RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Helen Tomlinson: rolul parteneriatelor in dezvoltarea proiectelor de CSR

Helen Tomlinson Managerul General al GSK Consumer Healthcare Romania si Tarile Adriatice ne-a vorbit despre colaborarea cu ONG-urile si cu autoritatile publice, in incercarea de a imbunatati sistemul de asistenta medicala din Romania.

de Helen Tomlinson
General Manager - GSK Romania

Recent, GSK a organizat Healthcare Connections, o conferinta despre situatia sistemului de asistenta medicala din Romania. Care a fost scopul acesteia?


De cand am venit in Romania, am intalnit multi oameni care fie lucreaza intr-un ONG, fie au o afacere sociala sau colaboreaza cu statul, pentru a imbunatati sistemul de sanatate romanesc. M-am gandit ca este util sa-i aducem pe toti acestia impreuna, pentru a incepe o dezbatere publica, la care sa invatam unii de la altii, sa impartasim bune-practici, sa ne consolidam parteneriatele sau sa construim altele noi. Cred ca acesta este scopul unui astfel de eveniment.

Statisticile din domeniul sanatatii si asistentei medicale in Romania sunt ingrijoratoare, comparativ cu cele din alte state europene. De aceea, m-am gandit ca, pentru a schimba ceva, trebuie sa colaboram. Iar aceasta schimbare nu poate veni altfel decat prin educatie, care e necesara mai ales in zonele rurale, unde locuieste o mare parte din populatia Romaniei.

Care sunt rezultatele pe care le asteptati in urma conferintei?


Fiind prima editie, nu am avut anumite asteptari. Speram totusi ca se va incepe o dezbatere publica, ca oamenii vor fi interesati de subiect si ca vor initia parteneriate pentru a schimba ceva.

Evident, ca in orice initiativa, exista si riscuri. Iar in acest caz, riscul este ca totul sa ramana la nivel de discutie. Dar scopul este acela de a stimula actiunea si schimbarea, iar eu am incredere ca lucrurile nu se vor opri aici.

Insa, chiar daca nu se intampla nimic in afara discutiilor de la conferinta, cred ca noi, ca organizatori, am avut de invatat multe lucruri pe care le putem integra in campaniile noastre, ne-am facut noi cunostinte si am aflat parerea publicului despre proiectele noastre, am trezit interesul si dorinta de a colabora.

Dezbatere de la conferinta Healtcare Connections
Dezbatere de la conferinta Healtcare Connections

Majoritatea proiectelor de CSR pe care le dezvolta GSK Consumer Healthcare sunt in parteneriat cu ONG-uri. Care sunt principalele avantaje ale colaborarii cu acestea?


ONG-urile au infrastructura mai ales in zonele rurale. In cazul Salvati Copiii, United Way si HOSPICE, de exemplu, exista infrastructuri foarte bine puse la punct, care le permit sa ajunga direct la pacientii care au cea mai mare nevoie.

In plus, aceste ONG-uri au expertiza si calificarile necesare pentru a livra continutul optim de informatii. Asadar, cred ca parteneriatele sunt foarte productive pentru noi, pentru ca noi venim cu finantarea si produsele, iar ei ne faciliteaza accesul la oamenii care au cea mai mare nevoie.

Care sunt criteriile pe care le folositi atunci cand selectati ONG-urile partenere?

Stabilirea obiectivelor comune in cadrul parteneriatelor intre companii si ONG-uri
Alegerea tine in principal de obiectivele ONG-ului si de compatibilitatea dintre acestea pe de o parte si filosofia si valorile companiei, pe de cealalta parte. Daca tu ai alte prioritati decat cele ale ONG-ului, parteneriatul nu va functiona.

Ce ne puteti spune despre colaborarea cu sectorul public?


Lucrand cu autoritatile publice, mi-am dat seama cat e de important sa identifici persoanele sau stakeholderii potriviti. Desi angajatii sistemului public sunt interesati de campaniile pe care le desfasuram noi, ei au atat de multe lucruri de facut incat le este greu sa ne vina imediat in ajutor. De aceea, alegerea persoanelor cu aceleasi prioritati ca si ale tale este din nou importanta.

Cat de greu este sa faci lobby in Romania, in comparatie cu alte tari europene?


In orice piata, lobby-ul ia mult timp. Asta din cauza faptului ca, asa cum spuneam, angajatii din sectorul public au multe prioritati. Insa, daca reusesti sa identifici persoanele potrivite si sa le comunici clar unde te afli si unde vrei sa ajungi, ai sanse de reusita.

Lipsa statisticilor in RomaniaInsa, aici intervine problema accesului la informatii, la statistici, care, in mod normal, iti permit sa iti argumentezi cauza. In Romania, spre deosebire de alte state europene, aceste date nu sunt centralizate. Prin urmare, esti nevoit sa faci propriile cercetari ca sa determine unde te afli, ca apoi sa poti stabili unde vrei sa ajungi si abia apoi sa incepi comunicarea cu autoritatile.

Care este impactul comunicarii proiectelor de CSR?


Proiectele de CSR au nevoie de longevitate, caci nu poti genera schimbare intr-un singur an. Prin urmare, ai nevoie de investitii repertate. Iar comunicarea rezultatelor nu doar ca ii incurajeaza pe altii oameni sa se gandeasca ce ar putea face la randul lor pentru cauza pe care tu o sustii, dar ii incurajeaza sa te si abordeze, sa te intrebe cum ar putea contribui si ei.

Care este balanta potrivita intre investitia in proiect si investitia in comunicarea lui?


La nivel global, GSK investeste in proiecte ample de CSR. In tari slab dezvoltate, de exemplu, investeste 10% din profit in comunitati, pentru a facilita accesul la medicamente.

98% din investitii merg direct catre proiecte. Da, comunicarea este utila, te ajuta sa obtii mai multi parteneri, dar nu e concentrata pe consumator. Or, pentru noi, cel mai important e impactul pe care il avem asupra consumatorului, prin tratamente, produse sau educatie.

Apoi, daca vrei sa cresti proiectul, pentru a ajunge la mai multi oameni, trebuie sa gasesti mai multi parteneri. Iar asta nu se face decat prin comunicarea rezultatelor.

Totodata, comunicare nu se poate face fara evaluare. Cum se evalueaza in GSK Consumer Healthcare proiectele de CSR?


Evaluarea consta in masurarea numarului de oameni la care ajungem prin proiectele noastre. In fiecare an, ne stabilim indicatori de performanta si obiective de crestere. Urmarim indeosebi cu cat creste de la un an la altul gradul de constientizare a populatiei referitor la campaniile noastre.

De exemplu, in cazul campaniei de promovare a sanatatii orale, “Zambeste Romania”, am avut in primul an, in 2013, o rata de constientizare de 37%. Anul trecut, aceasta era de 51%.

Masurati de asemenea si beneficiile proiectelor de CSR pentru companie?


Topul Aon Hewitt SurveyPrin investitiile in CSR, compania are un avantaj competitiv semnificativ. Iar acela este ca proiectele de CSR fidelizeaza angajatii. In 2014, GSK Consumer Healthcare a fost desemnata "cel mai bun angajator", din 28 de companii din Romania, in Topul Aon Hewitt Survey. Principalul criteriu era implicarea angajatilor: cat de mult le place sa lucreze in compania ta, cati ar spune altor oameni ca e o companie cu un mediu de lucru foarte bun, cum evalueaza ceea ce face compania pentru mediu sau pentru comunitate. Scorul obtinut, de 84%, unul dintre cele mai mari din tara, demonstreaza ca investitia in CSR este valoroasa nu doar pentru consumator, ci si pentru satisfacerea angajatilor.

In rest, noi nu urmarim ca un anumit proiect de CSR sa aiba un impact asupra rezultatelor noastre financiare. Si, oricum, e greu sa masori corelatia dintre proiectele de CSR si succesul companiei.

De exemplu, in cazul campaniei “Zambeste Romania”, singurul mod de a masura impactul pe care il are din punct de vedere financiar ar fi prin evaluarea si corelarea acesteia cu cresterea intregii categorii de ingrijire orala, pentru ca noi nu incercam sa ii convingem pe oameni sa ne cumpere produsele, ci sa se spele pe dinti, folosind orice produse doresc.

Totusi, prezentarea rezultatelor financiare corelate desfasurarii unui proiect de CSR pot convinge uneori managementul sa investeasca mai mult in CSR. Cat de deschis e managementul GSK Consumer Healthcare la proiectele de CSR?


Nu am intalnit pana acum vreo situatie la GSK in care a trebuit sa demonstrezi in fata unui manager ca proiectele de CSR sunt rentabile. Atata timp cat prezinti clar obiectivele si demonstrezi ca banii sunt investiti cu folos, proiectele de CSR se aproba.


Interviu realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

2985

Biografie Helen Tomlinson

Helen Tomlinson este General Manager al GSK Consumer Healtcare pentru Romania si tarile Adriatice, incepand cu luna august 2013. Din aceasta pozitie, coordoneaza activitati in valoare de 44 milioane de euro si o echipa de 100 de oameni.

Helen s-a alaturat companiei GSK in 2006, pe functia de Category Controller in cadrul GSK Nutritional Healthcare in Marea Britanie. De atunci, a detinut mai multe functii in vanzari, printre care Foodservice and Field Sales Director si Channel Director.

Inainte de colaborarea cu GSK, a acumulat o experienta de 10 ani in domeniul vanzarilor si marketingului, in industria alimentara din Marea Britanie.

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Implicare in comunitate | Educatie | Sanatate


Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro