati, sa continue comunicarea, etc. Avem cativa care fac acest lucru, dar, fiind voluntari, trebuie sa le armonizam cumva programul, caci munca unui om o fac 2 sau 3 persoane. Asadar, trebuie sa ne asiguram ca pot comunica intre ei, ca isi pot imparti singuri sarcinile si delega responsabilitati. 

I: Care au fost cele mai mari dificultati pe care le-ati intampinat?


Marina Otelea: cred ca o dificultate este sa convingi un interlocutor care nu are nici un fel de interes pentru cauza pe care o sustii sa fie alaturi de tine. In companiile in care nu exista o relatie directa intre cauza ta si business-ul lor, decizia de sponsorizare este una emotionala. Bariera asta recunosc ca este greu de trecut.

Apoi, o alta dificultate pe care o avem este legata de paciente. Imi dau seama ca ar avea nevoie de mai multa sustinere, ar avea nevoie de socializare, sa iasa din starea de izolare indusa de boala.

Prin urmare, incercam sa convingem companiile sa organizeze diverse evenimente sau activitati pentru grupuri mici de femei, cum ar fi cursuri sau evenimente culturale.


Interviu realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

3696

Biografie Marina Otelea

Marina Otelea este medic de formare. A lucrat timp de 10 ani in Spitalul Colentina si apoi in sistemul medical privat, unde a ajuns sa ocupe pozitia de Director General (la Medicover).

In 2010, s-a indreptat spre sectorul educational si asociativ. In prezent, este cadru didactic asociat Universitatii de Medicina si Farmacie "Carol Davila" si al Universitatii Politehnice Bucuresti. De asemenea, este membru fondator al Asociatiei Casiopeea si Presedinta a acesteia.

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Proiecte ONG | Voluntariat | Fundraising | Sanatate | Asistenta sociala | Sport


Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro