RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


INTERVIU: Cristina Popescu despre responsabilitatea sociala a unui producator de lactate

Cristina Popescu Directoarea de comunicare corporativa in cadrul Danone, Europa de Sud-Est, vorbeste despre ce-a insemnat trecerea de la industria de telecomunicatii la cea de lactate, despre cum s-a adaptat responsabilitatii mai mari pe care o presupune noul domeniu, dar si despre cum gestioneaza Danone crizele de imagine.


de Cristina Popescu
Manager Comunicare Corporativa - Danone Romania

De la inceputul anului, Cristina Popescu este noua Directoare de comunicare corporativa in zona Europei de Sud-Est pentru producatorul de lactate Danone. Fosta directoare de comunicare a Romtelecom ne spune ce presupune noua sa functie si care sunt responsabilitatile unui producator de lactate.

I: Ne poti spune mai multe despre ce presupune noua ta functie?

Cristina Popescu: noua functie presupune elaborarea si implementarea strategiei de comunicare corporativa la nivelul regiunii Europei de Sud-Est, acoperind activitati precum comunicarea cu presa, comunicarea de criza, responsabilitatea sociala sau comunicarea interna.

I: Cum a fost trecerea de la industria de telecomunicatii la cea de lactate?

Cristina Popescu: exact aceasta schimbare de domeniu m-a atras, dupa aproape 12 ani de activitate in telecomunicatii, mai ales ca valorile Danone erau foarte aproape de ale mele si de pasiunea mea pentru nutritie si viata sanatoasa, in general. Industria lactatelor este speciala, cu un ritm foarte rapid si mi se pare ca are atasata o responsabilitate mult mai mare: una este sa nu-ti functioneze telefonul, spre exemplu, si cu totul altceva este sa ai responsabilitatea sigurantei alimentare a consumatorului. Pentru mine este o oportunitate perfecta de a invata un domeniu nou si fascinant, un alt model de business, dar si de a-mi folosi experienta mea in comunicare intr-un mediu nou. Cea mai mare provocare pe care o am in acest moment este... timpul; de acumulare, de dezvoltare, de generare de rezultate, foarte importante pentru mine, ca perfectionist.

I: In ce directie crezi ca trebuie sa mearga strategia de responsabilitate sociala a Danone in Romania? Care sunt prioritatile?

Cristina Popescu: strategia de responsabilitate sociala urmeaza si in Romania un principiu de baza pentru business-ul Danone, acela al responsabilitatii fata de societate si consumator. E un principiu viu si aplicat zi de zi, fie ca vorbim despre siguranta consumatorilor nostri ca prioritate pentru companie, de dezvoltarea productiei locale de lapte folosit apoi in fabrica din Bucuresti sau de incurajarea copiilor sa adopte un stil de viata sanatos, bazat pe nutritie echilibrata si miscare. Toate au, in final, legatura cu activitatea Danone, ca producator responsabil de alimente, dar si o contributie la dezvoltarea comunitatii la adresarea unor probleme ale societatii.

I: Ce poti sa-mi spui despre principalele proiecte in zona asta?


Lansarea programului de sustinere a micilor fermieri din comunitati defavorizate. Cristina Popescu: principalele proiecte in derulare pe parcursul acestui an sunt directionate spre sustinerea dezvoltarii si modernizarii fermelor romanesti, spre dotarea familiilor nevoiase cu vacute de rasa si spre incurajarea copiilor sa adopte un stil de viata sanatos, bazat pe miscare si nutritie echilibrata, cum este Cupa Hagi Danone la fotbal.

Cupa Hagi Danone, spre exemplu, este mai mult decat o simpla competitie de fotbal, este o experienta de viata in care copiii participanti invata despre viata sanatoasa, prin miscare fizica si alimentatie echilibrata, despre ce inseamna sa ai principii puternice - fair-play, spirit de competitie, munca pentru rezultate -, dar si despre cum visele pot sa devina realitate.

I: Ce inseamna dezvoltarea durabila pentru un producator de lactate, cum vezi responsabilitatile unui jucator asa important precum Danone pe piata locala?

Cristina Popescu: cel mai simplu este sa vorbim concret. Peste 90% din laptele folosit in fabrica din Bucuresti este lapte provenit de la fermele din Romania si de aceea Danone investeste constant in cresterea capacitatii de productie locala – sunt doua proiecte in derulare, cu un buget care cumuleaza peste 22 milioane RON. Probabil cel mai cunoscut este “Spre Vest”, lansat inca din 2006 si prin care se acorda sustinere fermierilor pentru dezvoltarea si moderniarea afacerilor. E vorba de diferite paliere de suport, de la plata laptelui in avans pentru 12 luni (fara dobanda), la peste 3.000 vaci de lapte, de rasa, livrate sau la 20 noi echipamente de muls si in general preturi mai bune pentru echipamente, cu sprijinul Grupului Danone. Rezultatele sunt vizibile: productivitatea totala in fermele beneficiare a crecut cu 120.000 tone de lapte in 7 ani.
Fabrica Danone din Bucuresti

I: Cum gestionati crizele de imagine, din ce in ce mai prezente in industria alimentara. Ce masuri luati pentru a pastra increderea consumatorilor?

Vaci de rasa, oferite gratuit de fermierii irlandezi, in cadrul programului international al Fundatiei 'Dar din Dar'Cristina Popescu: Danone Romania are pus la punct un sistem eficient de verificare, atat a laptelui provenit de la fermele romanesti si folosit la realizarea iaurturilor proaspete, cat si, daca este cazul, de interventie pentru protejarea consumatorului.

In fabrica Danone din Colentina se proceseaza zilnic, in medie, 200 tone de lapte colectat de la cateva zeci de ferme din Romania si se produc mai mult de 1,5 milioane iaurturi pe zi. Toate operatiunile de procesare, spalare si dezinfectie sunt conduse si controlate prin calculatoarele de proces, asigurandu-se astfel cele mai ridicate standarde de siguranta alimentara. Procesarea si ambalarea iaurtului se face in mediu de aer sterilizat prin ultrafiltrare, fara ca mana omului sa atinga produsul in vreun moment. De asemenea, compania detine un laborator de analize, unde se realizeaza aproximativ 1.800 de analize zilnic, pentru validarea materiilor prime, produselor si a conditiilor de igiena din fabrica. Sunt multe cifre, dar ele vorbesc cel mai bine despre cat de importanta este siguranta alimentara pentru Danone Romania.

Apoi, s-a vazut deja, daca avem cel mai mic dubiu in legatura cu un lot de produse, nu ezitam sa retragem de pe piata, chiar daca acest lucru presupune, evident, costuri. Din fericire, s-a dovedit ulterior ca produsele retrase erau sigure pentru consum, dar preferam sa nu ne asumam niciun risc in numele consumatorului, chiar si pentru o perioada scurta de timp, cat asteptam rezultatele analizelor. Prioritatea numarul 1 pentru DANONE este siguranta consumatorului.

I: Coordonezi si strategia de CSR din Bulgaria si Grecia a grupului. Exista diferente de abordare, cum e vazut CSR-ul acolo?
Cupa Hagi Danone
Cristina Popescu: avem proiecte si obiective comune la nivel de grup, iar ca principiu de operare avem acelasi context de raportare: o afacere responsabila fata de societate si consumator, numitorul comun ramanand misiunea companiei, aceea de a aduce alimente sanatoase unui numar cat mai mare de oameni. Va mai pot da un exemplu: Cupa Natiunilor Danone, competitie de fotbal dedicata copiilor, care se joaca pe tot globul. La noi in tara e cunoscuta sub numele de Cupa Hagi Danone.


Interviu realizat de Andreea Giuclea, Redactor ResponsabilitateSociala.ro.


4597

Biografie Cristina Popescu

Cristina Popescu lucreaza la Danone din ianuarie 2013, unde ocupa functia de Manager Comunicare Corporativa in zona Europei de Sud-Est.
In perioada 2005-2012, a lucrat la Romtelecom, unde din 2011 a ocupat functia de Director de Comunicare, coordonand comunicarea externa, interna si activitatile de CSR. Este absolventa a Academiei de Studii Economice Bucuresti si are o experienta de peste 10 ani in comunicare.

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Produse responsabile | Dezvoltare comunitara | Achizitii responsabile | Marketing social | Sport


Iti recomandam si articolul:

Fondul pentru Democratie: 70.000 RON pentru proiecte civice

Pana pe 31 iulie, ONG-urile sau grupurile de initiativa pot depune idei de proiecte care contribuie la consolidarea democratiei.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro