RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Interviu Laura Sgarcitu: "Sectorul ONG nu e mai putin profesionist decat cel corporate"

Laura Sgarcitu Actuala Directoare de Dezvoltare a Fundatiei Olimpice Romane, fosta experta in comunicare si CSR in companii precum Coca-Cola sau Provident, povesteste ce a insemnat pe plan profesional trecerea de la o corporatie la un ONG

de Laura Sgarcitu
Directoare de Dezvoltare - Fundatia Olimpica Romana

Ai schimbat radical directia carierei tale, trecand din zona corporate in zona ONG. Ce te-a determinat sa faci pasul acesta?


Este, intr-adevar, o schimbare majora, privind din exterior. Din interior insa, e o miscare fireasca. Intotdeauna am avut o aplecare catre aceasta zona, iar faptul ca am lucrat in proiecte de responsabilitate sociala timp de 10 ani m-a apropiat si mai mult de ONG-uri si de activitatile lor. Vine un moment pentru fiecare cand trebuie sa decizi ce e mai important pentru tine. Iar pentru mine aceasta trecere a fost o sansa de a invata lucruri dintr-o alta perspectiva decat cea pe care o cunosteam.

Cum se vede lumea de pe cealalta parte a baricadei?


La fel de frumoasa (rade). Rolul meu in cadrul Fundatiei e sa dezvolt proiecte care sa aduca finantari pentru programele noastre. Toata lumea admira sportivii romani, dedicarea lor, performanta. Sunt oamenii care te fac sa fii mandru ca esti roman.

Putina lume stie insa de greutatile financiare pe care trebuie sa le depaseasca unii tineri foarte talentati pentru a ajunge la excelenta sau de problemele pe care le au sportivii care au incheiat activitatea competitionala si trebuie sa isi gaseasca un loc de munca. Solutionarea acestor probleme, cat si sustinerea fostelor glorii ale sportului romanesc care sunt la varste inaintate sau care au probleme de sanatate sunt prioritatile noastre.

In paralel, fundatia promoveaza valorile olimpice si stilul de viata sanatos in randurile tinerilor si copiilor. Romania se afla printre codasii Europei cand vine vorba despre practicarea sportului, conform unui eurobarometru al Comisiei Europene. Atentia acordata educatiei fizice este minima, atat la nivel institutional, cat si in familie.

Insa, aceasta realitate se poate schimba, cu ajutorul companiilor. Ceea ce ma face sa cred ca vom gasi sustinere din partea lor pentru programele noastre este faptul ca si ele ar avea de castigat dintr-o astfel de colaborare.

Conform unui studiu realizat de Inovation Market Research si Smark Research, 72% dintre romani sunt predispusi sa cumpere mai mult branduri pe care le-au vazut implicate in sustinerea sportului, in diverse forme. De asemenea, 47% dintre romani considera ca implicarea companiilor in sport ar trebui orientata spre sprijinirea competitiilor de amatori. Asadar, finantarea programelor noastre se poate dovedi a fi o solutie profitabila.

De ce Fundatia Olimpica Romana? E sportul o pasiune pentru tine?


Nu sunt si nu am fost o sportiva niciodata. Am ales insa Fundatia pentru ca are o misiune si un set de valori in care eu cred 100%, are un scop generos si, mai ales, pentru ca am o admiratie reala pentru ceea ce fac sportivii pentru Romania. Logo-ul Fundatiei Olimpice RomaneAcesti oameni care au demonstrat excelenta si ne-au daruit atat de mult noua, tuturor, trebuie sustinuti si atunci cand se antreneaza pentru podium, si atunci cand au coborat de pe el. Cred ca experienta si rezultatele pe care le-am avut in ultimii ani ma vor ajuta sa-mi indeplinesc misiunea de a dezvolta activitatea organizatiei. Nu in ultimul rand, am ales Fundatia pentru ca am o sefa senzationala in persoana Andreei Raducan.

E ceva din zona corporate care-ti lipseste?


Exista o prejudecata cum ca zona ONG e mai putin profesionista, ca totul e mai poetic, mai "dupa ureche".  Mi-a fost un pic teama de haos, de lipsa de structura, de rigoare. Din fericire, teama mea s-a spulberat din primele momente. Andreea si restul echipei sunt oameni cu o viziune clara, determinati, pusi pe fapte. Deci pot spune ca nu-mi lipseste nimic.

Cum a fost integrarea in echipa fundatiei?


Eu am nimerit la fundatie intr-un moment foarte fast: intr-un moment in care organizatia se pregatea sa construiasca proiecte noi, etapa pe care eu o ador. Vorbim despre acele clipe cand gandesti cu capul tau ceva nou, care nu s-a mai facut, cand nu ai dupa cine sa te iei.

In astfel de momente, este foarte important sa ai o echipa care sa te stimuleze, experienta si cunostinte. Din acest punct de vedere, sunt o norocoasa: am o echipa mica, dar cu o chimie foarte buna, o echipa care asigura un mediu de lucru cald si prietenos, dar si numerosi prieteni cu care ma pot consulta pe probleme tehnice.

Ce ai raspunde cuiva care te-ar intreba "unde e mai bine: in corporatie sau in ONG?"


Pe principiul "nu-i  frumos ce-i frumos, e frumos ce-mi place mie", cred ca fiecare dintre noi are lucruri fara de care nu se simte intreg, implinit. Pentru unii conteaza mai mult banii, pentru altii - un anumit tip de cariera, iar unii sunt motivati sa invete toata viata. Suntem diferiti, avem nevoi diferite, asa ca sfaturi nu se pot da. Daca esti insa sincer cu tine si afli care-s lucrurile importante pentru evolutia ta, iti poti raspunde singur.


Interviu realizat de Dragos Dehelean, Coordonator ResponsabilitateSociala.ro

3248

Biografie Laura Sgarcitu

Laura Sgarcitu a lucrat peste 10 ani in comunicare si responsabilitate sociala pentru companii importante, precum Coca-Cola HBC Romania si Provident Financial.

Incepand cu 1 septembrie 2014, este Directoarea de Dezvoltare a Fundatiei Olimpice Romane, ONG care sustine dezvoltarea tinerilor sportivi, promoveaza sportul si principiile unei vieti sanatoase si ofera sprijin sportivilor romani aflati in situatii deosebite de viata.

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Sport


Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro