RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Interviu Amalia Anghel: responsabilitatea sociala a unui furnizor de gaze naturale

Amalia Anghel Coordonatoarea serviciului de comunicare corporate al GDF SUEZ Energy Romania vorbeste despre impactul pe care il are compania asupra stakeholderilor sai si despre proiectele de CSR pe care le dezvolta.

de Amalia Anghel
Sef Birou Comunicare Corporate - GDF SUEZ Energy Romania

Ce impact are GDF SUEZ Energy Romania asupra economiei romanesti?


Impactul companiei asupra economiei romanesti este unul substantial, dat fiind ca, din 2005 pana in prezent, GDF SUEZ Energy Romania a fost in mod constant prezenta in top 10 companii din economia romaneasca. Aceasta pozitie reflecta, intre altele, eforturile de investitii ale companiei, care au fost semnificative si continue din momentul in care Gaz de France (devenit GDF SUEZ) a intrat pe piata din Romania.

Astfel, pana in prezent, investitiile realizate au fost de ordinul a un miliard de euro, ele fiind in principal orientate catre imbunatatirea calitatii retelei de distributie a gazelor naturale, modernizarea gamei de servicii destinate clientilor, dar si in dezvoltarea de noi proiecte cum ar fi cele din sectorul de productiei de energie din resurse regenerabile.

Mai exact, pentru proiectele de energie din surse regenerabile, compania a alocat 160 de milioane de euro pentru constructia a doua parcuri eoliene, in judetele Braila si Galati, ambele insumand o capacitate de 100 MW de energie eoliana instalata.

Pe langa importanta politicii investitionale pentru modernizarea activitatii companiei, efectul acesteia in economie se traduce si prin faptul ca GDF SUEZ Energy Romania este un contributor important la bugetul de stat si, nu in ultimul rand, un angajator de top.

Iar in ceea ce priveste impactul companiei asupra mediului?


Este cunoscut faptul ca, dintre energiile fosile, gazele naturale reprezinta sursa de energie cea mai preietenoasa cu mediul, avand un continut de carbon redus. De aceea, trebuie precizat inca de la inceput ca activitatea de distributie si furnizare a gazelor naturale nu are efecte nocive asupra mediului inconjurator.

Grija pentru mediu a companiei se traduce in primul rand prin monitorizarea atenta a propriei activitati, in vederea imbunatatirii performantei de mediu si a prevenirii poluarii. Politica de mediu a companiei transpune intr-un plan de actiuni concrete obiective calitative si cantitative ambitioase de reducere a emisiilor de CO2, de diminuare a consumului de electricitate, de apa si de gaze naturale, de reciclare a deseurilor si de reducere a combustibului utilizat pentru parcul auto, precum si de reabilitare a terenurilor in zonele unde sunt efectuate lucrari de investitii, conform programelor anuale de investitii.

O alta categorie de stakeholderi asupra carora aveti un impact major sunt consumatorii. Cum vedeti responsabilitatea voastra fata de acestia?


Preocuparea fata de clienti este si ea constanta, iar GDF SUEZ Energy Romania si-a orientat politica comerciala astfel incat sa raspunda asteptarilor lor intr-un mod eficient. Astfel, a fost dezvoltata o gama de servicii moderne dintre care as aminti: metode moderne de plata a facturilor, oferte personalizate pentru clientii industriali sau call-center-ul dedicat clientilor. Acestea ne-au permis sa ne marim portofoliul de clienti cu 40% in ultimii 10 ani.

De asemenea, am urmarit in mod constant diversificarea activitatilor, in sensul de a veni in intampinarea nevoilor clientilor nostri. Aceasta preocupare a condus, printre altele, la infiintarea filialei Distrigaz Confort, care a devenit lider de piata al serviciilor tehnice pentru instalatiile si centralele termice de interior, atat pentru clientii casnici, cat si pentru cei industriali.

Dincolo de serviciile oferite, urmarim sa ne tratam clientii ca pe niste parteneri, carora, in afara de promisiunea contractuala, sa le aducem si plus-valoare. Plus-valoarea este creata, intre altele, si de politica noastra de responsabilitate sociala, care a fost creionata in urma unui demers de consultare a tuturor stakeholderilor companiei.

In 2012, am realizat un sondaj calitativ si cantitativ, in randurile a 1.200 de clienti casnici si industriali, pentru a stabili directiile de implicare in comunitate ale companiei. In urma acestei consultari, au fost stabilite trei directii de actiune considerate prioritare pentru implicarea companiei. In prezent, ele au fost integrate in actuala politica de CSR si se reflecta in proiectele pe care le desfasuram.

Care sunt aceste directii si ce proiecte desfasurati?


Cele trei mari domenii de interventie sunt: sanatatea, educatia si protectia mediului. Odata stabilite aceste axe de implicare, selectia partenerilor de proiect s-a facut si ea in mod riguros, in urma consultarii unor ONG-uri de renume din fiecare domeniu de activitate.

Astfel, in domeniul sanatatii, am ales sa colaboram cu Asociatia ”Daruieste viata”, alaturi de care am dezvoltat doua proiecte frumoase.

Unul dintre de ele a vizat dotarea Institutului Clinic Fundeni cu echipamente moderne pentru diagnosticarea cu acuratete a cancerelor de sange. Nevoia de la care am plecat e una reala si acuta, si anume lipsei facilitatilor necesare pentru un diagnostic si un tratament corect, care face ca sansa la viata a pacientilor cu diverse tipuri de cancer de sange sa scada.

Exista foarte multe cazuri de recidiva a bolii cauzate de inexactitatea diagnosticului. De aceea, am achitionat echipament medical de ultima generatie, care sa permita diagnosticarea cu o mare acuratete a bolilor de sange si stabilirea unor tratamente tintite.

Aparatura achizitionata de GDF SUEZ la Institutul Fundeni
Aparatura achizitionata de GDF SUEZ la Institutul Fundeni

Practic, dotarea Institutului Clinic Fundeni cu acest tip de aparatura va conduce la cresterea sanselor la viata pentru pacienti si va permite crearea in cadrul Institutului a unui centru regional de dignosticare a bolilor de sange in care sa se trateze toate cazurile grave de cancere de sange din sud-estul tarii.

Un al proiect realizat in parteneriat cu ”Daruieste Viata” a constat in dotarea unui bloc operator din cadrul Spitalului Universitar de Urgenta Bucuresti. Si in acest caz, am ales sa dotam un bloc operator care va permite efectuarea unor interventii chirurgicale la standarde europene, medicii putand in plus sa urmareasca in direct, gratie unui sistem de transmitere video, respectivele interventii. Acest aspect este deosebit de important pentru echipele de medici rezidenti care efectueaza stagii practice in cadrul Spitalului Universitar de Urgenta Bucuresti.

Aparatura achizitionata de GDF SUEZ la Spitalul Universitar
Aparatura achizitionata de GDF SUEZ la Spitalul Universitar

In domeniul educatiei, desfasuram anual un proiect cu traditie, ”Intalnire cu energia”, prin care ne propunem sa ii educam pe copiiii de clasa a IV-a referitor la diverse notiuni de energie, cum ar fi: sursele de energie, impactul acestora asupra mediului inconjurator si, mai ales, utilizarea in conditii de siguranta a gazelor naturale. Este un program pe care il desfsuram din 2007, alaturi de voluntari din cadrul companiei, care, in fiecare toamna, raspund cu entuziasm proiectului nostru.

Machete realizate de elevi in cadrul programului 'Intalnire cu energia'
Machete realizate de elevi in cadrul programului ’Intalnire cu energia’

Tot pe partea de educatie, alaturi de UNICEF si Ovidiu Ro, am dezvoltat programe de prevenire a abandonului scolar si de constientizare a importantei pe care o au gradinita si mai tarziu scoala, in formarea tinerilor.

In fine, cel de-al treilea domeniu, dar nu cel din urma este cel al protectiei mediului inconjurator, un domeniu cu multe provocari, date fiind nevoile foarte mari si dificultatea de a gasi solutii durabile, cu un impact pe termen lung si cu cat mai multi beneficiari.

Incepand cu 2012, in parteneriat cu Habitat for Humanity Romania, am derulat un proiect de eficientizare energetica a locuintelor sociale din SOS Satele Copiilor. Casele SOS erau preponderent cladiri vechi, cu un consum important de energie, iar proiectul nostru a raspuns nevoii de reducere a costurilor cu energia.

Voluntari GDF SUEZ, participand la renovarea unei case din SOS Satele Copiilor Bucuresti
Voluntari GDF SUEZ, participand la renovarea unei case din SOS Satele Copiilor Bucuresti

A fost un proiect foarte drag noua, care ne-a adus aproape de copiii de la S.O.S Satele Copiilor, alaturi de care, in mai multe randuri, colegii nostri au avut bucuria de a participa la lucrarile de renovare.

Tot in parteneriat cu Habitat for Humanity Romania, am renovat si scoala din comuna Baleni, judetul Galati, care si-a deschis portile la finalul anului trecut pentru un numar 250 de copii.

Scoala din judetul Baleni, renovata cu sprijinul financiar al GDF SUEZ
Scoala din judetul Baleni, renovata cu sprijinul financiar al GDF SUEZ

Fiecare din aceste proiecte ocupa un loc special in sufletul nostru si ascunde multa daruire si munca, atat din partea partenerilor de proiect, cat si a echipei de comunicare si a colegilor nostri voluntari in aceste proiecte, care nu au ezitat sa raspunda apelului nostru ori de cate a fost nevoie.

Cum ati selectat toate aceste proiecte?


Procesul de seletie a fost unul de durata si nu foarte simplu. In primul rand, am selectat partenerii de proiect. Am ales ONG-uri cu reputatie si expertiza in fiecare domeniu, ONG-uri care au dovedit ca dispun de resursele interne necesare pentru implementarea proiectelor si ca au dezvoltat o retea de parteneri institutionali, premise necesare pentru a desfasura proiecte cu finantari semnificative.

De asemenea, justificarea necesitatii proiectului, constructia bugetului si auditarea financiara externa au fost criterii importante in alegerea partenerilor pentru proiecte.

Dupa depunerea proiectelor, acestea au fost jurizate dupa un set de criterii prestabilite, cum ar fi: numarul de beneficiari, impactul masurabil si pe termen lung in societate si posibilitatea ca respectivul proiect sa aiba si o componenta de voluntariat intern.

Toate aceste proiecte sunt coordonate de un responsabil de CSR. Cum este gestionata functia aceasta in GDF Suez?


Dintre multiplele activitati derulate in cadrul departamentului de comunicare, CSR-ul e activitatea de suflet, care nu este perceputa ca fiind o sarcina de serviciu. Implicarea vine natural, iar singurul regret este acela ca nu avem mai mult timp sa-i alocam, neavand o echipa dedicata strict pe acest segment.

Cat de important este ca managementul sa inteleaga utilitatea responsabilitatii sociale?


Foarte important. Aici trebuie sa recunosc ca sortii sunt de partea noastra, pentru ca managementul, si mai ales CEO-ul companiei, este foarte sensibil la tot ceea ce inseamna cauze sociale.


Interviu realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

2319

Biografie Amalia Anghel

Amalia Anghel face parte din echipa de comunicare a companiei GDF SUEZ Energy Romania inca din anul 2002. Din 2006 si pana in 2010, a ocupat functia de “Communication Manager”, iar din 2010 este “Corporate Communication Manager”.

Amalia a absolvit Facultatea de Filologie a Universitarii Bucuresti si a urmat doua masterate in acelasi domeniu, unul la Universitatea Bucuresti si celalalt la Universitatea din Geneva.

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Implicare in comunitate | Educatie | Protectia mediului | Sanatate | Asistenta sociala


Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro

Afla cat de responsabile sunt companiile din jurul tau!

Saptamanal, ne citesc peste 8.000 de lideri de opinie din companii, din societatea civila sau din institutii publice.

Asigura-te ca afli cele mai noi informatii, evenimente, sau analize din domeniul CSR, atat din Romania, cat si din strainatate.